چرا نادیده گرفتن لینک سازی خارجی باعث هزینه زمان و فروش خواهد شد

اطلاعات کافی در زمینه تاثیر لینک های خارجی را میتوانید در مقاله تاثیر لینک های خارجی بر روی بهینه سازی سایت دنبال کنید . تا اینجا با مفهوم لینک سازی داخلی آشنا شدید و انواع لینکهای داخلی را شناختید. صحیح بودن آن هم از این جهت که اگر لینک سازی داخلی درست نباشد، سایت از نظر گوگل و کاربر چند شاخه ای و بی هدف به نظر می رسد و اگر لینک سازی خارجی آن درست نباشد، گوگل تصویر مثبتی از سایت ما نداشته و ممکن است سایت ما را متحمل جریمه های سنگینی بکند. لینک سازی داخلی فقط در مورد ایجاد لینک نیست و باید هرازچندگاهی وضعیت لینکهای داخلی را آنالیز کنید. افراط در استفاده از لینک سازی داخلی برای صفحات مهم که ارزش و اعتبار آن را کاهش می دهد و تاثیر منفی بر سایت ها میگذارد. «لینکهای داخلی پایین صفحه یا فوتر» (Footer Links) در واقع بخشی از لینکهای ساختاری هستند که در پایین صفحه قرار میگیرند.

᠎A rtic᠎le was c reat​ed by GSA Content Gene ra to​r DE᠎MO!

یا کلمات و عبارات هممعنی آن را به کار ببرید. بکلینک ها چگونه کار می کنند؟ این قسمت با href یا همان Hyperlink Referral مشخص می شود و لینک سایتی را که قرار است توسط یک متن یا تصویر به صفحه ی هدف لینک شود، پوشش می دهد. در بسیاری از وبسایتها میتوانید لینکهای داخلی را در نوار کناری سمت راست یا چپ صفحات ببینید. لینکهای داخلی ناوبری بر اساس محل قرارگیری میتوانند نامهای مجزایی داشته باشند که در ادامه به آنها میپردازیم. اگر از شما بپرسند مهمترین نوع لینک داخلی چیست میتوانید از لینکهای ساختاری نام ببرید که چون بیشتر با هدف ناوبری آسانتر کاربران ایجاد میشوند، به آنها «لینکهای ناوبری» (Navigational Links) هم گفته میشود. ببینیم چطور باید از اصول بالا برای برای ساخت لینکهای داخلی استفاده کنید. این یعنی بدون اینکه از مطالب مقاله لینک OUTBOUND سایت MOZ برای نوشتن این مقاله استفاده کرده باشیم، یک لینک به آن بدهیم و کمی اعتبار به صفحه خود منتقل کنیم. در بخشهای قبلی به این نکته اشاره کردیم که وقتی از یکی از صفحات وبسایت به صفحات دیگر لینک داخلی ایجاد میکنید، در حقیقت از این طریق بخشی از اعتبار صفحه مبدا را به صفحه مقصد منتقل میکنید.  This a rt icle was created wi᠎th the ᠎he​lp of GSA Co᠎nten t ​Gene​ra​tor DEMO!

انکر تکستها مهمترین موضوع در زمان ایجاد لینک داخلی متنی بین صفحات وبسایت هستند و بهتر است حتما به موضوع صفحه مقصد مرتبط باشند. XSEO خرید بک لینک حرفه ای عبارت بهتر، احتمال خروج کاربر از صفحه کمتر است چون سرگرم تعامل کردن با لینکهای بخش ابتدایی محتوا میشود و با کلیک روی آنها وقت بیشتری بین صفحات مختلف وبسایت میگذراند. این منو در تمام صفحات و بلاگپستها تکرار میشود و کاربران میتوانند از طریق آن خیلی راحت بین موضوعات مختلف جابهجا شوند و در صورت لزوم خیلی سریع به صفحه اصلی برگردند. بهتر است از لینکهایی در صفحه استفاده کنید که مورد توجه کاربران قرار دارند. البته استفاده بیش از حد از این روش ممکن است باعث اسپم به نظر رسیدن لینکهای وبسایت شود. برای مثال در تصویر بالا، لینک داخلی را روی عبارتی ایجاد کردهایم که ممکن است بازدیدکننده صفحه بخواهد در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کند. این لینکها کاربران را به صفحات مهمی مثل صفحه تماس با ما، صفحه درباره ما و صفحه پرسشهای متداول هدایت میکنند که هر بازدیدکننده ممکن است بخواهد بهطور ناگهانی از آنها بازدید کند. اما اگر حوزه فعالیت تان حوزه های کم رقابت تر مثل زمینه های ورزشی و… تصور کنید که بهتازگی با شخصی آشنا شدهاید و اطلاعات خاصی درباره او ندارید، اما میدانید که این غریبه، با اشخاص مهم و خاصی معاشرت میکند و توسط آنها تایید میشود.

اگر انکر تکست هر دو لینک را روی عبارتی یکسان مثل «سئو کار» یا «کارشناس سئو» قرار دهیم، گوگل گیج میشود و این طور تصور میکند که موضوع اصلی هر دو صفحه وب کاملا یکسان است. این لینکها در بخشهای مختلف صفحه اصلی وبسایت مثل منوی بالایی، «نوار کناری» (Sidebar)، پایین صفحه (فوتر) یا منوی «بردکرامب» (Breadcrumb) قرار میگیرند و معمولا در تمام صفحات وبسایت تکرار میشوند. تجربه آزمون و خطای بسیاری از متخصصان سئو نشان میدهد هرچه لینکهای داخلی را در بخشهای بالاتری از صفحه قرار دهید، «نرخ پرش» (Bounce Rate) کمتر و «مدت زمان توقف» (Dwell Time) بیشتری در آن صفحه وب خواهید داشت. xseo.ir لینک سازی خارجی وبسایت قانون مهم بعدی در ایجاد لینکهای داخلی آن است که همزمان با توجه کردن به نحوه توزیع لینکهای داخلی در بخشهای مختلف صفحه، اولویت ایجاد لینک داخلی را به بخشهای ابتدایی محتوا بدهید تا احتمال ماندن کاربر در صفحه را افزایش دهید. گوگل توصیه میکند که از انکر تکستهای «منطبق» (Exact Match)، «نیمه منطبق» (Partial Match) و «مرتبط» (Related Keywords) برای درج لینک داخلی در متن استفاده کنید.

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

پاربرگ سایت

تماس با ما