میلیاردر که با SpaceX در جستجوی پرواز فضایی هیجان انگیزتر به فضا سفر کرد – Zomit


جرد ایازاکمنمیلیاردری که تابستان امسال با حالت اژدهای کلاغ به مدار زمین پرواز کرد، قرار است دوباره با اسپیس ایکس سفر کند. ایزاکمن روز دوشنبه اعلام کرد که سه پرواز فضایی دیگر از اسپیس ایکس خریداری کرده و با مجموعه ای از ماموریت ها به نام پولاریس به اعماق فضا سفر خواهد کرد.

ایزاکمن که با راه اندازی 4 Payment Payment Shift ثروت خود را به دست آورد، سال گذشته خبرساز شد. زمانی که تمام هزینه ماموریت فضایی به نام Expression 4 را پرداخت کرد. او سه بلیط هواپیمای دیگر را به سه فرد عادی از جمله کودکان نجات یافته از سرطان، مهندسان و اساتید دانشگاه اهدا کرد. این چهار فضانورد خصوصی پس از ماه‌ها آموزش در ماه سپتامبر با هم به مدت سه روز به فضا رفتند و در همان زمان برای یک بیمارستان تحقیقاتی سنتی کودکان سرمایه جمع‌آوری کردند.

اکنون به نظر می رسد آیزاکمن قصد دارد ماموریت خصوصی خود را چندین بار در مقیاس بزرگتر تکرار کند. سه پروازی که او خریداری کرد شامل دو ماموریت Cru Dagon SpaceX بود که در مدار زمین پرواز خواهند کرد. این ماموریت ها راه را برای دره هموار می کنند که در نهایت به اولین پرواز سرنشین دار با استارشیپ، موشک غول پیکر جدید اسپیس ایکس منجر می شود.

ایزاکمن در اولین سفر خود با اژدهای کلاغ به نام پولاریس دان ساراگیلیس و آنامندو کارمند SpaceX نیز. اسکات پوتیتخلبان و مدیر ماموریت سابق ماموریت Expression 4. این ماموریت فرصت دیگری برای جمع آوری پول برای بیمارستان خورشید خواهد بود.

از چپ به راست: جرد آیزاکمن، آنا منون، سارا گیلیس و اسکات پوتیت.

اگر ماموریت Polaris Don موفقیت آمیز باشد، کپسول Crow Dragon به بالاترین ارتفاع تاریخ پرواز خواهد کرد. ایزاکمن در مصاحبه ای با Today Show ادعا کرد که Polaris Dunn دورترین فضاپیمای انسانی از زمان آخرین ماموریت آپولو خواهد بود. کپسول Crow Dragon که هدف اصلی آن انتقال فضانوردان و محموله ها به ایستگاه فضایی بین المللی ناسا است، تاکنون تنها به مدار زمین بازگشته است.

اسپیس ایکس اولین خدمه فضانوردان ناسا را ​​در ژوئن 1999 به پرواز درآورد و سپس چندین ماموریت سرنشین دار دیگر را تکمیل کرد. این شرکت اولین ماموریت فضایی خصوصی خود را با Expression 4 به پایان رسانده است و قصد دارد مجموعه ای از ماموریت های خصوصی را برای Axium به ایستگاه فضایی بین المللی انجام دهد.

پرواز Cro-Dragon قرار است به عنوان بخشی از یک ماموریت پیشگام برای آزمایش سفر انسان به فضا و در عین حال آزمایش برخی از قابلیت های جدید آزمایش شود. ماموریت پولاریس همچنین شامل اولین راهپیمایی فضایی خصوصی خواهد بود. فضانوردان عابر پیاده نوع جدیدی از لباس فضایی را خواهند پوشید که برای سفرهای فضایی طراحی شده است. کت و شلوار جدید توسط اسپیس ایکس بر اساس لباس تنگی که نگهدارنده‌های Crow Dragon می‌پوشند، تولید می‌شود.

Polaris Dunn همچنین ارتباط لیزری ماهواره Starlink SpaceX در فضا و نحوه قرار گرفتن خدمه در جو عمیق تر فضا را آزمایش خواهد کرد. در این پرواز، چهار خدمه وارد کمربند ون آلن خواهند شد. مناطقی از ذرات رادیواکتیو محبوس شده در میدان مغناطیسی زمین که تا اعماق فضا گسترش می یابند.

خدمه Polaris Dan اطلاعات بیشتری را طی کنفرانس مطبوعاتی پس از اعلام این خبر ارائه کردند که فاقد برخی جزئیات کلیدی بود. به عنوان مثال، آنها ارتفاع دقیق پرواز خود را اعلام نکردند و فقط گفتند که می خواهند به بالاترین مداری که تاکنون توسط زمین دیده شده است پرواز کنند. اسحاقمان گفت: اگر به ماموریت جمنا بروید، ارتفاع هدف را خواهید فهمید. در طی ماموریت جمنا 11 در سال 1966، نهمین پرواز فضایی انسان در پروژه جمنا ناسا، فضانوردان به ارتفاع حدود 1370 کیلومتری دست یافتند.

هنگامی که از خدمه در مورد تکامل لباس های سفر فضایی پرسیده شد، نگفتند که طراحی تا کجا پیش رفته است. منون گفت: «تیم بزرگی از مهندسان حرفه‌ای روی لباس فضایی کار می‌کنند و وقتی طراحی آنها به واقعیت تبدیل شود، کار با هم هیجان‌انگیز خواهد بود. قطعاً وقتی به آن نقطه رسیدیم، جزئیات بیشتری را به اشتراک خواهیم گذاشت.»

تنظیم نشده

نسخه آزمایشی موشک SpaceX StarShip.

اگرچه فضانورد Chess هنوز برای ماموریت Polaris Dunn انتخاب نشده است، تیم خاطرنشان کرد که این مرد از یک قفس باز خارج می شود تا فضاپیما را ترک کند و راه برود و سایر خدمه را به فضا نشان دهد. منون گفت: “قفل هوا وجود ندارد و در نتیجه ما قطعاً هر چهار عضو را خالی نشان خواهیم داد.” ما قطعاً این کار را با خیال راحت انجام خواهیم داد.»

خدمه به وضوح منظور ایمنی را توضیح ندادند. اما این امکان وجود دارد که سه عضو دیگر نیز هنگام باز شدن کلاه، لباس فضانوردی را بپوشند. SpaceX اکنون یک لباس فشاری نمادین سیاه و سفید دارد که فضانورد Crow Dragon هنگام پرتاب از آن استفاده می کند و در صورت افت ناگهانی فشار برای زنده ماندن به جو باز می گردد. این مجموعه برای استفاده در پیاده روی های تفریحی طراحی نشده است. اما همچنان می تواند فضانوردان را برای مدتی در فضا زنده نگه دارد.

ایزاکمن در مورد ارزش این ماموریت اظهار نظری نکرد و تنها گفت که طرح پولاریس یک سرمایه گذاری مشترک بین او و اسپیس ایکس بود. او گفت: ما می دانیم که این مکان گران است. [اما] در این مرحله، مانند هر فناوری پیشرو دیگری، هزینه ها کاهش می یابد.

پرتاب Polaris در حال حاضر برای سه ماهه چهارم سال 2022 برنامه ریزی شده است و جزئیات بیشتر در مورد سایر ماموریت ها متعاقبا اعلام خواهد شد. این پروازها در نهایت با راه اندازی اولین ربات استارشیپ به پایان می رسد. فضاپیمای غول پیکری که اسپیس ایکس در سال های اخیر با هدف ارسال انسان به ماه و دره مریخ ساخته است. ایزاکمن خاطرنشان کرد که ممکن است در دو پرواز بعدی حضور داشته باشد. وی گفت: اگر در ماموریت پولاریس دان به هدف خود برسیم و ناامید نشویم، این فرصت را خواهم داشت که در ماموریت های بعدی شرکت کنم.

مقالات مرتبط:

آیزاکمن می تواند برای آخرین ماموریت با Starship مدتی صبر کند. زیرا فضاپیما در حال ساخت است و هنوز کسی را به فضا پرتاب نکرده است. اسپیس ایکس چندین پرواز آزمایشی در ارتفاع بالا با استارشیپ در سال‌های 2020 و 2021 انجام داد و حدود 10 کیلومتر قبل از فرود فضاپیما با آن پرواز کرد. در طی این آزمایشات، استارشیپ تنها یک بار بدون انفجار توانست به سلامت فرود بیاید.

اسپیس ایکس در تلاش است تا یک استارت آپ در مدار امسال ایجاد کند. با این حال، پروازهای آزمایشی بیشتر، اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده را ملزم به صدور مجوز شروع عادی از کارخانه تگزاس جنوبی این شرکت می کند. تصمیم صدور مجوز باید تا پایان فوریه گرفته شود. اما اخیراً اداره هوانوردی فدرال اعلام کرد که این مهلت را تا پایان ماه مارس تمدید خواهد کرد.

اگرچه اسپیس ایکس امسال Starship را به فضا پرتاب کرد، اما هنوز باید بر موانع بسیاری برای افرادی که با فضاپیما پرواز می کنند غلبه کند. این شرکت باید یک سیستم پشتیبانی از زندگی ایجاد کند، نحوه سوخت گیری مجدد فضاپیما را در مدار پیدا کند و نشان دهد که Starship می تواند پس از یک شیرجه عمیق در فضا، سرنشینان خود را با خیال راحت بر روی زمین فرود آورد. تکمیل این مراحل سال ها طول می کشد.

اخبار پروژه Polaris Dan اندکی پس از آن منتشر شد که ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس، آخرین به روز رسانی Starship را در کارخانه Starbys، تگزاس این شرکت فاش کرد. او گفت: “اطلاعاتی در آینده منتشر خواهد شد که مردم را هیجان زده خواهد کرد.” نتیجه آینده روشنی در پیش است.»

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

پاربرگ سایت

تماس با ما