جزئیات ابزارهای کمکی وزارت ارتباطات اعلام شد: توجه به محصولات مبتنی بر فضایی و محصولات سخت افزاری اصلی


سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرده است که قصد دارد از کسب و کارهای آنلاین حمایت بیشتری کند و جزئیاتی را منتشر کرده است. این سازمان بر 500 میلیارد تومان برای حمایت از پروژه های ملی تاکید دارد و در این بخش به دو موضوع محصولات فضایی و سخت افزاری بیش از سایر رده ها پرداخته است.

به گزارش دیجیاتو، بر اساس دستورالعمل منتشر شده از سوی سازمان فناوری اطلاعات، 400 میلیارد تومان برای کمک به ایجاد اشتغال برای استارت آپ ها و غیر استارت آپ ها و 30 میلیارد تومان برای حمایت از پلتفرم در نظر گرفته شده است.برترین ها. . 500 میلیارد تومان کمک بلاعوض نیز برای آموزش و توانمندسازی در نظر گرفته می شود. ضمناً 6 طرح ملی نیز با 300 میلیارد تومان (هر طرح حداکثر 50 میلیارد تومان) حمایت شود. این کمک از طریق سامانه توانمندسازی انجام خواهد شد.

شش برنامه مهمی که سازمان‌های فناوری اطلاعات اعلام کرده‌اند برای توسعه شغل و فناوری در کشور در نظر دارند به شرح زیر است: حمایت از توسعه شغلی در شرکت‌های فعال در بخش ICT، پشتیبانی از بسترهای توسعه فناوری اطلاعات، حمایت مبتنی بر کسب‌وکار برای آموزش و توانمندسازی. ، حمایت از توسعه بسترهای آنلاین برای ارائه محصولات و خدمات، سرمایه در گردش و پشتیبانی از پروژه های ملی خاص.

نکته حائز اهمیت این است که در بخش حمایت از پروژه های ویژه ملی اعلام شده است که مشاغلی که خدمات و محصولات مبتنی بر فضا را ارائه می دهند و همچنین مشاغلی که محصولات سخت افزاری تولید می کنند گواهینامه های غیر کاربردی محسوب می شوند. این نشان می دهد که سازمان های فناوری توجه مضاعف هم به فضا و هم به محصولات سخت افزاری دارند. در بخش حمایت از پروژه های ملی تاکید شده است که حجم درآمد شرکت در سال گذشته حداقل 13 میلیارد تومان بوده و حداقل 40 نیروی انسانی تمام وقت در آنها بکار گرفته شود.

در مورد حمایت از برنامه اصلی، وزارت ارتباطات به دیجیاتو گفته است که آنها قصد حمایت از بخش خصوصی را دارند و نمی‌خواهند خودشان وارد مرحله توسعه محصول شوند.

وزارت ارتباطات

ITC تاکید می کند که برای جلوگیری از موازی کاری مشاغل با حمایت از نهادهای دیگر مانند معاونت علمی ریاست جمهوری، شرط کلیدی در تمامی برنامه های اعلام شده این است که شرکت ها از صندوق نوآوری و شکوفایی وام اشتغال نگیرند.

این سازمان همچنین در برنامه های خود رده های اولویت دار را شناسایی و به شرح زیر اعلام کرده است: تولید نرم افزارهای تجاری، خدمات فناوری اطلاعات، خدمات تجاری و محصولات مبتنی بر فضای کسب و کار، تولیدکنندگان تجهیزات سخت افزاری، مشاغل سنتی ارائه دهنده کالا و خدمات، خدمات آنلاین در این حوزه ها.

سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرده است که رویکردهای حمایتی مختلفی را برای حمایت از توسعه پلتفرم‌ها و کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات در نظر گرفته است. طبق اعلام سازمان، در این طرح حداکثر تجهیزات ارائه شده 10 میلیارد تومان خواهد بود که 3 میلیارد آن متعلق به خود پلتفرم و 7 میلیارد برای تامین کنندگان روی پلتفرم و بازپرداخت با نرخ سود 10 درصد خواهد بود. در سه سال. همچنین اعلام شده است که امکان واگذاری مجدد این تسهیلات به یک پلتفرم وجود دارد، اما به شرطی که پلتفرم به تعهدات خود به طور 100 درصد پایبند بوده و به اهداف تعیین شده خود دست یابد.

پشتیبانی از آموزش و توانمندسازی نیز یکی از برنامه های فناوری اطلاعات است که در آن جلسات آموزشی مختلفی برای شرکت ها برگزار می شود.

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما