پشت صحنه حذف استقلال و پرسپولیس از زبان وزرا – سه ورزش


به گزارش “ورزش سه”، سیدحمید سجادی در جشن ملی خصوصی سازی استقلال از معاون خانواده، وزیر اقتصاد، مدیرعامل و پیشکسوتان باشگاه استقلال و پرسپولیس و همچنین قربان زاده رئیس جمهور استقبال کرد. و باشگاه پرسپولیس در هتل المپیک. کل سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که در آغاز اعیاد شعبانیه و اعیاد شعبانیه با خصوصی سازی این دو باشگاه اتفاق مبارکی رخ داد و برگ زرینی در تاریخ ورزش جمهوری اسلامی ایران رقم خورد.

* خصوصی سازی جوانان را امیدوارتر می کند

اتفاقات خوب شروع شده و از این به بعد مثل هواپیمایی است که پرواز کرده و حالا «مسئولیت سنگین تری داریم». فکر می کنم اتفاق شجاعانه ای رخ داده است و اکنون نسل جوان می تواند امید زیادی به حمایت از هر دو باشگاه داشته باشد. این تمرکز روی جوانان است.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: این گونه اتفاقات که در ورزش رخ می دهد برای جوانان هم هست و امیدوارم صدای من به گوش همه مسئولان برسد و از چنین اتفاقی حمایت کنند.بومی سازی استقلال و پرسپولیس باشگاه ها). “

سجادی ضمن تقدیر از افرادی که در خصوصی سازی این دو باشگاه کمک کردند، گفت: ابتدا باید از دکتر رئیسی تشکر کنم چرا که در روز انتخابات و قبل از اینکه رئیس جامعه محترم ورزش شود پرویز مظلومی خواستار تحویل این دو باشگاه شد. دو باشگاه و بسپارید به افرادی که دکتر رئیسی قول داده بودند مثلا اقتصاد کار جهادی کرده و یک کار مردمی و انقلابی در این زمینه اتفاق افتاده که جای تقدیر دارد و ممنون.

تشکیل بانوان در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس

وی یادآور شد: از آجورلو و درویش و اعضای هیئت مدیره باشگاه های استقلال و پرسپولیس درخواست هایی دارم که ترتیبی و جبری نیست. ورزشکاران زن دوست دارند پیراهن هر دو تیم را بپوشند. خدا خواست برای تشکیل گروه های بانوان در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برنامه ریزی کرد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: بسیاری از بانوان ورزشکار دوست دارند اشتیاق، حمایت، گواهینامه، رشد و پویایی و آینده درخشان ورزش خود را در هر دو باشگاه به نمایش بگذارند که به نظر من برای آنها مناسب است. پیشاپیش از مدیران عامل هر دو باشگاه تشکر می کنم و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

تمرکز باشگاه روی کشتی و چوگان

سجادی ادامه داد: قبل از انتقال به هر دو باشگاه پیشنهاد دارم. درست است که ما حدود 100 سال است که در ورزش ایران ورزش مدرن و سازمان یافته ای داریم که در بسیاری از کشورهای دیگر هم همینطور است، اما وقتی به تاریخ برمی گردیم کمتر مربوط به المپیک باستانی است که برگزار شده است. سالها پیش. ما در آن زمان ورزش داشتیم. امروز در دنیا کمتر گفته می شود که ایران چیست و چه تمدنی در ورزش دارد.

او می‌گوید: «4000 سال پیش ما یک کشتی‌گیر داشتیم که سبک و سبک جنگی‌اش کمی متفاوت بود. در مقطعی این کشتی تبدیل به یک رشته ورزش های زیرزمینی شد (به ویژه در دوره مغول). که برای دفاع از کشور گرد هم آمدند و بعدها تبدیل به ورزش و ورزش شدند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه یکی دیگر از رشته های ورزشی با سابقه ایران چوگان است که در دنیا به آن چوگان می گویند. من فقط به عنوان یک هافبک ورزش و جوانان ابراز تمایل کردم و تصمیم را به مدیران استقلال و پرسپولیس واگذار کردم. چوگان اساس بسیاری از ورزش های مدرن دنیاست، اما وقتی مسابقات باشگاهی در کشور ما برگزار می شود، چهار پنج باشگاه بیشتر نیست.

* امیدوارم در چوگان شاهد حضور تیم های آبی و قرمز باشیم

ورزش های مدرن امروزه اساس معرفی بسیاری از ورزش ها هستند. در دنیا هم محبوب است اما وقتی مسابقات باشگاهی اش در کشور ما برگزار می شود. ما در چهار چوگان پنج یا پنج باشگاه بیشتر نداریم. حیف نیست که چوگان در این کشور کهن الگویی برگزار می شود، مگر ما فقط این تیم را داریم؟ این فقط یک پیشنهاد است و باید تصمیم را به هر دو تیم پرطرفدار واگذار کرد و اگر روزی تصمیم بگیرند ما آبی و قرمز را در چوگان خواهیم داشت.

* درخواست خصوصی سازی زاغی ها را دریافت کردم
جناب دکتر خاندوزی! در چند روز اخیر این اتفاق افتاده است، درخواست دو موضوع پایان نامه در مورد نحوه واگذاری و فرصت های پیش رو برای خصوصی سازی هر دو باشگاه و اینکه چه فوایدی برای ورزش در جامعه دارد از جمله: ایران دریافت کردم. اتفاق جالبی بود دکتر نیکبخش به عنوان رئیس مرکز پژوهش ها این مژده را به من دادند و بسیار خوشحالم که هنوز اتفاقی نیفتاده است، سه پیشنهاد در زمینه اقتصاد در ورزش و فوتبال به ما رسیده است. اراده، اکتشافات تحقیقات ورزشی در مدیریت ورزش استفاده خواهد شد.

*امیدوارم با خصوصی سازی شاهد بارقه امیدی در کشور باشیم

ما در وزارت ورزش و جوانان کار داریم و داریم. آنچه اکنون در حال رخ دادن است و ما پیش روی شما عزیزان هستیم و ملت بزرگ ایران امور حقوقی بر عهده وزارت ورزش و جوانان است. جا دارد از وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی سازی تشکر کنیم که با تکنیک های جالب این امر را به بهترین شکل ممکن انجام دادند. اعتمادی که در این دو روز از طرفداران واقعی دیده ایم، اراده را محقق خواهد کرد. امیدواریم این کار گام به گام به سرانجام برسد و دوباره چراغ امید را برای ورزش کشورمان ببینیم.

* درباره زاغی ها شعارهایی که می توانیم اجرا کنیم.

ما خیلی زیاد کار داریم که انجام دهیم. حکومت، حکومت مردم است. به گفته رئیس محترم باید جمله ای را ارائه کنیم که می توانیم انجام دهیم. این اتفاق برای استقلال و پرسپولیس افتاد. از این به بعد کارهای تخصصی و مفصل زیادی پیش رو داریم که بر عهده اعضای هیئت مدیره است. واقعاً باید جلسات تخصصی، کارگاه ها و مشاوران خوب برگزار کنیم تا سال هایی که گزارش می کنیم به خوبی پیش برود تا تاثیر و فواید آن در جامعه ورزشی ما دیده شود.

مهلت پنج روزه کنفدراسیون فوتبال آسیا در شأن فوتبال ایران نیست.

شنیده ایم فوتبال ایران آسیایی است. اما با اتفاقاتی که در AFC با بی نظمی های گذشته رخ داد، از سال 2015 همه را بررسی و تغییر دادیم. وقتی معطل شدیم تحت درمان قرار گرفتیم. وقتی به ما گفتند که شما 5 روز فرصت دارید تا بررسی کنید، بسیار شگفت زده شدیم. آیا واقعاً این شأن کشور بزرگ ایران است که کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما پنج روز فرصت می دهد؟

* ما را به خاطر شرارتشان به بن بست رساندند.

شرکت های طرف قرارداد کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به ایران و فوتبال آسیا مهلت پنج روزه برای تخلفات و ارائه مطالب نادرست و اطلاعات غلطی که ناخواسته و ناخواسته ارائه کرده ایم، می دهند. تأیید نیز نامیده می شود.

* تلاش های زاغی را شبانه روزی دیدم

ما واقعاً در این 5 روز تمام وقت کار می کنیم. فراموش نمی کنم، اولین بار روز پنجشنبه بود که برای ردیابی او به مدت پنج روز ابتدا با خاندوزی تماس گرفتیم و دوشنبه گذشته اخبار زیادی از استقلال و پرسپولیس منتشر شد.

* AFC به مدارک استقلال و پرسپولیس توجهی نکرد.

فکر نمی کنم آنها به این اسناد توجه کنند و به خودشان رای بدهند که هر دو هوادار باشگاه را ناامید کرد. همه می دانیم که این یک انتخابات عادلانه نیست. پس ما هم معترضیم و هم اعتراض داریم. به هر دلیلی تصمیم گرفته شده و نام ما را در ورزش زیبا نمی کند. اتفاقات و فاصله هایی که جمهوری اسلامی بازی کرد را بهبود نداد. همه ما در ورزش کار کردیم و جنگیدیم و همه مثل دوران دفاع مقدس در ورزش های خط مقدم کار کردیم. ما نمی خواهیم برای این بخش از ورزش – فوتبال – رشته ای که در رسانه ملی و انواع رسانه ها و اینترنت از جمله مردم خوب و ورزشکاران از آن استقبال می شود، این اتفاق بیفتد.

* ما ورزشکاران آدم بدی نیستیم.

فوتبال رشته بسیار پرطرفداری در رسانه ملی و انواع رسانه ها و اینترنت است و افراد خوب زیادی در آن حضور دارند و ورزشکاران مشهور زیادی در آن حضور دارند. 99 درصد از آنچه ورزشکاران در مورد ما می گویند؛ قبول نداریم، همه جا خوب و بد هست. بیایید نگاهی بیندازیم که نسبت در ورزش چقدر است. ما ورزشکاران بدی نیستیم و به اندازه خون مجرمان بی ادب و بد اخلاق نیستیم. ما هم مورد تبعیض قرار می گیریم و اصلاً ورزشکاران را می بینیم، هنگام بالا بردن پرچم اشک نمی ریزد؟ قهوه را کنار تفنگ می گذارد و اولین کاری که بعد از کسب مدال طلای المپیک انجام می دهد این است که در ظرف قهوه را باز می کند و تعظیم می کند.یک کلمه تشکر.

* ما دوست داریم قیمت های خود را بین المللی کنیم

مواردی در دنیا داریم، اما خیلی کم. در رده نونهال وقتی یک ورزشکار با رژیم بیت المقدس زیاد می کشد با کودک مصاحبه می شود و در دنیای جوانی می گوید من با کشوری بازی نمی کنم که بچه هایی مثل من را می کشد. ما می خواهیم همه این اتفاقات در صحنه بین المللی رخ دهد.

* برای صعود به جام جهانی در یک بازی هم شکست نمی خوریم

امروز از فوتبال خودمان صحبت می کنیم، فوتبال دوست داشتنی که همه شبانه روز کار می کنند. ما تیم ملی خوبی داریم و همه کارشناسان می گویند سجادی چند ستاره داریم. آیا مسابقات مقدماتی جام جهانی را باختیم؟ ما شکست نخوردیم و فقط یک تساوی گرفتیم. دو بازی دیگر داریم و می خواهیم افتخار کنیم. برای تیم ملی در بهار 1401 آرزوی موفقیت داریم و پیش بینی می شود بعد از کره جنوبی در مشهد مقدس میزبان لبنان باشیم. انشاالله امام رضا بخواهد و ما به کمک تیم ملی برویم و خوشحال باشیم و دوباره کنار هم باشیم.

* پرسپولیس و استقلال نمونه های خوبی هستند

بخشی دیگر از نایب قهرمانی پولادگر در ورزش قهرمانی پایان سیستم باشگاه داری است که شامل تمامی باشگاه ها می شود. اتفاقاً پرسپولیس و استقلال الگوهای خوبی برای خصوصی سازی هستند، بنابراین همه باشگاه ها در حال محبوبیت و نقل و انتقال هستند.

* دربی 20 هزار تماشاگر خواهد داشت.

خبر خوبی که شهیدی به من می دهد این است که دربی پیش رو با تماشاگران است اما 30 درصد. 10 هزار نفر از پرسپولیسی ها و 10 هزار نفر از استقلالی ها اجازه حضور در ورزشگاه آزادی و برگزاری جشن را پیدا کردند. از این به بعد آنها چه حامی و چه سهامدار رقابت دارند که یک گروه می گوید جمعیت ما زیاد است و گروه دیگر می گویند جمعیت ما خیلی متفاوت است. حالا اینجا می توانند نشان دهند که کدام یک سهامدار بیشتری دارد.

* 6 شبانه روز فرصت داریم

من می خواهم گزارش دهم و به خدا شهادت بدهم که در این شش ماه تا 6 ماه زحمت کشیده ایم. ما از خودمان راضی نیستیم، اما اتفاقاتی می افتد که می تواند مانعی برای پریدن باشد و قدم هایی که فاصله ما را تقویت می کند. با تشکر از پیشکسوتان و بزرگان. آجورلو محمدیان را به گروه بانوان استقلال معرفی کرده و امیدوارم درویش زودتر اقدام کند. استقلال اکنون در ورزش بانوان پیشتاز است. هم تیمی های ورزشی ما مثل فنونی زاده هم سرخپوش هستند و از آنها تشکر می کنم.

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

پاربرگ سایت

تماس با ما