به گزارش نتیجه سالانه داستان نگاهی بیندازید


این برنامه یکی از معدود برنامه هایی است که به طور اختصاصی برای کودکان محتوا تولید می کند و اکنون با انتشار گزارش عملیاتی خود در اواخر دهه 1400 مخاطبان زیادی را برای کودکان 5 تا 7 ساله اعلام کرده است. بر اساس این گزارش، محتوایی که این کودکان استفاده می کنند نیز توسط بیش از 150 نفر در بخش های مختلف تولید می شود.

عایشه از طریق انتشار گزارش عملکرد سالانه خود، روند الهام گرفتن برای شروع و ادامه کار خود را به عنوان بستری برای داستان گویی و کتاب های صوتی برای کودکان و نوجوانان شرح می دهد. بر اساس این گزارش، مفهوم داستان در تابستان 1397 شکل گرفت و اولین داستان آن در زمستان 1397 منتشر شد.

خرداد 1398 با راه اندازی اپلیکیشن اندروید آیات به کاربران بیشتری اجازه دسترسی به محتوای آن داده می شود. ادامه کار آیات این پلتفرم در دهه 1400 به عنوان بستری برای ارائه طیف وسیع تری از محتوا، از جمله داستان ها و کتاب های صوتی برای کودکان و نوجوانان، تبدیل شد.

نزدیک به 160 نفر در خط داستانی

اما جالب‌ترین بخش هر پلتفرم یا کسب‌وکاری، نیروی کار است که آن را در پشت صحنه از مدیریت به اجرا می‌برد. در بخش گزارش سالانه آیات مشکل حل شده است.

جالب اینجاست که iStory با همکاری حدود 160 نفر محتوای انحصاری برای کودکان و نوجوانان تولید می کند. در این فرآیند، 60 نویسنده، 52 داستان نویس و 14 تصویرگر با کمک 33 نفر دیگر از اعضای تیم در برنامه نویسی، ویرایش گرافیک، حسابداری و پشتیبانی، برای تولید محتوای نهایی حضور داشتند.

از آنجا که آیات بیشتر شنیده شود؛ انتخاب مسیر رسیدن به این محتوای صوتی نکته قابل توجهی است. مطابق با آیات و در جدول زیر، مخاطبان، اکثر داستان نویسان از نرم افزار آن برای گوش دادن به داستان استفاده می کنند.

در مرحله بعد نرم افزار تحت وب انتخاب می شود و در نهایت فضای چاپ پادکست متفاوت می شود. بر اساس این آمار جالب است. آیات بیش از 10000 دقیقه گوش دهید و اپلیکیشن اندروید آن 150000 بار از گوگل پلی، کافه بازار دانلود و نصب شده است.

مخاطب مستقیم داستان اخیراً کودکان و نوجوانان هستند. اما از آنجایی که نصب و استفاده از نرم افزار در گوشی های هوشمند کمتر توسط کودکان یا بهتر است بگوییم، بیش از 50 درصد از مخاطبان آیات آنها پدر و مادر هستند. همچنین یکی از داده‌هایی که بر اساس رفتار مخاطبان کودک در این حوزه قابل تحلیل است، نسبت بالای مخاطبان دختر به پسر است. آیات است.

کدام گروه سنی جذاب تر از کودکان است؟

اکثر مخاطبان کودک آیات 5 تا 7 سال سن دارند. این آمار یکی از دلایلی است که محتوا به نظر می رسد آیات کار آسانی نیست و باید در تولید محتوا تمامی نیازهای اجتماعی و روانی این گروه سنی در نظر گرفته شود.

بعد از 5 تا 7 سالگی نوبت به 7 تا 10 سال و در نهایت 3 تا 5 سال می رسد که کودکانه ترین مخاطبان هستند. آیات است.

استفاده از اپلیکیشن ها و استفاده از گوشی های هوشمند برای دسترسی به این اپلیکیشن ها نه تنها جذاب است، بلکه باعث نگرانی والدین نیز می شود. آیا این استفاده کودکان را بیش از آنچه که باید درگیر استفاده از گوشی های هوشمند می کند؟

بر اساس تحلیل های آماری انجام شده در گروه جالب است. آیات حدود 40 درصد از کاربران داستان کودک کمتر از 30 دقیقه و کمتر از 10 درصد بینندگان بیش از 5 ساعت از تلفن همراه استفاده می کنند.

همین آمار نگرانی ها در مورد نحوه استفاده و مدیریت کودکان از گوشی های هوشمند خود را تا حد زیادی کاهش می دهد.

در چه شهرها و کشورهایی از iStory استفاده می کنید؟

بیش از 88 درصد از کاربران آیات آنها در ایران زندگی می کنند و در کانادا و آلمان مخاطب دارند. اگرچه طبیعی است که مصرف کنندگان بیشتر و بیشتر در ایران متمرکز شوند. اما در مورد فعالیت های توسعه ای به نظر می رسد آیاتحداقل کودکانی که به دلیل مهاجرت در ایران زندگی نمی کنند نیز مخاطب را افزایش می دهند. آیات کمک.

این مهم است و انتظار می رود وارد بازار جهانی شود آیات برای دستیابی به این بخش از بازار برنامه ای تهیه کنید.

از سوی دیگر، یک نظرسنجی جزئی نشان می دهد که نزدیک به 40 درصد از کاربران آیات آنها در تهران زندگی می کنند و این نشان می دهد که برای گسترش برنامه به شهرهای دیگر باید برنامه ریزی انجام شود.

این در حالی است که کودکان در تمام شهرهای ایران نیاز به دسترسی دارند داستانچیزهایی هست که باعث رشد عقل و شخصیت آنها می شود. البته این موضوع نیز باید تحلیل شود و چرا مخاطب آیات در شهرهای دیگر به جز تهران کمتر است.

آیا آیقصه به اندازه کافی برای دسترسی به محتوای آن در همه شهرها تبلیغ می شود یا عدم دسترسی به اینترنت و گوشی های هوشمند که منجر به تعداد کمی از کاربران در شهرهایی غیر از تهران می شود؟

استفاده خلاقانه از شخصیت ها و داستان سرایی

شخصیت های انسانی آیات آنها به دور از جنسیت یا برتری نسبت به شخصیت های دختر یا پسر، تقریباً نیمی دختر و نیمی پسر هستند. بعلاوه آیات برای تقویت حس خلاقانه مخاطب، 30 درصد شخصیت ها حیوانات و 28 درصد دیگر گیاهان و حیوانات هستند.

در چنین فرآیندی، کودکان نه تنها از کلیشه های جنسیتی موجود در جامعه رهایی می یابند، بلکه ارتباط خلاقانه ای که با حیوانات و اشیا خواهند داشت، روند قصه گویی را در ذهن آنها تقویت می کند.

محبوب ترین داستان

عایشه در آخرین گزارش خود از دهه 1400 به شش آیتم محبوب در این نمایش نیز اشاره می کند. در این آمار جنجالی ترین داستان The Selected Christmas Tree، پر شنیده ترین داستان Daun Anna شماره 7 و محبوب ترین قسمت The Needle است.

جوایز داستان ها و فعالیت های خارج از ایران

آیات در هفته های اخیر اعلام کرده است که با شعار «مراقب زمین» از یونسکو حمایت خواهد کرد. داستان صوتی در زمینه خشکسالی و تغییرات اقلیمی پخش خواهد شد. همکاری داستان با یونسکو در زمینه محیط زیست شرایطی را ایجاد می کند که: آیات بیشتر از آن باید به مخاطبان غیرفارس غیرایرانی معرفی شود و در گزارش ۱۴۰۰ نمایش نیز به این موضوع توجه شده است.

آیات در آخرین قسمت گزارش سالانه خود جوایز این برنامه را ذکر کرده است. جوایز بین المللی توسط آیات اکتسابی به خودی خود نکته دیگری است که به نظر می رسد این پلتفرم هم اکنون می تواند وارد بازار خارج از ایران شود. بنابراین باید منتظر ماند و دید که چگونه برای آینده برنامه ریزی می کنیم.

آیا کاربران iStory همچنان در ایران متمرکز هستند یا 88 درصد از بینندگان ساکن ایران فاسد خواهند شد؟

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

پاربرگ سایت

تماس با ما