شجاعی: قسم میخوریم برای حامد لک تغییراتی ایجاد کنیم – تمرین 3


شناسه اطلاعات: 1814441 |
18 مارس 1400 10:29 |
352 بازدید |

0
نظرات

امید آخرین چیزی است که در تیم ما خواهد مرد.

چرا، اما به اصطلاح ناامیدی را در پرسپولیس نمی بینم.

به گزارش “ورزش سه”، پرسپولیس در روزی که علی شجاعی را در سمت چپ خط دفاعی خود داشت به مصاف صنعت نفت رفت اما با شکست مقابل شاگردان منصوریان فاصله خود را تا بالای جدول افزایش داد و به 6 امتیاز رسید.

این باخت انتقادات و ناامیدی را در میان هواداران پرسپولیس برانگیخته است، اما مدافع چپ قرمزها به این موضوع بدبین است و فکر می کند هواداران اعم از بازیکنان و کادرفنی امیدوارند باشگاه را دنبال کنند و از تیم حمایت کنند. برنده شدن در دیدار بعدی و رسیدن به صدر جدول.

وی در گفتگوی امروز با خبرنگار ما ضمن رفتن به محل تمرین پرسپولیس به سوالاتی درباره وضعیت پرسپولیس و ناکامی در آبادان نیز پاسخ داد. شما در حال خواندن این گفتگو هستید:

* صنعت نفت را از دست می دهید و برخی از هواداران معتقدند به غیر از باخت برنامه خوبی ندارید.
طبق آمار و فرمی که داریم مستحق برد با دو گل بودیم اما متاسفانه سهل انگاری کردیم و موقعیت های زیادی را از دست دادیم. ما فرصت های زیادی برای استفاده داریم. در بازی که شما مهمان هستید، اگر از فرصت استفاده نکنید، تیم مقابل قدرت می گیرد و در نهایت بازنده می شود. حتی یک فرصت را هم نباید از دست داد، اما متاسفانه ما 5-6 موقعیت را 100 درصد پشت سر گذاشتیم و چوب را خوردیم.

قبل از شروع بازی می دانستید استقلال در این دیدار پیروز شده است؟
من واقعاً بازی را دنبال نمی کنم. ما باید روی کارمان تمرکز کنیم و اصلاً دنبال بازی های مستقل یا بازی های دیگر نباشیم زیرا اگر در جای دیگری تمرکزمان را از دست بدهیم روی کارمان تاثیر می گذارد. ما فقط روی بازی خود تمرکز می کنیم و نتیجه استقلال را نمی دانیم.

* فکر می کنم نتیجه را متوجه شدید و اشتباه حامد لک در کنار نتیجه بازی استقلال، تیم را تحت فشار گذاشت.
حامد لک یک گالری خودنگاره در آسیا است. با این حال فوتبال بود و حامد روی بدش را نشان داد. ما نباید کلین شیتی که او در آسیا ساخت و بازی های بزرگی که انجام داد را فراموش کنیم. فوتبال است و یک روز روز بازیکنان نیست. خوب شروع کردیم و حمله کردیم و آماده ایم با سه امتیاز بازی خوبی داشته باشیم. ما صنعت نفت را خیلی خوب آنالیز کرده‌ایم و آماده پیروزی هستیم و حتی بعد از گل اول کاملاً ضربه زدیم و در هر دو نیمه موقعیت‌های زیادی داشتیم اما وقتی توپ گل نمی‌شود مطمئن باشید بازی را می‌بازید. . این نیز زمانی اتفاق می افتد که توپ گل نمی خورد. در ابتدای مسابقه اتفاقی برای حامد لک افتاد اما حامد گلر قوی بود و خودش را در آسیا ثابت کرد. گاهی اوقات روی بازیکن فشار می آید یا روز او نیست و متأسفانه این اتفاق می افتد اما اگر از موقعیت هایمان استفاده کنیم شاید حامد جبران شود. تلاش کردیم و در این بین همه در تلاش و گلزنی بودیم اما متاسفانه از فرصت استفاده نکردیم و یک بازی مهم را از دست دادیم.

قبول دارید که این باخت باعث ناامیدی هواداران شده است؟ و جو هواداران داخل گروه چه می فهمد؟
پرسپولیس امروز با سایر گروه ها یک تفاوت دارد. اگر به تاریخ پرسپولیس نگاهی بیندازید می بینید که آنها 6 امتیاز عقب هستند و پیروز می شوند، مقابل الدحیل باید 3 گل می زدند و در دربی در 3 دقیقه گل می زدند و در ده دقیقه 3 مهره می زدند. و غیره. هر بازیکنی که بیاید در این شرایط خواهد بود. در حال حاضر هیچ ناامیدی در جو تیم ما وجود ندارد. درست است که برخی از هواداران بسیار ناامید هستند، اما حتی در فضای اینستاگرام هم ناامیدی ندیدم.

وضعیت گروه چگونه است؟
از نظر تیمی ناامید نیستیم و قوی تر هستیم. ما 9 هفته فرصت داریم و یک بازی رو در رو داریم. ما خیلی قوی تر از قبل هستیم و به عبارت دیگر تنها چیزی که در تیم و اینترنت ندیدم ناامیدی بود. این یک نکته مثبت در تیم ما است و تا آخرین ثانیه و تا آخرین نفس و تا زمانی که شانس پیروزی وجود داشته باشد، خواهم جنگید. شش امتیاز یا سه امتیاز برای ما فرقی نمی کند. 9 هفته و 27 امتیاز کمی نیست و بازی با استقلال یک امتیاز است زیرا تغییرات زیادی ایجاد می کند. تیم ما واقعا امیدوار است. با صحبت هایی که در گروه می بینم، تنها چیزی که در گروه ما نیست، ناامیدی است. امید و خوش بینی داریم و تا آخرین ثانیه با هم می جنگیم.

اتفاقا در میان تمام انتقادات هواداران و برخی کارشناسان، نکته مثبت این است که شما سه امتیاز بیشتر از فصل گذشته دارید.
نسبت به پارسال امتیاز بیشتری گرفتیم. من کاری به اتفاقی که گذشت و امتیازاتی که دادند کار را کمی سخت کرد، اما از پارسال امتیاز بیشتری گرفتیم و بازی با صنعت نفت یک بازی کاملا یک طرفه است. ناگفته نماند زمانی که 70 درصد توپ، 13 شوت و 500 پاس گل را در اختیار داشتیم. ما باید در 13 بازی فقط دو گل دریافت کنیم که بازی 1-0 است. متاسفانه این اتفاق نیفتاد اما چیزی تغییر نکرده است. بازی هایی که داریم، مخصوصا بازی های حضوری، می توانند به ما کمک کنند و همه چیز را تغییر دهند. برای اینکه اتفاقات خوبی برای تیم ما بیفتد صبر می طلبد زیرا آمار و نتایجی که ارائه می دهیم قابل اعتماد است و ما را امیدوار می کند که بتوانیم در بازی های آینده موفق باشیم.

* الان صحبت از دربی است اما قبل از شهرآورد بازی مهمی دارید. این دیدار دور از خانه است و اگر نتیجه نگیرید خیلی سخت خواهد بود.
مهمتر از دربی بازی نفت مسجد سلیمان است. این بدان معنا نیست که دربی اولویت دارد و نفت مسجد سلیمان در اولویت است زیرا برد و سه امتیاز به دربی که منتظرش بودیم کمک می کند. بردن نفت مسجد سلیمان برای ما بیش از هر چیز دیگری مهم بود و پس از آن مطمئناً محکوم به پیروزی در دربی خواهیم بود تا به آنچه که شایسته آن بودیم، چه از نظر فنی و چه از نظر حرفه ای برسیم. ما از هر تیم دیگری تکنیک و فوتبال بهتری داریم. در دربی باید خیلی چیزها را نشان دهیم تا به حقمان برسیم. برد در آن مسابقه کمک زیادی به ما می کند تا در 7 بازی بعد از دربی امتیاز لازم را بگیریم و قهرمان شویم. الان به دربی فکر نمی کنیم. بازی با نفت مسجد سلیمان بازی سختی است اما برای رسیدن به دربی که همه آماده آن هستیم باید از پل اول که بازی نفت مسجد سلیمان است با موفقیت عبور کنیم و بعد در دریا چه بگوییم. .

* فکر می کنم در این دربی باید بیشتر برنده شوید و شاید برنده این دیدار پرسپولیس باشد. موافقید؟
بله، البته در همه دربی ها کسی برای قرعه کشی وارد نمی شود، اما مراقب باشید. در این بازی هم مواظب باشید و این نیست که مدام حمله کنیم، بلکه واقعاً نیاز مبرمی به پیروزی در این بازی داریم و برد در دربی ما را به حالت عادی برمی گرداند.از همه لحاظ عادی شده و بیشتر هم خواهد شد امیدوارم منتظر روز بازی بودیم و این برای بعد از باخت به نفت آبادان نبود، قبلا منتظر این بازی بودیم و آماده می شویم. انشاالله با پیروزی در این دیدار بتوانیم به جدول برگردیم. من به شخصه مشتاقانه منتظر این بازی هستم تا انشاالله بتوانیم این بازی را ببریم.

* قبل از بازی صنعت نفت در بازی مس رفسنجان هم کمک هایی کردید که به آن اشاره نکردیم. چرا خودت به توپ ضربه میزنی؟
در بازی قبل به طور اتفاقی بعد از مصدومیت میلاد وارد زمین شدم و سعی کردم تاثیرگذار باشم و خدا را شکر این اتفاق افتاد. اگر توپ را بزنم 50 درصد گل نمی خورد. گذر از این شرایط بهتر از بازی کردن خودخواهانه فوتبال است، زمانی که 50 درصد شانس دارید و تیم نیاز به برد دارد. برای من عبور همیشه در همه شرایط مهمتر است. من پاس گل را بیشتر از گل دوست دارم و در این صورت علاقه تیم در اولویت است. بازیکنی که بتواند گلزنی کند قطعا اولویت دوم است و من آن موقع به آن فکر کردم، مهدی با من تماس گرفت و دیدم وضعیت بهتری نسبت به او دارد، او را انتخاب کردم و از انتخابم راضی بودم. اگر انتخاب اشتباهی داشته باشم، خیانت است. این اتفاق باید برای همه بازیکنان و بازیکنانی که در این مواقع باید تیم اصلی آنها انتخاب شود، بیفتد. امیدوارم در بازی های آینده هم همین اتفاق برای من بیفتد و خیلی خوشحالم که می توانیم در دیدار مقابل مس رفسنجان پیروز شویم. آن مسابقه نیز مسابقه مهمی است.

در این دو سال به دلیل مصدومیت یا شاید ترافیک سنگین در خط دفاع و حمله روی صندلی بودید اما اعتراضی نکردید.
من به تعهداتم عمل کرده ام. دوست دارم هنگام بازی موثر باشم. نیمکت نشینی هیچ بازیکنی در پرسپولیس نباید ایرادی داشته باشد. این حرفه ای است که وقتی روی صندلی می نشینید بیشتر تلاش می کنید و هر بار که بازی می کنید می توانید تلاشی را که انجام داده اید نشان دهید. من همیشه سعی می کنم از این قانون استفاده کنم. وقتی بازی نمی کنم سعی می کنم تلاش و تمرینم را افزایش دهم و وقتی بازی می کنم سعی می کنم بهترین فرم خود را نشان دهم.

* شما تجربه بازی و قهرمانی در دربی را دارید، اما امسال به نظر می رسد که هم دربی و هم لیگ قهرمانان اروپا بسیار ناشنوا هستند.
ما کری را در ترکیب نداریم اما مطمئناً بعد از بازی بعدی تمام تلاش خود را خواهیم کرد زیرا امسال با سال گذشته متفاوت است زیرا آنها ما را بسیار اذیت می کنند و به ما آسیب می رسانند. برای تلاش بیشتر در تیم روحیه داشته باشید. وقتی تحت فشار بیشتری هستید، دوست دارید سعی کنید بیشتر نشان دهید. ما هم باید بیشتر کار کنیم چون ما تیمی هستیم که از نظر فنی بازی خود را نشان داده ایم و همه کارشناسان می دانند کدام تیم بهتر است. همه اعضای تیم می گویند ما باید بهترین کار را انجام دهیم.

* آیا در تیم نسبت به حریفان دلخوری وجود دارد؟
من این خواندن را کر نمی نامم. پرسپولیس در پنج سال گذشته پیروز شده است و ما نیازی به کری نداریم و اگر تلاش کنیم و به چیزی که لیاقتش را داریم برسیم به کری نیازی نداریم. امیدوارم با تمرکز روی بازی با نفت، مسجد سلیمان و دربی را ببریم و انشاالله بتوانیم با اتحادی که در تیممان وجود دارد به موفقیت برسیم.

* در مورد چه چیزی با هواداران صحبت می کنید؟
امید آخرین چیزی است که در تیم ما خواهد مرد. مطمئن شوید که تمام تلاش خود را می کنیم تا آنها را خوشحال کنیم و پیروزی در هر بازی بسیار مهم است. امیدوارم همیشه از تیم حمایت کنند.

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

پاربرگ سایت

تماس با ما