ارزش بازار فیس بوک از زمان تغییر نام – Zomit به 500 میلیارد دلار کاهش می یابد


مارک زاکربرگ او واقعاً همه چیز را در متاوارها می بیند. مدیران متا بر این باورند که دنیای مجازی و اشتراک گذاری آینده فناوری خواهد بود. بنابراین سال گذشته شاهد تغییر نام فیسبوک به متا بودیم. حالا بعد از این تغییر نام، چه اتفاقی برای این شرکت افتاد؟ گزارش جدید حاکی از آن است که متا پس از این حرکت، 500 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داد.

همانطور که New York.com گزارش می دهد که ارزش متا از زمانی که این شرکت تغییر نام تجاری خود را تغییر داده است، یک میلیارد دلار کاهش یافته است، این شرکت از نظر ارزش بازار، رتبه ششم بزرگترین برند در جهان را به یازدهمین کاهش داد. شرکت هایی مانند انویدیا و تنسنت اکنون در صدر هستند. . بالاتر از متا

بسیاری از مسائل متا از تغییر نام شرکت ها به وجود نمی آیند. در عوض، این نتیجه تغییر در سیاست حفظ حریم خصوصی اپل است که در iOS 14 معرفی شده است. این تغییرات به کاربران iOS اجازه می دهد تا از تبلیغات هدفمند خودداری کنند و از ردیابی رفتار برنامه جلوگیری کنند. متا گفت: این اقدام درآمد تبلیغاتی شرکت را در سال جاری 10 میلیارد دلار کاهش می دهد. این خبر همچنین ارزش بازار این شرکت را 232 میلیارد دلار در روز کاهش داد.

در زیر نموداری از تعداد کاربران فیس بوک که روزانه در بازه های زمانی مختلف فعال هستند را مشاهده می کنید.

گوگل با ارائه یک سندباکس خصوصی رویکردی مشابه اپل برای اندروید در پیش گرفته است. با این حال، سیاست این غول جستجو به سختی اپل نیست و حداقل تا دو سال آینده اجرا نخواهد شد.

علاوه بر این، فیس بوک در آخرین گزارش درآمد خود جنبه های منفی را نشان داده است. زیرا در سه ماهه پایانی سال 2021 برای اولین بار شاهد کاهش تعداد کاربران روزانه این شبکه اجتماعی بودیم که باعث شد قیمت سهام آن به شدت 20 درصد کاهش یابد. علاوه بر این، بخش واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (Reality Labs) که یکی از مهمترین بخش های این شرکت در سال 2021 است، با زیان 10.2 میلیارد دلاری مواجه خواهد شد.

مقالات مرتبط:

مشکل دیگر متا این است که در حالی که بسیاری از شرکت ها به دنبال ترکیب متا دامنه هستند، اکثر کاربران عادی آن را نادیده می گیرند. Metawares Web 3.0 و NFT می توانند شرکت هایی را که به دنبال سرمایه گذاری در این فناوری ها هستند هیجان زده کنند. با این حال، بسیاری از مردم در بهترین حالت این کلمات را نادیده می گیرند و در بدترین حالت عصبانی هستند. حتی ثبت اختراعات مربوط به فناوری تبلیغات بصری در متاورس نیز وضعیت متا را بهبود نمی بخشد.

ارزش بازار متا در 561 میلیارد دلار باقی مانده است. درآمد این شرکت در سه ماهه چهارم سال گذشته 33.76 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل حدود 20 درصد افزایش داشته است و تعداد کاربران فعال روزانه در کل اپلیکیشن های این شرکت اندکی افزایش یافته است. بنابراین چارچوب اصلی برند مشکل خاصی ندارد. اما متاوارز ممکن است آنقدر که زاکربرگ فکر می کند انقلابی نباشد.

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

پاربرگ سایت

تماس با ما