خرید پمپ کولر آبی مکانیکی آژمان + ارسال رایگان آژمان سیال مکانیک

آشپزخانه به حدود 500 لیتر در ساعت نیاز دارد و بر اساس آن میزان دبی پمپ را مشخص کنید. در نتیجه کلیه پمپ های موجود در بازار ایران دارای صدا بوده ولی بسته به نوع و مدل و برند آن پمپ، میزان صدا متفاوت می باشد که این میزان از صدا در پمپ خانگی به مرور زمان و با استفاده بیشتر از پمپ نیز بیشتر خواهد شد.

پمپ آب

با این‌حال پمپ‌های خانگی، معمولاً به دودسته اصلی بشقابی و جتی تقسیم‌بندی می‌شوند.در ادامه به انواع پمپ آب خانگی و کاربرد آن‌ها می‌پردازیم. پمپ آب یک اسب یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین پمپ‌های آب خانگی است که در کنار پمپ آب نیم اسب، برای مصارف مختلف و بخصوص مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پمپ خانگی نیز خودشان به پمپ شناور، بشقابی، جتی، منبع تحت فشار و با کلید اتوماتیک دسته بندی می شوند. به طور کلی پمپ های خانگی را به عنوان پمپ آب برای ساختمان نیز می شناسند.

حجم عبور آب بر مبنای لیتر در دقیقه (LPM) یا گالن بر دقیقه (GPM) اندازه گیری می شود.

در بسیاری از پمپ های آبرسانی ساختمان، الکتروموتور بصورت مستقیم به پمپ متصل شده است به این صورت که شفت موتور بلندتر از حد معمول است و پروانه پمپ روی این شفت قرار گرفته است.

این توان نیز با HP یا همان اسب بخار، درست مانند خودروهای سواری و سنگین محاسبه خواهد شد. در نتیجه اگر قصد خرید پمپ آب یک اسب یا نیم اسب را دارید، لازم است که نخست حوزه استفاده و نوع کاربرد آن را مشخص کنید. پمپ های بشقابی جزو پمپ های پرکاربرد خانگی به حساب می آیند که با نیروی گریز از مرکز کار می کنند. این پمپ ها معمولا به لطف بهره مندی از پروانه بزرگ و در نتیجه دبی و هد بالا، صدای کمی تولید می کنند.

در محل نصب پمپ آب خانگی و مخزن آن، وجود اشیای تیز و برنده خطرناک است. برای خرید مخزن مناسب با توجه به تعداد ساکنین و میزان مصرف آب ساختمان باید منبع مناسبی را انتخاب کرده و بعد از آن به کنتور آب ساختمان خود متصل کنید.

نکته حائز اهمیت اینکه معمولا تمام این بخش ها بطور همزمان مورد استفاده قرار نمی گیرند و باید ضریب همزمانی در نظر گرفته شود. اگر برای جابجایی آب های سطحی دارای ذرات معلق مثل ماسه و سنگ یا فاضلاب و پساب ها نیاز به یک پمپ دارید، راهکار شما پمپ لجن کش یا همان غلیظ کش است. برای تخمین هد مورد نیاز، باید تعیین کنید که پمپ چقدر باید آب را از نقطه ورودی آب به خانه برساند. ارزش افزودن 20٪ به رقم به دست آمده را دارد که برای در نظر گرفتن اصطکاک مایع عبوری از شیلنگ یا خط لوله مورد نیاز است.

همچنین برای حالت 5 طبقه تک واحدی 2 اسب دو پروانه بشقابی و برای 5 طبقه دو واحدی 3 اسب دو پروانه بشقابی توصیه می‌شود. در حوزه به این لینک مراجعه کنید خرید و فروش پمپ اب خانگی، افراد کلاهبردار و جنس تقلبی بسیار زیاد است و به همین دلیل نمی‌توان به هر فردی اعتماد کرد.

برخی از برند های پمپ آب خانگی اما هم از نظر کیفیت و هم ساختار به شکلی عمل می کنند که نسبت به نمونه های مشابه کمتر صدا دارند. همانگونه که گفته شد دو تا از بهترین این پمپ ها را می توان پمپ های پنتاکس و پمپ آب داب را نام برد. از اینرو اگر منبع تحت فشار دیافراگمی به درستی و با توجه به تعداد واحد ها و میزان دبی آب مصرفی انتخاب شود، پمپ دفعات کمتری روشن شده و این امر علاوه بر کاهش آلودگی صوتی به کاهش مصرف برق و افزایش عمر پمپ نیز کمک می کند. اگرچه تنها با کارشناسی و محاسبات مهندسی و تعیین دبی و فشار آب لازم می توان یک انتخاب دقیق در مورد پمپ آب خانگی داشت ولی معمولا روش های انتخاب تخمینی که بر اساس تجربه بدست آمده اند نیز کارآمد و قابل اطمینان میباشد.

الکتروموتور الکتروژن سه فاز 1/2 اسب، 0.37کیلووات، 1500 دور، پوسته آلومینیم

این پمپ‌ها که با نام خود مکش نیز، معروف هستند، اولین رتبه در خرید پمپ آب را دارند.

تمامی اطلاعات مورد نظر در آنجا قرار دارد و در صورت نیاز و مشاوره می توانید با کارشناسان سایت تماس حاصل فرمایید. برای کم کردن صدای پمپ ها، که البته بیشتر پمپ های ایتالیایی دارای صدای خیلی کمی هستند، از عایق ویژه ای استفاده کنید. ناگفته نماند که پمپ های بشقابی میزان صدای پایین تری نسبت به نوع جتی دارد. محصولات ایتالیایی به توجه به ظرفیت، قدرت در مکش و پمپاژ، هد و دبی، جنس ساخت پمپ و قطعات آن نسبت به دیگر پمپ ها دارای نکات مثبت زیادی بوده و اما قیمت نسبتاً بالایی نیز هستند.

دوستان عزیز ما امیدواریم که شما در طول این متن از ما توانسته باشید به خوبی با پمپ آب خانگی و کاربرد آن آشنا شده باشید.

برای نصب الکترو پمپ و پمپ آب شما به یک سری تجهیزات و ابزار نیاز دارید که در زیر به آنها اشاره کرده ایم. الکتروپمپ محوری، مایع را در جهت پره های پروانه حرکت می دهد و با استفاده از نیروی پرتابی پره ها، فشار را افزایش می دهد و مایع و سیال را جا به جا می کند.

مخازن تیوپی نیز از نوع دیگر منابع تحت فشار هستند که قیمت کمتری نسبت به مخازن دیافراگمی دارند و از طرفی در دسترس تر هستند بنابراین طرفداران بیشتری دارند.

پمپ های آب و سیستم های آبگیری تجهیزات کنترل آب هستند که با استفاده از پمپاژ یا تبخیر، انواع مختلف آب را از بستر رودخانه ها ، چاه های معدن ، شبکه های زیرزمینی مترو ، تونل ها و ساختمان های مسکونی حذف یا تخله می کنند . یک پمپ روتودینامیکی از پروانه ها برای انتقال انرژی جنبشی به سیال استفاده می کند. با کمک نیروی گریز از مرکز ، سیال به لوله تخلیه منتقل می شود.به طور کلی ، پمپ هایی که در خانه های خود استفاده می کنیم (که دارای پروانه هستند) محبوب ترین نمونه پمپ روتودینامیکی هستند.

این بدنه معمولاً از فولاد یا آلومینیوم ساخته شده و دارای ورودی و خروجی برای جریان آب است. قیمت پمپ اب خانگی مخزن دار را می‌توانید در سولار مکانیکال بررسی نمایید. شناخت انواع پمپ های موجود به شما کمک خواهد کرد که انتخاب درستی نسبت به نیاز و هدف خود داشته باشید.

پمپ آب

پمپ خانگی دو پروانه یک اسب بخار دارای بدنه ای از جنس چدن و استیل است و پروانه آن از برنج و باکالیت ساخته می شود. این نوع از پمپ های آب از توان یک اسب بخار برخوردار هستند و برای مصارف خانگی مناسب اند.

پمپ های آب انواع و مدل های مختلفی دارد و شما با توجه به نیاز و محیط مورد نظر خود می توانید یک نوع را انتخاب و خریداری کنید. پمپ آب خانگی ابارا تحت عنوان مدل‌های محیطی، تک پروانه، خودمکش، جتی، بشقابی، دو پروانه شامل سری CDA، CMA، AGA، CD، CDXM، FSA، CMC و با حداکثر دمای مایع عبوری از پمپ 40 درجه سانتی‌گراد در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

روتورهای که کار اصلی چرخش را انجام می‌دهند، از جنس فولاد هستند و یک قسمت رزوه‌ای (چرخ دنده) و یک قسمت استوانه‌ای  دارند. به طور کلی در پمپ بشقابی، از نیروی گریز از مرکز استفاده می‌شود. روتورها با گردش خود سبب گردش پروانه پمپ می‌شوند و آب را وارد قسمت پروانه می‌کنند.

افرادی که بیرون از حوزه آبرسانی و تصفیه آب هستند؛ پمپ کف کش را با پمپ تخلیه چاه همیشه اشتباه می گیرند، در صورتی که ساختار و عملکرد این دو با یکدیگر کاملا متفاوت می باشد.

همچنین می توان از پمپ آب برای تامین، حمل و جابجایی اشکال مختلفی از مایعات، بسته به ظرفیت پمپ استفاده کرد. پمپ به دستگاهی گفته می‌شود که انرژی مکانیکی را از یک منبع خارجی گرفته و به سیالی که از آن عبور می‌کند، انتقال دهد. بنابراین پمپ آب نیز وسیله ای است که انرژی مکانیکی را به آب منتقل کرده و فشار آن را بالا می برد.

پمپ دو اینجی مخصوص کشاورزی که تولید می شود در هر ثانیه میزان آب خروجی که دارد کمتر از پمپ های سه اینجی است.

اولین قدم این است که محاسبه کنیه خانه چند طبقه است و چقدر ارتفاع دارد. اگر یک خانه ۲ طبقه است فاصله تحویل آب پمپ تا طبقه آخر ۷ متر خواهد بود اما معمولاً یک خانه ۱ طبقه دارای ارتفاع متوسط تقریبی 3.5 متر است. در ادامه جدول راهنمای انتخاب پمپ آب متناسب با هر طبقه خانه را به شما ارائه خواهیم کرد.

در ساختمان های بزرگتر از بوستر پمپ آب با چند موتور پمپ و چند پروانه برای تامین فشار آب مورد نیاز واحد ها استفاده می گردد. توجه داشته باشید که هنگام خرید بهتر است با کارشناسان فروش در انتخاب دستگاه مناسب نیازتان مشاوره داشته باشید.

P25/180H پمپ دو پروانه برنجی تکفاز

دبی یا حجم پمپ آب به میزان عبور سیال از یک مقطع در واحد زمان گفته میشود که معمولاً آن را با Q نمایش میدهند.پس بنا به تعریف گفته شده واحد دبی پمپ آب بر اساس متر مربع بر ثانیه یا گالن بر ساعت محاسبه میشود. آب بند مکانیکی که به آن سیل مکانیکی نیز گفته می شود، قطعه ای مهم و متشکل از دو سطح صاف و متحرک است که بخش متحرک بر روی شفت قرار دارد و قسمت غیر متحرک درون کاسه پمپ تعبیه شده است. وجود سیل مکانیکی در پمپ های آب ساختمانی مانع نشت مواد به خارج دستگاه و داخل بلبرینگ و شفت می شود و و از این طریق از آسیب رسیدن به دستگاه جلوگیری می کند. فشار آب کم و زیاد هر کدام خسارات متفاوتی را در طول زمان بر پمپ آب معمولی وارد می کنند.

به همین دلیل شرکت پویاموتور فقط محصولات با کیفیت و ماندگار را به مشتریان خود ارائه میدهد. این قطعه کاربردی در پمپ ساختمانی متشکل از سه جزء اصلی نمد فشرده، واشر فلزی و فنر است که در بخش هایی قرار می گیرد که شفت از پوسته خارج می گردد. این قطعه در واقع به عنوان یک درزگیر، از نشت مواد به خارج پوسته جلوگیری می نماید.

این منابع در حجم های متفاوتی در بازار موجود هستند و شما می توانید بسته به نیاز خود هر کدام را که می خواهید انتخاب کنید.

پدیده کاویتاسیون برای پمپ بسیار خطرناک بوده و ممکن است پس از مدت کوتاهی پره‌های پمپ را از بین ببرد؛ بنابراین باید از وجود چنین پدیده‌ای در پمپ جلوگیری گردد. کاویتاسیون همواره با صداهای منقطع شروع شده و سپس در صورت ادامه کاهش فشار در دهانه ورودی پمپ، بر شدت این صداها افزوده می‌گردد. از نظر شکل و ساختمان مانند رینگ‌های پیستون موتور بوده و ممکن است که فلزی یا غیرفلزی باشند.

پمپ آب سانتریفیوژ در انواع تک فاز و سه فاز تولید می‌شود و هم برای مصارف خانگی (تأمین آب طبقات بالایی ساختمان) و هم برای صنعت کاربرد دارد. مهم‌ترین کاربرد پمپ آب صنعتی محیطی در آبیاری چمن‌ها و محصولات کشاورزی است.

پمپ آب خانگی سانتریفیوژ یا دورانی با انتقال انرژی حرکتی چرخشی تولید شده توسط یک موتور الکتریکی به انرژی هیدرودینامیک، باعث جریان آب می‌شود.

به این ترتیب همه پمپ های آبی که در بازار پمپ ایران وجود دارند، صدا دار بوده اما با توجه به برند و مدل و نوع آن پمپ، مقدار صدا فرق میکند که این تفاوت در پمپ آب خانگی با استفاده بیشتر از پمپ و گذشت زمان بیشتر هم میشود. خوب است بدانید که در بازار، پمپ آب خانگی با صدای خیلی کم هم میتوانید پیدا کنید که از جمله برندهای موجود میتوان به پمپ گراندفوس یا پمپ ایزی باکس اشاره کرد؛ این مدل از پمپ آب خانگی صدایی مثل ویبره گوشی داشته و خیلی ناچیز است. هر وسیله ای با توجه به کیفیت ساخت و قطعات اصل شرکت ساخت که دارد قیمت های متفاوتی داراست.

  • اما وجود یک منبع آب ذخیره برای زمانهایی که جریان آب شبکه قطع باشد و میزان مصرف بالا بسیار ضروری است .
  • ما در مجموعه سولارمکانیکال، به شما بهترین پمپ آب خانگی کم صدا یا حتی بی صدا را معرفی می‌کنیم.
  • افزایش فشار آب باعث کاهش ظرفیت (حجم آبی که پمپ می‌تواند به واحد زمان بفرستد) پمپ می‌شود.
  • توجه داشته باشید که هنگام خرید بهتر است با کارشناسان فروش در انتخاب دستگاه مناسب نیازتان مشاوره داشته باشید.

همچنین پمپ‌های بازدارنده‌ای نیز به عنوان یکی از گزینه‌های ارزان‌تر برای افزایش فشار آب در خانه محسوب می‌شوند. با این حال، قبل از خرید هرگونه پمپ آب، بهتر است با فروشندگان معتبر تماس بگیرید و با توجه به نیازهای خانه‌تان، بهترین گزینه را انتخاب کنید. همچنین، قیمت پمپ‌های آب خانگی در بازار متغیر است و با بررسی و مقایسه قیمت‌ها می‌توانید بهترین گزینه را با ارزش مناسب پیدا کنید.

با توجه به تغییر سبک زندگی شهرنشینی، کم بودن فشار آب به یکی از مشکلات اساسی در منازل و آپارتمان های مسکونی تبدیل است. برای تقویت فشار آب در واحدهای مسکونی، باید از پمپ آب خانگی در سیستم لوله کشی ساختمان استفاده کرد.

پمپ آب 1 اسب محیطی تسلا tesla مدل QB80

اما پمپ‌های استیل به دلیل مصرف برق کمتر راندمان بالاتر و از همه مهمتر مقاومت بالا در برابر آب شور بهترین گزینه خواهد بود. البته پمپ‌های خانگی به دلیل کم‌فشار و کم قدرت بودن، نسبت به نمونه‌های مشابه صدای کمتری از خود تولید می‌کنند. شما با رفتن به سایت سولار مکانیکال می‌توانید از انواع پمپ آب خانگی آگاه شوید و بهترین آن را انتخاب کنید.

پمپ فشار قوی تولید شرکت کامات آلمان می‌باشد و حرفه این شرکت در نحوه تولید پمپ فشار قوی می‌باشد. این پمپ در اصل پمپ گریز از مرکز دارای تعدادی طبقه است که داشتن طبقاتی زیادتر نسبت به پمپ گریز از مرکز عادی باعث بیشتر شدن فشار و هد می‌گردد.

پمپ آب

در حال حاضر برند های بسیار زیادی وجود دارند که انواع پمپ آب را تولید می کنند که در موارد بسیار زیادی به کار گرفته می شوند. برخی از پمپ های تولید شده توسط برخی از برند ها در عین کارایی بسیار بالا، قیمت نسبتا پایینی دارند.

اما باید در نظر داشته باشید با هر بار، باز یا بسته شدن شیر کلید اتومات استارت خورده و پمپ شروع به کار می کند. پس در نتیجه مواقعی که مصرف شما بیشتر می باشد باید از این مدل پمپ صرف نظر کرد. از مزایای این مدل می توان به کنترل آمپر مصرفی اشاره کرد و اینکه در صورتی که در سیستم شما آب وجود نداشته باشد پمپ شما نخواهد سوخت. در پمپ آب، الکتروموتور وظیفه دارد با تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی، توان لازم را برای افزایش فشار آب ایجاد نماید.

طرح اورینگ طوری است که برای نصب در شیارها ساخته شده‌است و زمان نصب تا۱۰ درصد فشرده می‌شود. در موارد استفاده متحرک عمر اورینگ به صافی سطح قطعه‌ها و اندازه بودن آن مربوط می‌شود.

انواع مختلف پمپ‌های آب برای مصارف گوناگون و مطابق شرایط محیطی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در کاربری های صنعتی و برای جابجایی روغن با دمای زیاد، نوعی پمپ با عنوان پمپ روغن داغ بکار برده می شود.

انتقال انرژی در پمپ های رفت و برگشتی به صورت پریودیک و دوره ای می باشد.

پمپ‌های سانتریفیوژ بیشتر در صنایع استفاده می‌شود، اما در مجتمع‌های بزرگ از این پمپ نیز استفاده می‌شود. پمپ‌های مختلفی در بازار موجود است که هر کدام قیمت و کیفیت متفاوتی دارند. برای انتخاب پمپ، به قیمت آن توجه نکنید و پمپی را بخرید که کیفیت و کارایی مناسبی برایتان داشته باشد. دبی میزان حجم آبی است که پمپ آب توانایی جابه جایی آن را دارد و واحد اندازه گیری آن متر مکعب بر ثانیه است.

برای آن که آب داخل پوسته به بیرون نشت نکند در اطراف شفت از یک آب بند مکانیکی (فیبر و فنر) استفاده شده است. این نوع آب بندی مقدار نشتی را به صفر خواهد رساند تا مشکلی بابت آلودگی فضای اطراف پمپ و هدررفت آب وجود نداشته باشد.

لوله های وردی و خروجی پمپ 1 اینچ می باشد و نهایت آب دهی آن ها 30 لیتر در دقیقه می باشد. (نمودار آب دهی و ارتفاع این پمپ را میتوانید در گالری تصاویر مشاهد کنید). چون در غیراین صورت فشار مکش نامتعادلی ایجاد شده و یک طرف چشمه پروانه و محفظه مکش پر تر از طرف دیگر شده و تلفات هیدرولیکی پمپ زیاد و راندمان پمپ کم می گردد. در برخی از مواقع به دلیل مشکلات موجود در سیستم های آبرسانی شهری، میزان فشار ورودی به داخل ساختمان ها یا مجتمع های تجاری و اداری به حدی پایین است که آب به خوبی در واحدهای مختلف ساختمان توزیع نمی گردد.

معمولاً در ساخت سیم‌پیچ از مس استفاده می‌شود که مقاومت حرارتی بالایی دارد؛ جنس شفت می‌تواند استیل یا چدن باشد و در تولید پروانه نیز از برنج بهره گرفته می‌شود. در واقع قیمت پمپ آب یک اسب یا نیم اسب به طور معمول تحت‌تأثیر این موضوع است. این پمپ‌ های آب که با نام پمپ آب سانتریفیوژ نیز شناخته می‌ شوند، کاربرد بسیار زیادی در مصارف خانگی دارند.

این قطعه یکی از مهم ترین اجزاء پمپ های آب خانگی به حساب می آید که اندازه، فرم و سرعت آن تعیین کننده ظرفیت پمپ است. این قطعه از جنس های متفاوتی همچون برنج، فولاد، چدن و فایبرگلس تولید می شود و با دریافت انرژی مکانیکی از الکتروموتور، به چرخش در می آید و موجب به گردش در آمدن سیال می شود. پمپ داب جهت تامین آب در مصارف خانگی در مقیاس کوچک به کار می رود و شامل پمپ آب تک پروانه، جتی، دوپروانه، طبقاتی افقی و طبقاتی عمودی می باشد.

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

پاربرگ سایت

تماس با ما
محتوای تولید شده در این وب‌سایت توسط هوش مصنوعی از داده‌های اینترنتی به دست آمده و مسئولیتی در قبال اعتبار آن نیست و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.