جام شطرنج – داربی کیش یا داربی مت؟ – سه تمرین


شناسه اطلاعات: 1815482 |
24 مارس 1400 19:56 |
870 بازدید |

0
نظرات

به استقبال غیرقابل پیش بینی ترین دربی دهه.

این «وضعیت خاص» این امید را در دل هواداران دو تیم می آورد. ممکن است بعد از چند تساوی دیگر شاهد تکرار آن نباشیم.

به گزارش “ورزش سه”، خود دربی همیشه از اهمیت خاصی برخوردار بوده و اکنون جدول لیگ بیست و یکم برای بازی مقابل قرمزها دو برابر ارزش دارد. بدون شک فاصله 9 امتیازی به معنای گام بزرگ و نهایی آبی ها برای ثبت قهرمانی است. از طرفی پرسپولیسی ها می دانند که استقلال در این فصل شکست نخواهد خورد و بعید است در آینده ضرر زیادی داشته باشند، بنابراین اگر پسر یحیی بخواهد شش سال متوالی قهرمان لیگ برتر شود، چاره ای ندارد جز اینکه برنده بازی امشب اما استراتژی و نگاه چیست؟
این “وضعیت خاص” این امید را در دل هواداران دو تیم زنده می کند و شاید بعد از چند مسابقه دیگر دیگر شاهد تکرار آن نباشیم.
برای درک بهتر شرایط بهتر است به بازی سخت آبی ها در ورزشگاه آزادی برابر سپاهان و گل گهر در همان فصلی که آبی ها رها کردند اشاره کنیم. این دو باخت تصادفی یا وابسته به شانس نیستند.
استقلال در 90 دقیقه می دانست چه می خواهد; او به خوبی عقب نشینی می کند و به خوبی جا می گیرد، سوراخ را می بندد و مانند یک شکارچی تیز می داند که چه زمانی با چند بازیکن بلافاصله به هدف حریف حمله خواهد کرد.
بنابراین اگر گل محمدی تیمش را تهاجمی بفرستد و نفرات زیادی در زمین حریف حضور داشته باشند، همان هدیه ای را به مجیدی و پین می دهد که منتظر او هستند. بهتر است گل محمدی استراتژی دیگری را دنبال کند. البته با همین نتیجه و همان فاصله 6 امتیازی می تواند لیگ را ادامه دهد و منتظر اتفاقات باشد اما بدون شک قرمزها دیگر قدرت کار را نخواهند داشت.

کیش یعنی برد پرسپولیس در دربی و مت همان برد استقلال در بازی بزرگ پنجشنبه است که احتمالا تکلیف لیگ را تایید می کند.

* در ارزش هدف اول
استقلال تا اینجای کار 22 هفته را بدون باخت پشت سر گذاشته است. اما نکته خاصی در بازی آبی ها وجود دارد. آنها در این بازه 22 هفته ای تنها یک بار در 90 دقیقه از حریف عقب افتادند و آن هم مربوط به دیدار مقابل نفت آبادان در آن دور بود. ما آن را به شکلی کاملاً متفاوت دیدیم.
تیمی که تا پایان بازی حمله کرد، با وجود اینکه در پایان بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید، همان گلی که نفت به ثمر رساند نشان داد که اگر می خواهید استقلال را از حالت عادی خارج کنید، باید گلزنی کنید. . گل اول.
استقلالی ها در این فصل هیچ شکستی جز آن نداشته اند و این می تواند هشداری جدی برای آبی ها باشد. آیا تیمی که عقب می افتد می تواند همچنان ساختار دفاعی خود را حفظ کند؟ وقتی به لحظه آخر می رسیم آرامششان فروکش می کند؟ جواب را نمی دانیم اما اگر همه جای یحیی بودند مطمئناً بدون هیچ هزینه ای این موقعیت خاص را برای استقلال ایجاد می کرد.
اگر استقلال گل اول را بزند، تیم فقیر با آن روبرو است. عقب نشینی کردند و به گونه ای تلافی کردند که هنگ به شدت آسیب دید.
بنابراین قرمزها باید به استراتژی اصلی خود یعنی عقب نماندن از حریف آبی پوش خود تکیه کنند. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که هیجان و تنش این مسابقه شبیه هیچ مسابقه دیگری نیست و نمی توان به طور قطع گفت که برخورد کدام یک از بازیکنان دو تیم در شرایط مختلف با ما یکی است. قبلا دیده اند.
این چیزی است که دربی را به چالشی منحصر به فرد و غیرقابل پیش بینی تبدیل می کند.

مهدی طاهرخانی

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

پاربرگ سایت

تماس با ما