اپل ماژول جدید ۷۰۰ دلاری AMD Radeon Pro W6600X را برای مک پرو معرفی کرد – Zomit


AMD به تازگی اعلام کرده است که پردازنده گرافیکی جدید AMD Radeon Pro W6600X برای مک پرو در دسترس است. این کارت گرافیک جدید با قیمت 700 دلار به فروش می رسد و به خانواده های W6900X، W6800X و W6800 Duo MPX اضافه شده است.

به گزارش 9to5Mac، اپل در شب گذشته در Peek Performance توضیحات زیادی درباره نحوه عملکرد بهتر مک استودیو جدید نسبت به مک پرو با استفاده از تراشه اختصاصی این شرکت ارائه کرد. البته اپل در مورد همکاری خود با AMD برای معرفی ماژول های MPX نیز صحبت کرده است.

AMD Radeon Pro W6600X از هشت گیگابایت حافظه GDDR6 استفاده می کند و عملکرد نیمه گرافیکی آن به ترتیب به 19.6 ترافلاپس و 9.8 ترافلاپس می رسد. GPU جدید از چهار صفحه نمایش 4K، یک صفحه نمایش 5K یا دو صفحه نمایش 6K Pro XDR پشتیبانی می کند. W6600X یک ماژول MPX است که دو پورت PCIe 2 را ارائه می دهد. این ماژول همچنین دو کانکتور DisplayPort را برای پشتیبانی از Thunderbolt 3 داخلی Mac Pro Pro به همراه دو پورت HDMI ارائه می دهد که از 4K در 60 هرتز پشتیبانی می کنند.

ویژگی های کلیدی پردازنده های گرافیکی AMD Radeon Pro W6600X

  • حافظه پرسرعت GDDR6: حافظه GDDR6 تا 8 گیگابایت با حداکثر پهنای باند 256 گیگابایت بر ثانیه سرعت انتقال داده بالایی را برای برنامه های حرفه ای با حجم بالا فراهم می کند.
  • AMD Infinite Cache: حافظه نهان 32 مگابایتی یکپارچه شده با GPU برای کاهش تأخیر و افزایش بهره وری انرژی برای عملکرد بهتر نسبت به معماری های سنتی.
  • برتری بصری: پردازنده گرافیکی AMD Radeon PRO W6600X با عملکرد 8K و پشتیبانی از HDR، سطوح عالی نوآوری را امکان پذیر می کند و ترکیب های ویرایش ویدیو را برای کاربران حرفه ای بهبود می بخشد.

قیمت مک پرو با کارت گرافیک Radeon Pro w6600x

مقالات مرتبط:

AMD Radeon Pro W6600X مانند سایر پردازنده های گرافیکی AMD در این رده، بر اساس معماری RDNA2 ساخته شده است که نسبت توان به توان بسیار خوبی دارد و می تواند در پردازش ویدئو، رندر سه بعدی و غیره کمک کند.

اگر کاربر فعلی مک پرو هستید و همچنان از کارت گرافیک پایین رده Radeon Pro 580x استفاده می کنید، GPU جدید Radeon Pro W6600X می تواند به روز رسانی ارزشمندی باشد. W6600X از W5500X با هشت گیگابایت حافظه GDDR6 و W5700X با 16 گیگابایت حافظه GDDR6 در رتبه پایین تری قرار دارد. اگر قصد خرید مک پرو با چیپ گرافیکی جدید AMD را دارید، قیمت این محصول تا 300 دلار افزایش می یابد.

البته اپل در حال کار بر روی یک مک کاملاً جدید است که از تراشه اختصاصی این شرکت استفاده می کند، با این حال امیدواریم شاهد پیشرفت های قابل توجهی در مک پرو فعلی باشیم.

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

پاربرگ سایت

تماس با ما