از عقاب هارپی تا امپراتور پنگوئن. با 10 پرنده بزرگ روی زمین – زومیت آشنا شوید


ده ها هزار گونه پرنده روی زمین وجود دارد که در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند. از زنبورهای کوچک، مگس گرفته تا شترمرغ های بزرگ. در اینجا ده نمونه از بزرگترین پرندگان روی زمین آورده شده است. در میان بلندترین و سنگین‌ترین پرندگان، پرندگانی هستند که بال‌های بزرگ‌تری نسبت به سایر پرندگان دارند.

عقاب هارپی

عقاب های هارپی را می توان در جنگل های استوایی جنوب شرقی مکزیک یافت.

عقاب چنگ که در اساطیر یونان باستان از ترکیبی از پرندگان انسانی نامگذاری شده است، یکی از بزرگترین پرندگان روی زمین بود. این پرندگان خاکستری تیره جزو بزرگترین عقاب های روی زمین هستند، به خصوص از نظر وزن. وزن ماده بالغ 9 کیلوگرم و وزن نر بالغ 4.5 کیلوگرم است. در مقابل، عقاب های سفید می توانند تا 6 کیلوگرم وزن داشته باشند.

عقاب های هارپی در سراسر آمریکای جنوبی پرواز می کنند و طعمه هایی با طول بال های تا دو متر را شکار می کنند. با دیدن آهو، گوزن و اپوس با سرعت 80 مایل در ساعت فرود می آیند و با استفاده از چنگال هایی به طول 13 سانتی متر به طعمه حمله می کنند.

آلبرتوس

آلبرتوس

یک جفت آلباتروس بر فراز کوه های پوشیده از برف جورجیا جنوبی در قطب جنوب پرواز می کنند.

با آلباتروس، بزرگترین پرنده جهان، حداقل از نظر بال، آشنا شوید. این پرندگان دریایی با طول بال‌ها تا 3.5 متر در آسمان بالای اقیانوس پرواز می‌کنند. بال های بزرگ به این معنی است که این آلباتروس ها می توانند زمان زیادی را در آسمان بگذرانند. مثلا در مورد مستند، پرنده ای 6000 کیلومتر را در 12 روز در آسمان پرواز کرد.

23 گونه آلباتروس وجود دارد. با این حال، همه به جز یک گونه در معرض خطر یا در خطر انقراض هستند. دلیل کاهش جمعیت آلباتروس ها این است که این پرندگان هنگام ماهیگیری در قلاب های ماهیگیری گیر می کنند و از قایق های ماهیگیری طعمه می گیرند.

شترمرغ

اتریش / اتریش

یک گاو نر در پارک ملی سرنگتی، تانزانیا.

بدون شک بزرگترین پرنده روی زمین چه از نظر وزن و چه از نظر اندازه، شترمرغ است. قد این پرندگان بزرگ 2.7 متر و وزن آنها 130 کیلوگرم است. شترمرغ ها حتی با بال های دو متری قدرت پرواز ندارند. در عوض، آن‌ها از بال‌های خود همان طور استفاده می‌کنند که کشتی از بدنه‌اش استفاده می‌کند. این پرندگان هنگام دویدن با سرعت 70 کیلومتر در ساعت بال های خود را باز می کنند و از آنها به عنوان پدال برای توقف و تغییر جهت سریع استفاده می کنند.

این چابکی به اتریشی ها کمک می کند تا از برخی تهدیداتی که در علفزارهای آفریقا با آن مواجه هستند، از جمله شکارچیانی مانند شیر و گرگ فرار کنند. در برخی شرایط، شترمرغ‌ها تهاجمی‌تر می‌شوند و از چنگال‌های قوی خود برای کشتن شیر استفاده می‌کنند.

جوندگان آمریکایی

شتر آمریکایی / رئا

اگرچه شترمرغ های آمریکایی (rhea) ممکن است شبیه اتریش های جوان به نظر برسند، آنها با اتریش های آمریکای جنوبی مرتبط هستند. شترهای آمریکایی با اندازه یک پنجم شترمرغ بالغ می توانند تا 30 کیلوگرم وزن داشته باشند و تا ارتفاع 1.5 متر رشد کنند.

شترمرغ های آمریکایی پرواز نمی کنند و از بال های خود برای کمک به حفظ تعادل هنگام دویدن با سرعت 40 مایل در ساعت (64 کیلومتر در ساعت) استفاده می کنند. شترهای آمریکایی در هر فصل تولید مثل تا 40 تخم می گذارند. اما نرها حدود 30 روز قبل از رسیدن جوجه ها تخم می گذارند.

شاخ یا شاخ

کاسواری یا کاسواری

موش شترمرغ شاخدار جنوبی از کوئینزلند استرالیا.

کاسواری جنوبی پرنده ای است که شبیه پرندگان ماقبل تاریخ است و به گینه و سرزمین اصلی استرالیا سفر می کند. کاسواری ها با قد تا 2 متر بلندترین پرندگان روی زمین هستند. آنها ساختار برجسته ای روی سر خود دارند که از یک لایه ضخیم کراتین تشکیل شده است، همان ماده ای که ناخن ها و موهای شما را می سازد. کاسواری ها از این کلاه برای حذف پوشش گیاهی هنگام دویدن در جنگل استفاده می کنند.

مقالات مرتبط:

این پرنده علاوه بر اینکه یکی از بزرگترین گونه های پرنده است، به عنوان پرنده خطرناک نیز شناخته می شود. کاسواری یکی از معدود پرندگانی است که انسان را کشته است. آنها از انگشتان تیز خود که تا 10 سانتی متر طول دارد برای ارسال حملات مرگبار به اهداف خود استفاده می کنند.

حیوانات خاکستری

پلیکان خاکستری / پلیکان دالماسی

پرواز پرندگان خاکستری بر فراز دریاچه کرکینی در یونان.

پلیکان های خاکستری نه تنها بزرگترین گونه پلیکان ها هستند. این یکی از بزرگترین پرندگان پرواز در جهان است. طول بال این حیوانات حدود سه متر است، در ارتفاعات پرواز می کنند و به ارتفاعات بیش از 3000 متر می رسند.

حیوانات خاکستری اشتهای زیادی دارند. هر کبوتر بالغ می تواند حدود 1.8 کیلوگرم ماهی در روز ببلعد. حیوانات خاکستری با کیسه های منقاری بزرگ خود ماهی جمع می کنند. آنها در آب شیرجه می زنند و ماهی ها را در نزدیکی سطح جمع می کنند. هنگامی که ماهی در منقار خود گیر می کند، حیوان سر خود را به جلو خم می کند تا آب را الک کرده و قورت دهد.

نیل یا جلا دهنده کفش

لکه نیل یا نوک کفش

نیل عجیب ترین و بلندترین پرنده آفریقاست. ارتفاع این میمون های عجیب به 1.5 متر می رسد و زمانی را به شکار ماهی و دیگر گونه های آبزی کوچک در باتلاق ها می گذرانند. این پرندگان به عنوان شکارچیان که در حدود 60 درصد مواقع حملات جدی به آب انجام می دهند، میزان موفقیت قابل توجهی دارند. نیل آبی به صورت گله ای زندگی نمی کند و اغلب مساحتی به وسعت سه کیلومتر مربع را اشغال می کند.

میش میش

ببر بزرگ

یک جفت جوجه در ویلتشایر انگلستان.

جوجه ها بزرگترین پرندگان خشکی در اروپا هستند، اما در آسیای مرکزی و روسیه و مراکش نیز یافت می شوند. وزن نرها تا 14 کیلوگرم و قد آنها به 1.2 متر می رسد. اندازه بزرگ جوجه ها به این معنی است که آنها یک مقصد راحت برای شکارچیان هستند. در نتیجه، تعداد آنها در طول سال ها به شدت کاهش یافته است (بیش از 30٪ از جمعیت جهانی آنها از دهه 1960 ناپدید شده است) و در کشورهایی مانند بریتانیا منقرض شده است. آخرین لاک پشت در سال 1832 در بریتانیا شلیک شد. اما در سال 2004 به کشور بازگشت و اکنون بیش از 100 پرنده دارد که می توانند خود را تغذیه کنند.

پنگوئن امپراطور

پنگوئن امپراطور

مستعمره ای از پنگوئن های امپراتور و جوجه هایشان در جزیره برفی در قطب جنوب.

از 18 گونه پنگوئن روی زمین، پنگوئن امپراتوری بزرگترین است. قد این پرندگان به 1.2 متر و وزن حدود 40 کیلوگرم می رسد. با این حال، وزن آنها به طور منظم در طول سال تغییر می کند.

این پرندگان که قادر به پرواز نیستند از ذخایر چربی با چندین لایه پرهای فلس دار برای تحمل شرایط سخت زمستان قطب جنوب استفاده می کنند. این لایه ها می توانند در برابر بادهایی با سرعت 68 مایل در ساعت (109 کیلومتر در ساعت) بدون چرخش مقاومت کنند.

پنگوئن‌های امپراتور علاوه بر عایق بودن، به شکل مستعمره‌ای جمع می‌شدند تا 50 درصد از دست دادن گرما را کاهش دهند و دمای بالاتر از 24 درجه سانتی‌گراد را در جوامع خود ایجاد کنند.

روخکرکس اند

آندیان کاندو

کرگدن های آند بر فراز دره کولکا در جنوب پرو پرواز می کنند.

کرکس آند بزرگترین شکارچی روی زمین و دومین پرنده بزرگ از نظر طول بال است که طول بال آن حدود 2.3 متر است. این پرندگان می توانند به ارتفاع 5500 متری برسند و از آند عبور کنند. دهانه آند به دلیل پهنای بال هایش به راحتی و بدون انرژی زیاد روی جریان هوا قرار می گیرد.

کرکس های آند کرکس هستند و مانند بسیاری از کرکس ها شکارچی و شکارچی حیوانات مرده نیستند. آنها در هر وعده غذایی حدود 8.6 کیلوگرم گوشت می خورند. کرکس های آند در طبیعت حدود 50 سال و تا 80 سال در اسارت زندگی می کنند.

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

پاربرگ سایت