چگونه فیلم های بتمن را به ترتیب تماشا کنیم؟


بد نیست آخر این هفته به اکران فیلم بتمن نزدیک شویم، نگاهی به فیلم قدیمی بتمن بیندازیم، هرچند برای اینکه ما در ایران کیفیت مناسب فیلم جدید بتمن را ببینیم، شاید باید تا سال آینده، خورشید صبر کنیم. . اما این ابرقهرمان کیست؟دوست ندارید و نمی خواهید آن را حتی در سینما بررسی کنید؟

با توجه به فعالیت های عالی مارول در دهه اخیر، یادآوری ابرقهرمانانی مانند بتمن و داستان های زندگی او کمی سخت شده است، به خصوص که فیلم های مستقل بتمن مدت زیادی است که اکران نشده اند.ده سال پیش. از زمانی که بتمن در سال 1939 وارد دنیای دی سی شد، درک شخصیت او تغییر کرد.

اگر به نام مستعار بتمن «بروس وین» نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که او مردی ملایم و سرمایه‌دار اما کمی مغرور و باهوش است که مخفیانه کت می‌پوشد و با چوب سعی می‌کند مردم گاتهام را نجات دهد. فساد جمعی گاتهام با این حال، احساسات شخصی او برای انتقام گرفتن از قتل والدینش در کودکی توسط برخی از جنایتکاران در گاتهام فریب خورد و باعث ایجاد سوء ظن در مورد شخصیت بتمن شد.

با تولید شخصیت های مختلف کتاب های مصور، طرفداران او بینش های زیادی در مورد شخصیت های بتمن دارند و حالا با فیلم جدید بتمن با بازی «رابرت پتینسون» که در 5 مارس اکران می شود، دوباره شاهد شخصیت جدید بروس وین خواهیم بود. که در مقایسه با نسخه های قبلی بتمن در سینماها، شخصیتی کاملاً جدید به نظر می رسد. حال قبل از اکران این فیلم جدید بتمن با عنوان «بتمن» به ترتیب زمانی به داستان های قدیمی این شخصیت می پردازیم.

بتمن آدام وست

“عصر آدام غرب” “عصر آدام غرب”

  • “بتمن 1966”

اگر اطلاعات کمی از بتمن دارید، احتمالا نام آدام وست را شنیده اید. شخصیتی که آدام وست بازی می کند بامزه و سرگرم کننده است و با وسایل و ماشین های مدرن و سرگرم کننده خود کودکان را سرگرم می کند. در این برنامه تلویزیونی، بتمن و رابین نقش «برت وارد» را بازی می‌کنند که تلاش می‌کنند با آموزش درس‌های زندگی به مخاطبان خود، که زمانی گروه بزرگی از نوجوانان بودند، شهر گاتهام را نجات دهند. مواردی مانند مطالعه و همچنین بستن کمربند ایمنی. قطعا از دیدن این نمایش پشیمان نخواهید شد.

بتمن مایکل کیتون

“عصر مایکل کیتون” “عصر مایکل کیتون”

  • “بتمن 1989”

در این داستان از بتمن به کارگردانی تیم برتون، بینندگان قطعا برای اولین بار دنیای عجیب بتمن را خواهند دید. بازی مایکل کیتون ترکیبی زیبا از نرمی و جدیت شخصیت های بتمن را به مخاطبان معرفی می کند، ضمن اینکه بازی هیجان انگیز جک نیکلسوم به عنوان جوکر دشمن اصلی بتمن را نیز خواهیم داشت.همچنین. در این فیلم جوکر با یک محصول بهداشتی حاوی ماده شیمیایی به نام «اسمایلکس» که قربانی را پس از مصرف آن تا حد مرگ می خنداند، سعی می کند مردم شهر گاتهام را بکشد. حالا بتمن در تلاش است تا جوکر را شکست دهد و در عین حال حقیقت تلخی برای بروس وین فاش شود.

  • “بتمن بازگشت 1992” “بتمن بازگشت”

اگرچه تیم برتون پس از ساخت اولین فیلم بتمن قصد ساخت این فیلم را نداشت، اما برای فیلم بزرگ بتمن مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت. با این حال، با بازی خیره کننده میشل فایفر در نقش «زن گربه ای» و دنی دویتو در نقش «پنگوئن»، امتیاز بالای فیلم چندان دور از ذهن نیست. خط داستانی فیلم در واقع زمانی را نشان می دهد که بتمن در حال مبارزه با پنگوئن دشمنش است، در حالی که شخصیت «سلینا کایل» که در واقع «زن گربه ای» است و در حال حاضر با بتمن رابطه عاطفی دارد تصمیم به انتقام گرفته است. از دشمنانش

اگرچه مایکل کیتون به هیچ وجه قصد بازگشت برای بازی در نقش بتمن برای فیلم سوم را ندارد، اما بارها در مصاحبه هایش گفته است که دیگر تمایلی به پوشیدن پیراهن بتمن ندارد، اما اخیراً خبر بازگشت او در «فلش» منتشر شده است. جنجال زیادی به پا کرده است. او همچنین گفت که احساس می کند زمان آن رسیده است که در نقش بتمن قدیمی بازی کند.

بتمن و کیلکرمر

“دوران وال کیلمر” “دوران وال کیلمر”

  • “بتمن برای همیشه” 1995 “بتمن برای همیشه”

حالا نوبت وال کیلمر است که با بازی بتمن، نکته شب را از تماشاگران به تصویر بکشد. این فیلم در مورد رویارویی بروس وین با دشمنانش، ریدلر و دو چهره است، که می خواهند با استخراج اطلاعات حساس از اذهان عمومی شهر گاتهام، هویت بتمن را فاش کنند. بتمن تمام تلاش خود را می کند تا از این اتفاق جلوگیری کند، اما آیا به تنهایی موفق می شود؟ در این داستان شاهد پذیرفته شدن رابین به عنوان شریک توسط بتمن خواهید بود.

بتمن جورج کلونی

“عصر جورج کلونی” “عصر جورج کلونی”

  • “بتمن و رابین 1997” “بتمن و رابین”

این بار جورج کلونی را در نقش بتمن و کریس اودونل را در نقش رابین می بینیم. در این فیلم بتمن با یک گفتگوی خنده دار، بتمن و رابین با “آقای ما خواهیم بود” و “فریز” و “پویسون آیوی” مبارزه می کنند در حالی که هر دو در تلاش برای به دست آوردن یکدیگر هستند. به عنوان شریک زندگی کنید. متاسفانه این فیلم به دست نیامد. پاسخ خوب بتمن

“عصر کریستین بیل” دوران کریستین بیل

  • “Batman Begins” Batman Begins

هشت سال بعد بالاخره فیلم بتمن که نسل ما با آن آشناست اکران شد. می توان گفت بتمن آفرینش بل یکی از بهترین های بتمن است. این فیلم در واقع داستان ظاهر شدن بتمن با کمک خدمتکار وفادارش «آلفرد» را روایت می کند. در فیلم بتمن با کیلیان مورفی روبرو می شود که در حال کشتن یک شهروند گاتهام است. این فیلم در سه گانه «کریستوفر نولان» که تولد بتمن را به نمایش می گذارد و تصویر جدید او را نشان می دهد، شروع بسیار خوبی داشت.

  • “شب تاریک”

دومین فیلم از سه گانه نولان یکی از بهترین فیلم های بتمن است. در این فیلم نه تنها بازی شگفت انگیز کریشن بیل را تجربه خواهید کرد، بلکه بازی شگفت انگیز «هیت لجر»، جوکر، یکی از دشمنان اصلی بتمن، شما را شگفت زده خواهد کرد. بتمن که با کمک «هاروی» و «جیم گوردون» توانست جلوی جنایت را در شهر گاتهام بگیرد، اکنون با ظهور دشمن جدیدی که خود را جوکر می نامد، وارد چالش بزرگتر و خطرناک تری می شود. این فیلم ساعت ها شما را با بازی دراماتیک هر دو شخصیت و همچنین صحنه های اکشن هیجان انگیز و داستان های مجلل و البته تا حد زیادی در روانشناسی مجذوب خود خواهد کرد.

  • “شوالیه تاریکی برمی خیزد”

مرگ نابهنگام هیث لجر مانع از انتشار آخرین قسمت از سه گانه نولان نشد. در این قسمت، بروس در تلاش است تا مردی از گاتهام را که توسط Bane با بازی تام هاردی گروگان گرفته شده است، نجات دهد. جالب است بدانید یکی از دلایل نفرت بتمن در واقع ترس از خفاش هایش است. شاید این فیلم به اندازه دو فیلم قبلی طرفداران زیادی نداشته باشد، اما همچنان خلاصه خوبی از سوالات بی پاسخ فیلم قبلی دارد.

بتمن بن افلک

بن افلک

  • صبح زود عدالت

برای طرفداران بتمن، بن افلک احتمالا یکی از بدترین بازی های تاریخ فیلم های بتمن است. چون به نظر می رسد خود بن افلک اصلا دوست ندارد نقشش را بازی کند. این فیلم به کارگردانی زک اسنایدر در واقع تا حدودی بتمن را در مقابل «سوپرمن» قرار می دهد و مردم را در گاتهام می ترساند. برخی از “لوتر” به بتمن آسیب می رسانند و او را در برابر سوپرمن پر می کنند و باعث جنگ بین آن دو می شود.

  • “لیگ عدالت” “لیگ عدالت”

عملکرد بن افلک در لیگ عدالت کمی بهتر از سلف خود است. بتمن اکنون با چند ابرقهرمان برای بازگرداندن سوپرمن کار می کند. به گفته بن افلک، بازی در این داستان یکی از بدترین تجربه های او بود. به همین دلیل بن افلک تصمیم گرفت دیگر در بتمن ظاهر نشود. او همچنین در مصاحبه ای اذعان داشت:

کسانی که این نقش را بازی می کنند باید خوشحال باشند اما من اصلا از آن لذت نبردم. شاید در سی سالگی می توانستم این نقش را تحمل کنم اما نشد. لیگ عدالت برای من تجربه وحشتناکی بود و دیگر نمی خواهم به آن فکر کنم.

بتمن رابرت پتینسون

“دوران رابرت پتینسون” “دوران رابرت پتینسون”

  • “بتمن 2022” “بتمن”

بتمنی که اکنون منتظرش بودیم، بتمن به رهبری مت ریوز است و رابرت پتینسون نیز در آن نقش آفرینی می کند که در سال های اخیر با نقش های قدرتمندی مانند The Lighthouse و Tenet ظاهر شده است. به گفته متیو ریوز، این فیلم با بتمن متفاوت از بتمن است که در گذشته در سینماها اکران شده است، زیرا مخاطب برای تماشای این فیلم باید احساساتی باشد.

نظر شما در مورد فیلم این ابر قهرمان چیست؟

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

پاربرگ سایت

تماس با ما