به نقل از انجمن های تخصصی سلامت روان، چگونه در دام روانشناسان اینستاگرام نیفتیم؟


مشاوره از راه دور به یک ضرورت تبدیل شده است و دیگر نه می توان آن را گزینه ای مجلل و متمایز دانست و نه می توان امتیاز این امتیاز را به افراد اعطا کرد. با این حال، روند درمان با سخنرانی احساسی و عمومی امکان پذیر نیست.

موضوعات درمانی و چالش های روانشناختی به زمان و همچنین مهارت نیاز دارند. این فرآیند هرگز با نسخه پیچ عمومی کار نمی کند. اما کیک روانشناسی زرد این به رسانه های اجتماعی گسترش یافته است و این در واقع برای سلامتی انسان از هر چیزی خطرناک تر است.

روانشناسی زرد مختص امروز و دیروز و در اینترنت نیست بلکه قبل از موج است روانشناسی زرادی فضای مجازی شامل کتاب روانشناسی زرد است. حال باید دید که چگونه روانشناسی زرد با وجود انجمن های تخصصی در این زمینه به رشد خود ادامه می دهد؟

تأثیر کووید بر رضایت مصرف کننده با راهنمایی از راه دور

یکی از موضوعاتی که محبوبیت مشاوره آنلاین را به شدت افزایش داده است، اپیدمی کوئید و ظهور مجدد حوادث آسیب زا مختلف با کواید و چالش های زندگی انسان است. این امر ضرورت انکارناپذیر استفاده از خدمات روانشناسی از راه دور را افزایش داده است.

با این حال، این فقط کاربران را به استفاده از یک محیط امن و قابل اعتماد سوق نمی دهد. همانطور که قبلا ذکر شد، تعداد زیادی از مردم به دلیل ناآگاهی و عدم دسترسی به اطلاعات و دانش به روز و تحت تاثیر تصاویر منتشر شده توسط روانشناسان در شبکه های اجتماعی با وجود همه چالش ها هیجان زده می شوند. روند. توسط این شخص می شود.

علی فراهانی رئیس اداره روانشناسی دکتر اسنپ با تاکید بر اینکه کووید تاثیر قابل توجهی بر درک مردم از روانشناسی از راه دور دارد، آن را عاملی هیجان انگیز توصیف کرد و گفت: “همچنین منجر به چالش های سلامت روان می شود.”

وی گفت: دسترسی به شبکه های اجتماعی ساده ترین کاری است که افراد برای مدیریت احساسات یا آسیب های خود می توانند انجام دهند و یکی از دلایل این انتخاب هزینه است.

فراهانی در ادامه توضیح داد که چگونه می توان روانشناسان را به راحتی در فضای مجازی اخراج کرد: روانشناس این در شبکه های اجتماعی خطرناک است.»

به گفته وی، این افراد همیشه هیجان زده هستند و با استفاده از تکنیک هایی برای جذب فالوور مخاطب خود را افزایش می دهند و اغلب دانش خاصی ندارند.

کار سخت برای شناسایی سر از

فهانی با تشریح این موضوع وارد دنیا شد روانشناسی او گفت: “بیماران باید زمان زیادی را از راه دور برای بررسی افرادی که می خواهند دوره درمان را مدیریت کنند، صرف کنند. آنها بستری ندارند.”

مسئول روانشناسی اسنپ دکتر در ادامه توضیحات خود را در مورد نحوه همکاری می گوید دکتر اسنپ وی با اشاره به حضور کارشناسان گفت: کارشناسان این حوزه باید همه جوانب را احتیاط کنند. بنابراین اهمیت این موضوع که مشاور باید از سیستم ذهنی مجوز داشته باشد همیشه برای مجمع جدی است.

او همچنین در مورد به روز رسانی های مداوم صحبت می کند. مشاور اسنپ ​​گفت: «یکی از استانداردهای کلیدی که در SnapDr در نظر گرفته می‌شود، به‌روزرسانی‌های تخصصی است. بنابراین هفته‌ای دو بار کلاس‌ها یا جلسات آموزشی برای پزشکان برنامه‌ریزی می‌شود تا مسائل جاری را به اشتراک بگذارند.»

در چنین شرایطی، به گفته فراهانی، مردم دیگر نیازی ندارند که زمان زیادی را به دنبال مشاوره ای بگذرانند که دیگر نمی دانند. به همین دلیل است که انجمن های سلامت آنلاین بسیار مفید هستند.

یکی روان درمانگر و معلم تغییر شخصی، دیگری روانپزشک و روان درمانگر و دیگری خالق “من خوبم!” معرفی کنید و بعد از مدتی همه همایش ها، نشست ها و بسته های آموزشی را با قیمت های گزاف و بعضا نجومی برگزار کنند.

مرجع دقیق و علمی در روانشناسی یکی از راههای جلوگیری از تجویز پیچ رایج است

حال به عبارت دیگر کنترل اعمال مردم. روانشناسی زرد به عبارت دیگر رسانه های اجتماعی اطلاعات و راهنمایی های یکسانی را در اختیار همه افراد جامعه قرار می دهند. در این میان آیا برخورد منفی با این افراد و جلوگیری از هرگونه اقدامی از طریق قانونی راه درست و آخر است؟

بنیانگذار نخست وزیر مشورپ وی با تاکید بر اینکه توقف و توقف فعالیت افرادی که روان درمانی را در شبکه های اجتماعی تجویز می کنند غیرممکن است، گفت: راهی وجود دارد.

دولت با بیان اینکه “یکی از راه حل هایی که مشوارپ همیشه در این زمینه مد نظر داشته است” این است که مردم در هر صورت نیاز به مشاوره و راه حل دارند و در صورت مواجهه با مسئولان مسیر بهتری را طی خواهند کرد. برای ایمن و ماهر بودن مشاور باید حداقل دو مدرک کارشناسی ارشد و دکتری در این رشته داشته باشد. روانشناسی آره. علاوه بر این، آنها باید از سیستم روانپزشکی مجوز بگیرند.»

به مرکز استانداردها و بهره مندی از تجهیزات سلامت آنلاین مراجعه کنید

اصرار بر متخصصان بهداشت و به ویژه سلامت روان، مردم از پلتفرم های تخصصی استفاده می کنند نه رسانه های اجتماعی. آنها معتقدند استانداردها در مجامع تخصصی در نظر گرفته می شود و با این رویکرد نه تنها می توان به خدمات سلامت روان دسترسی پیدا کرد، بلکه استانداردها را نیز تضمین کرد.

موسس ماشورپ در توضیح نحوه مدیریت این استانداردها تاکید می کند که صدور مجوز به سیستم روانشناسی و روانپزشکی خود به معنای بهره مندی از استانداردهای تعیین شده است و می گوید: «سپس گروه های مختلف شروع به مشاوره به کاربران می کنند».

به گفته وی، این گروه ها در کارگاه هایی که ماهانه به روز می شود نیز شرکت می کنند. اما در این فرآیند باید توجه داشت که دوره درمان زمان بر است و نباید انتظار داشت که در مدت زمان کوتاه یا در یکی دو جلسه 15 دقیقه ای به نتیجه نهایی مطلوب برسد.

دولت درباره تجربه حضور کاربر از مشاورهوی گفت: در جلسات هفتگی و ماهانه شاهد تبادل تجربیات این افراد مشاور بوده ایم. این روند درمان را پیچیده می کند، اما خوشبختانه با وجود امکانات درمانی، همیشه می توان امیدوار بود که بتواند این سلامت روانی را مدیریت کند.

تخصیص دپارتمان های روانشناسی برای بهبود ارائه خدمات

فرشاد عبادی مدیر خط بازرگانی روانشناسی و روانشناسی دکتر سای نادکتر سینا در تشریح شرایط ورود پزشکان به گروه روانپزشکی و روانپزشکی گفت: گروه های روانشناسی خاص و با استانداردهای مشخصی را جدا کرده ایم. بنابراین استانداردهایی که روانشناسان و روانپزشکان باید از آن عبور کنند به طور ویژه تعیین شده است.

عبادی با اشاره به اینکه تلاش دکتر ساینا نزدیک شدن به استانداردهای جهانی در این زمینه و رعایت استانداردهای آن است، بر پایبندی دکتر ساینا به تصمیمات کنگره و سازمان های نظام تاکید کرد.روانپزشکی و روان درمانی، روش های درمان، تجربیات و سوابق . استعلام مراجع ذیصلاح جهت تایید کیفیت آموزشی و پزشکی و همچنین شرکت در جلسات عمیق با دکتر سینا پزشک معتمد و آشنا به تمامی دستورالعمل ها لطفا به تیم بپیوندید. روانشناسی و آنها روانپزشک دکتر ساینا خواهند شد.

به گفته وی، پس از طی این مراحل، پروفایل وی در دکتر ساینا ایجاد شد، اما مشکل به این مرحله ختم نمی شود و فعالیت بعدی روانشناسان و روانپزشکان به طور مداوم بر اساس جلساتی است که وی با کاربران دارد. . اصل این مشکل این است که اگر پزشک استانداردهای تعیین شده را رعایت نکند با احترام کامل از سیستم خارج می شود.

از درمان با دستورالعمل های اشتباه دوری کنید

مدیر خط کسب و کار روانشناسی و روانشناسی دکتر سینا در پاسخ به این سوال که آیا مراجعینی در سیستم وجود دارد که قبلاً پس از دریافت مشاوره نادرست یا سهوی از مسیر درمان حذف شده اند، گفت: بله. متاسفانه تعداد مشاورانی که در شبکه های اجتماعی به ارائه مشاوره غیرحرفه ای می پردازند کم نیست. برخی از این افراد نه تنها دوره های تخصصی گذرانده اند، بلکه مدرک روانشناسی نیز نداشته اند».

عبادی خاطرنشان می کند که گفتگوها در این راستا نشان می دهد مشاوره وی گفت: روند بهبودی پیچیده است که نه تنها بیماری را درمان نمی کند، بلکه می تواند باعث انحراف آن از روند بهبود و آسیب بیشتر شود. بنابراین همواره تاکید می شود که درمان از این طریق محقق نمی شود و نیاز به آموزش جدی با پزشک متخصص دارد.

او روند درمان را در مشاوره تشریح می کند روانشناسی دکتر سنا روانپزشک می گوید: اولین گام در تعیین هدف، فرآیند درمان است. ابتدا مشکل شناسایی می شود و روند درمان طبق نقشه راه تعیین شده توسط دکتر سینا انجام می شود.»

به گفته عبادی، به این ترتیب کاربر از روند درمان خود آگاه است، حتی اگر چنین امکان یا ویژگی در مشاوره شبکه های اجتماعی وجود نداشته باشد. گاهی اوقات حتی چند دقیقه ویدیو و یک نسخه چرخش عمومی می تواند مشکلات بیشتری را برای کاربران ایجاد کند.

روند بهبودی یک فرآیند منحصر به فرد است، نه یک فرآیند عمومی.

مدیر خط کسب و کار روانشناسی و دکتر ساینا روانپزشکی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان نسخه درمانی عمومی ارائه شده توسط یک روانشناس معروف در شبکه های اجتماعی را طی کرد؟ وی با تاکید بر غیرممکن بودن این امر، گفت: «فرایند بهبودی برای هر بیمار منحصر به فرد و منحصر به فرد است. از نسخه عمومی یا گزیده ای مبتنی بر روش استفاده کنید روانشناسی “مثبت اندیشی در رفتار با مردم ثمربخش نیست.”

وی با تاکید بر اینکه مشکلات یا آسیب ها برای یافتن علت اصلی باید بررسی شود، گفت: اگر فردی مضطرب باشد، تنها با تکرار یک جمله مثبت درمان نمی شود. در این فرآیند باید ریشه و مشکل اصلی را پیدا کرد. چنین اقداماتی مانند مسکن خطرناک برای پوشاندن مشکلات اولیه فرد و آسیب رساندن به او در درازمدت رخ می دهد.

به گفته وی، برای پیشگیری از این آسیب باید اختلالات روانی به درستی و بر اساس جلساتی که توسط متخصصان برگزار می شود، مدیریت شود.

راهی جز درک نیست

آنچه در کنترل استفاده از رسانه های اجتماعی مهم است نحوه استفاده کاربران از این بستر است. این می تواند تمرینی برای یادگیری سواد رسانه ای، رشد فردی و البته بهره مندی از ابتدایی ترین اصول آزادی بیان و فرد باشد.

این در حالی است که سالانه تعداد فارغ التحصیلان رشته روانشناسی از دانشگاه کم نیست و تعداد علاقه مندان به مشاوره و مثبت اندیشی در شبکه های اجتماعی کم نیست. اما در نهایت تعداد متخصصان، متخصصان و افرادی که از روانشناسی به عنوان یک علم درمانی استفاده می کنند و طبق دستورالعمل های جامع و علمی پیش می روند کم نیست.

اگر مشکلات تنفسی، گوارشی یا عصبی دارید، نمی توانید از نسخه عمومی اینستاگرام استفاده کنید. مراجعه به یک متخصص با صلاحیت و آگاه ساده ترین، کم خطرترین و آموزنده ترین راهی است که مردم از آن استفاده می کنند. سلامت روان موضوعی مجزا نیست و برای رسیدگی به آن باید به پزشک متخصص مراجعه کرد و تنها راه درمان را دریافت کرد.

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

پاربرگ سایت

تماس با ما