پاسخ بالای استقلال به مدیریت وظیفه :: ورزش


کد اطلاعات: 1812297 |
05 اسفند 1400 ساعت 00:15 |
16.733 زدیدزدید |

0
نظرات

چرا دو بازیکن ما باید به خانه بروند؟

باشگاه استقلال در جریان اعلام رسمی سازمان نظام وظیفه روی یزدانی و مرادمند ایستاد.

به گزارش “ورزش سه”، باشگاه استقلال در واکنش به اطلاعیه روز سه شنبه سازمان نظام وظیفه در خصوص محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد.

“پیروزی امروز استقلال را به هواداران عزیزمان در پی اطلاعیه سربازی وظیفه مبنی بر قرار گرفتن سیوش یزدانی و محمد حسین مرادمند دو بازیکن استقلال تبریک می گوییم. باشگاه برای روشنگری افکار عمومی نکات زیر را به اطلاع می رساند.

همانطور که این سازمان در بند اول اطلاعیه خود به درستی اشاره کرده است، بازیکنان در “سطح” تیم ملی می توانند اعزام خود را تا پایان دهه 30 به تعویق بیندازند.

با توجه به سال و مورد قبلی ملاک تعیین سطح تیم ملی نظر فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش است.

حالا چطور با وجود نامه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش مبنی بر عضویت تیم ملی و نیاز به بازیکن، انتصاب محمدحسین مرادمند را به تعویق نیندازید؟

سوال اینجاست که چرا سیستم مراقبتی به جای استفاده از مصوبه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش بر خلاف دستورالعمل، جایگیری این ملی پوش 28 ساله را به تعویق نینداخت؟ مصوبه فدراسیون و وزارت ورزش هنوز معتبر نیست؟

سوال اینجاست که باشگاه استقلال چگونه باید از ظرفیت قانونی خود برای تمدید معافیت مرادمند استفاده کند؟

از طرفی در مورد بازیکن ملی پوش سیاوش یزدانی که هم اکنون در لیست 23 نفره تیم ملی قرار دارد و در تاریکی رقابت های ملی قرار دارد چرا پیشنهاد او با وجود اینکه بازار نقل و انتقالات درست است به تعویق نیفتاده است؟بسته است؟ آیا برای چنین مواردی تاخیری در معرفی وجود ندارد؟ اگر سیاوش یزدانی بیش از سه ماه غیبت داشته باشد دوستان به این سوال پاسخ دهند که چگونه می تواند آمادگی خود را برای بازی در تیم ملی حفظ کند؟

چرا علیرغم درخواست فدراسیون و وزارت ورزش، نامه ای از مراجع بالاتر مربوطه برای مساعدت و همکاری در اعطای زمان و تمدید سه ماهه نیست؟

چرا ملی پوشی مثل سیاوش یزدانی باید به جای تاخیر سه ماهه با ظرفیت قانونی و امکان مساعدت و همکاری خانه نشین شود؟ راهکارها و دستورالعمل های قانونی استفاده نمی شود؟

سیاوش یزدانی حتی تا 8 اسفند مهلت دارد تا بدون معطلی برای استقلال بازی کند اما مهلت نقل و انتقالات 12/1/1400 است.

در شرایطی که استقلال برای قهرمانی در لیگ برتر در وضعیت نامطمئنی قرار دارد، عدم امکان استفاده از ظرفیت قانونی توسط مراجع ذیربط سوالاتی را در مورد رابطه هواداران برخی تیم ها در فضای مجازی ایجاد می کند.

آیا بیانیه تکلیف یک ساعت قبل از بازی حساس تیم فوتبال استقلال حرفه ای و عادلانه است؟

لازم می دانیم که با توجه به مفاد ماده 19 قانون خدمات کشوری و تبصره 2 کلیه مشمولان پس از احضاریه یک سال فرصت آزادی دارند. تعیین تاریخ و محل خدمت به عهده سازمان وظیفه عمومی ناجا می باشد. سازمان وظیفه عمومی ناجا در صورت تشخیص عذر می تواند نسبت به تمدید تاریخ ارجاع موضوع در سال تعیین شده اقدام لازم را انجام دهد.

جای تعجب نیست که استقلال قانونی عمل کرده و ادعای غیرقانونی نداشته است، اما مشخص نیست چرا این پیشنهاد قانونی در سطح لیگ برتر تایید نشده است. آیا مسابقه عادلانه است؟

ما برای احقاق حقوق مشروع خود ساکت نخواهیم نشست و اجازه نمی دهیم مانند سال های گذشته امکان رقابت عادلانه از استقلال کنار گذاشته شود و مانع از پیروزی آن شود.

استقلالی ها در مقابل این اقدام غیرقانونی از حق خود نمی گذرند و با همه مسئولان صحبت می کنند تا همه بدانند دوران تضییع حق استقلالی ها به پایان رسیده است. ما از تمام ظرفیت قانونی خود برای دفاع از حق خود برای استقرار قانون کامل در فوتبال ایران استفاده کرده ایم.

در خاتمه با توجه به مدارک ارائه شده و تایید فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و دستور مساعدت و همکاری مسولان ارشد این تمدید سه ماهه و درخواست باشگاه طبق مفاد قانون. و ستاد کل باشگاه استقلال، نیروهای مسلح و هواداران ما این موضوع را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری خواهیم کرد.

همچنین از بوروکرات ها و مراجع ذیربط انتظار داریم با توجه به تفسیر مضیق و سختگیرانه قانون بازداشت، تحقیقات لازم را در خصوص برخی اطلاعات و ادعاهای مربوط به محرومیت برخی بازیکنان انجام دهند و نتایج را به اطلاع عموم برسانند.

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

پاربرگ سایت

تماس با ما