اینتل از تراشه‌های هسته‌ای Alderike P/U – Zomit نسل دوازدهم رونمایی کرد


اینتل جزئیات بیشتری در مورد نسل دوازدهم Core H در CES 2022 منتشر کرد. تراشه هایی که برای بازی های با کارایی بالا و محاسبات موبایلی طراحی شده اند. اگرچه این شرکت تایید کرده است که سیستم عامل های کم مصرف تری را ارائه خواهد کرد، اما تاکنون هیچ اطلاعاتی در مورد این تراشه ها در دسترس نیست.

با توجه به VideoCards، بسته Intel Alderlick Mobile به سه بخش مرتبط با توان تقسیم می شود: 28، 15 و 9 وات. سه نوع برق اصلی عبارتند از سری P، U15 و U9. سری Alderlick P از قالب های مشابه سری H استفاده می کند، به این معنی که حداکثر 14 هسته (6 + 8) و 20 ترد دارد. سری Alderlik P اینتل با فناوری سری H35 Tigerlick جایگزین خواهد شد.

حداکثر توان مصرفی سری P با توان پایه 28 وات برابر با 64 وات می باشد. اینتل این سری از تراشه ها را با گرافیک های داخلی 64، 80 و 96 Xe-LP دارد. سری U15 و U9 نیز برای لپ تاپ های بسیار نازک طراحی شده اند. این تراشه ها حداکثر 96 پردازنده گرافیکی دارند. با این حال، حداکثر تعداد هسته آنها به 10 هسته محدود شده است (حداکثر 2 هسته با قدرت و 8 هسته در بهترین حالت).

سری آلدرلیک P و U از طیف وسیعی از حافظه ها از جمله DDR5-4800، DDDR4-3200، P LPDDR5-5200 و LPDDR4X-4267 پشتیبانی می کنند. سری P بین 28 تا 64 وات، سری U15 15 تا 55 وات و سری U9 9 تا 29 وات رتبه بندی شده اند.

اینتل در توضیحات خود اعلام کرد که Core i7 1280P با PL1 ثابت در 20 تا 28 وات و 35 وات، Core i5 1265U در 12، 15، 20 و 28 وات، Core i7 1195G7 در 12، 15 وات و 2. اینتل از حافظه LPDDR5-5200 در بنچمارک های سری Alderlik P و حافظه LPDDR4-4267 در سری TigerLike استفاده می کند.

اینتل ادعا می کند که پردازنده i7 1280P در چندین آزمایش تا 70 درصد سریعتر از 1195G7 است. در همین حال، طبق همین نمودار، Core i5 1265U حدود 20٪ سریعتر است. سری Alderlick P/U اینتل هفته آینده عرضه خواهد شد و این شرکت 250 طرح بر اساس این معماری جدید را اعلام کرده است.

امروز، اینتل عرضه رسمی پردازنده‌های سری P و سری U را تمدید کرد، نسل دوازدهم پردازنده‌های موبایل Intel® Core. این 20 سیستم عامل موبایل جدید که برای ارائه عملکرد قدرتمند و کم مصرف طراحی شده اند، قدرت پردازشی مورد نیاز برای نسل بعدی لپ تاپ های سبک و نازک را فراهم می کنند.

اولین دستگاه های مجهز به این تراشه های جدید در مارس 2022 عرضه خواهند شد و امسال بیش از 250 دستگاه از شرکت های ایسر، ایسوس، دل، فوجیتسو، اچ پی، لنوو، ال جی، NEC، MSI، سامسونگ و غیره با این دستگاه ها عرضه خواهند شد. . چیپس.

اینتل آلدرلیک

پردازنده نسل دوازدهم Intel Core Mobile، مانند پردازنده های نسل دوازدهم سایر شرکت ها، برای دستگاه هایی طراحی شده است که از طراحی نازک و سبک استفاده می کنند. معماری هیبریدی اینتل شامل هسته های پرقدرت و کم مصرف است. این تراشه ها برای کارهایی مانند تماس ویدیویی، مرور وب، ویرایش عکس و حجم کاری سنگین مناسب خواهند بود.

فناوری Intel Thread Director در ویندوز 11 می تواند به صورت هوشمندانه فرآیند مورد نیاز را بر اساس نوع عملکرد تنظیم کند و قدرت پردازش مورد نیاز را در اختیار کاربر قرار دهد. در زیر نگاهی به مشخصات کلی تراشه های نسل دوازدهم موبایل اینتل می اندازیم:

  • Iris Xe گرافیک را تا 96EU ادغام می کند
  • پشتیبانی گسترده از انواع حافظه های DDR5 / LPDDR5 و DDR4 / LPDD4
  • مقیاس باورنکردنی با اجرای چندگانه تا 70٪ سریعتر
  • عملکرد تقریباً دو برابر بهتر برای رندر سه بعدی
  • بهره وری بهتر و 30٪ ویرایش سریعتر عکس
  • اینتل یکپارچه WiFi 6E برای بهبود عملکرد بی سیم، پاسخگویی و قابلیت اطمینان
  • Thunderbolt 4 از انتقال سریع داده از طریق کابل و اتصال به مانیتور و لوازم جانبی پشتیبانی می کند
  • مجهز به Intel IPU 6.0 برای ارائه کیفیت تصویر مناسب در ویدئو کنفرانس
مقالات مرتبط:

لپ تاپ های نسل سوم اینتل Evo قدرت پردازش زیادی را برای کارهای سنگین فراهم می کنند. زمان آماده به کار بسیار سریع است و باتری‌های آن‌ها عمر طولانی دارند و از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. لپ‌تاپ‌های اینتل Evo با تراشه‌های نسل دوازدهم Intel Core برای چندوظیفگی بهینه‌سازی شده‌اند. این محصولات همچنین اتصال عالی و کیفیت تصویر و صدا را در تماس تصویری ارائه می دهند.

انتظار داریم امسال بیش از 100 دستگاه جدید Intel Evo را ببینیم. امسال، اینتل در حال گسترش مهندسی مشترک و آزمایش این فناوری در دنیای واقعی از طریق Engineered for Intel Evo است. می‌توانید انتظار داشته باشید که مانیتورهای جدید تاندربولت، دستگاه‌های اتصال و هدست‌های بلوتوث به کیت‌های قدرتمند شرکت‌هایی مانند HP، Dell، Kingston، Anchor، Samsung، Belkin، Sabrent اضافه شوند.

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

پاربرگ سایت

تماس با ما