الزورا و ورزشگاه ها نه برای استقلال و پرسپولیس! :: سه رشته ورزشی


افتتاح ورزشگاه مدرن دیگری در عراق

ورزشگاه الزورا با همکاری یک شرکت ایرانی افتتاح شد و مراسم افتتاحیه آن روز گذشته برگزار شد.

شناسه اطلاعات: 1810900 –
27 بهمن 1400 ساعت 12:49 –
654 بازدید

به گزارش “ورزش سه”، روز گذشته اتفاق بزرگی در فوتبال عراق رخ داد و ساخت ورزشگاه قدیمی در این کشور به پایان رسید و مراسم افتتاحیه آن برگزار شد. ورزشگاه الزورا شامگاه سه شنبه با حدود 16 هزار تماشاگر به طور رسمی افتتاح شد. افتتاحیه، علاوه بر فعالیت های روزانه مانند نمایش آتش بازی، شامل مراسم یادبودی برای ستارگان سابق و سابق الزورا با گزارش های گسترده از این پروژه است.

الزورا و الدیوانیه با چتربازان در مرکز ورزشگاه به همراه عدنان درجل وزیر ورزش و جوانان و فلاح حسن رئیس باشگاه الزورا وارد زمین شدند. قبل از شروع مسابقه با تصمیم الزورا «فیصل» فرزند احمد رادی بازیکن سابق این تیم به نشانه احترام به این گلزن تاریخی که به تازگی بر اثر بیماری قلبی و عروقی درگذشت، ضربه ای به توپ زد. رسما در ورزشگاه

نکته جالب این پروژه حضور شرکت های ایرانی در روند ساخت است. ورزشگاه الزورا در بغداد در سال 1978 تأسیس شد و پس از چند دهه به ورزشگاهی آسیب دیده تبدیل شد که نیاز به تعمیر داشت. این ورزشگاه با گنجایش حدود 15400 تماشاگر، ورزشگاه الزورا در بغداد است و قرارداد طراحی و ساخت آن در سال 2012 با یک شرکت عالی رتبه ایرانی منعقد شد. این پروژه به دستور وزارت ورزش و جوانان عراق انجام شد و در عرض ده سال، از صفر تا صد استادیوم بازسازی شد و الزورا به مکانی مدرن و شیک تبدیل شد.

بر اساس توافق طرفین، این پروژه شامل احداث استادیوم سرپوشیده با ظرفیت 12500 تماشاگر، سالن بدنسازی، استخر، سونای سرپوشیده برای 1000 نفر و ساخت هتل چهار ستاره است. با توجه به وضعیت مالی کارفرمایان از جمله حمله داعش به عراق و همچنین شیوع ویروس کرونا، این پروژه چندین بار در طول این سال ها متوقف شد، اما با وجود همه موانع، در ابتدا شاهد خاتمه استخدامی بودیم. روزهای سال 2022

البته پروژه ورزشگاه الزورا هنوز تمام نشده است. عملیات در سالن بدنسازی و هتل محل برگزاری به دلیل شرایط مالی کارفرمایان متوقف شد، اما خود ورزشگاه به طور کامل مورد بهره برداری قرار گرفت و بازی دیروز اولین مسابقه در تاریخ ورزشگاه (جدید) بود. که پس از مراسم افتتاحیه برگزار شد.

ساخت این استادیوم مدرن بدون پیاده رو که امروز در جام جهانی به تاریخ تبدیل شده است در ایران رو به زوال است و در سال های اخیر فقط ورزشگاه امام رضا (ع) به نمایش درآمده است. نکته قابل توجه دیگری که در تصویر قابل مشاهده است، کیفیت چمن ورزشگاه الزورا است که سال هاست در فوتبال ایران به یک موضوع مهم تبدیل شده است. ورزشگاه خانگی الزورا به دلیل شرایط و امکانات پیچیده می تواند میزبان تیم ملی عراق باشد.

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

پاربرگ سایت

تماس با ما