کمیسیون فرعی قانونگذاری شورای ملی تصویب طرح حفاظت را غیرقانونی و غیرقانونی دانست.


قانون زیرمجموعه با نوشتن نامه به رئیس کمیسیون مشترک. رای امروز کمیسیون طرح حفاظت را تصویب خواهد کرد بر خلاف مقررات کنگره می دانست. بنابراین، قطعنامه اخیر ممکن است مبنایی برای جلسات بعدی کمیسیون مشترک نباشد. طرح حفاظتی قرار داده شود.

بعدازظهر امروز ۱۹ نفر از اعضای کمیسیون مشترک به نسخه جدید طرح حفاظتی به نام «سامانه مدیریت اینترنت» رای مثبت دادند. اما همانطور که انتظار می رفت، انتخابات امروز تخلف از رویه مجلس خوانده شد.

«سید بهزاد پورسید» نایب رئیس شورای اسلامی با ارسال نامه ای به رئیس کمیسیون تلفیق، رأی این کمیسیون را مغایر با آیین نامه مجلس دانست.

طبق توافقات قبلی، کمیسیون مشترک باید صلاحیت شورای عالی اینترنت قرار است مطالب مورد نیاز در اختیارات قانونگذاری مجلس را استخراج و پس از تصویب شورای عالی به تصویب برساند. اما با توجه به انتخابات در کمیسیون و تصویب طرح به طور کلی این موضوع. نمیدانم است.

علاوه بر این، کمیسیون باید به عنوان دادگاه به بررسی این طرح ادامه دهد پس از تصویب طرح کلیکمیسیون مجاز است اصلاحات را اعمال کنید خواهد بود، اما به این معنا که مقررات داخلی رعایت نشود و سایر موادی که در نظام حقوقی درج نشده اند رای گیری شود.

به گفته معاون حقوقی مجلس شورای ملی، تنها راه حل تغییر متن انتخابات سراسری، اجرای ماده 142 آیین نامه داخلی و ارسال طرح به پژوهشگاهی است که کمیسیون به هر دلیلی از آن استفاده نکرده است. لذا در انتخابات سراسری طرح دفاع مقننه از آیین نامه داخلی مجلس رعایت نشد.

برای ادامه این نامه، ادامه فعالیت کمیسیون مشکل قانونی دارد، زیرا به دلیل رعایت نکردن آیین نامه داخلی شورای ملی، مصوبه کمیسیون تلفیق اخیراً با طرح ارجاع متفاوت بوده و قابل اجرا نیست. بارگذاری شده در سامانه مجلس; بنابراین نمی تواند مبنای بررسی کمیسیون قرار گیرد.

در نهایت از کمیسیون مشترک خواسته شد تا برای حل موضوع اقدام کند تا کمیسیون بتواند به بررسی های خود ادامه دهد.

نائب رئیس شورای اسلامی نیز اعلام کرد که خود و همکارانش برای مشاوره در این مورد برای رعایت تشریفات قانونی در طرح و لایحه و رعایت قانون حضور خواهند داشت.

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

پاربرگ سایت

تماس با ما