مالیات بر نفوذ اینستاگرام کجا می رود؟


معاون سازمان امور مالیاتی کشور از اعزام ۲۶۰ کاربر تاثیرگذار اینستاگرام توسط معاونت وزارت اطلاعات تا بهمن ماه خبر داد.

«محمد مسیحی» معاون درآمد مالیاتی سازمان مالیاتی کشور درباره روند اخذ مالیات از اینستاگرام تاثیرگذار به دانا گفت:

دستورالعمل های عملیاتی برای کاربران بیشتر 500 هزار دنبال کننده در رسانه‌های مصرف‌محور، پس از تایید وزیر اقتصاد و دارایی در ۲۶ تیرماه امسال، در مردادماه طی بخشنامه‌ای به این سازمان ابلاغ و برای درخواست به اداره کل امور مالیاتی ارسال شد.

وی در ادامه به نحوه شناسایی و میزان دقیق درآمد مشمول مالیات این افراد اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی تهران بزرگ، مرکز توسعه تجارت الکترونیک، اتحادیه سراسری مشاغل مجازی، سازمان رایانه، صنف پلیس امنیت اقتصادی ناجا و تولیدی ناجا. و پلیس تبادل اطلاعات. «در این راستا طی جلسه ای با معاونت اطلاعات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقرر شد اطلاعات هویتی کامل فعالان اینترنتی با تمرکز بر کاربران (اینفلوئنسرها) و تعداد واقعی مخابره شود. مطمئن از درآمد آنها به این سازمان.

به گفته وی، از این حیث فهرستی از هزاران اینفلوئنسر اینستاگرام تهیه شده است که بسیار بیشتر از اینهاست. 500000 فالوور فارسی هستند. همچنین برای به دست آوردن اطلاعات هویتی دقیق و میزان فعالیت آنها، استعلام از معاونت اطلاعات و امنیت اقتصادی وزارت اطلاعات، پلیس فتا، سازمان فناوری اطلاعات ایران و معاون وزیر اطلاعات لازم است. فناوری اطلاعات، مطبوعات و اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. اقدامات لازم برای درج ست لیست نهایی در سایت سازمان انجام خواهد شد.»

بر اساس جلسه سازمان امور مالیاتی کشور با معاونت اطلاعات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسیحی گفت: فهرست کامل است. 260 نفراینفلوئنسرهای معرفی شده اینستاگرام که در حال سازماندهی اطلاعات کاربری و مالی خود هستند:

در این جلسه اطلاعات کاربری 260 کاربر اینستاگرام فعال در اینترنت و تمرکز بر کاربران (اینفلوئنسرها) در بهمن ماه سال جاری از معاونت رئیس جمهور اخذ شد.» همچنین برای شناسایی اطلاعات هویتی کامل لیست ارسالی، جستجوی میدانی و پیگیری گزارش درخواستی سازمان از مراجع ذیربط در حال انجام است.»

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان مالیاتی کشور با بیان اینکه تا پایان خرداد 1401 دوره خوداظهاری اینفلوئنسرها در اینستاگرام به پایان می رسد، خاطرنشان کرد: این سازمان در سال آینده مالیات افراد مشمول را شناسایی و مطالبه می کند. در مدت قانونی این اقدام مالیاتی مبتنی بر خوداظهاری، اطلاعات به دست آمده و جمع آوری شده در بانک اطلاعاتی سازمان و همچنین تحقیق در مورد قطعات لازم طبق قوانین و مقررات خواهد بود.

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

پاربرگ سایت

تماس با ما