جنگ روسیه و اوکراین؛ شروع یک نبرد آنلاین در سراسر جهان دیجیاتو


تحقیقات جدید نشان می دهد که تعداد حملات سایبری از آغاز حمله روسیه به اوکراین به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. مقامات اوکراینی تخمین می زنند 400 هزار هکر گروه های چند ملیتی برای کمک به مقابله با حملات دیجیتال روسیه داوطلب شده اند. همچنین انتظار می رود مسکو علیه کشورهای متحد اوکراین در جنگ سایبری انتقام بگیرد.

شرکت تحقیقاتی Check Point Software می‌گوید تعداد حملات سایبری توسط روسیه و اوکراین یا از طرف آن به شدت افزایش یافته است. لوتام فینکلشتاین، رئیس واحد تهدید در ایست بازرسی گفت: «برای اولین بار در تاریخ، هر کسی می‌تواند وارد جنگ شود. ما می توانیم آن را به عنوان یک کل ببینیم جامعه اینترنتی آنها درگیر درگیری هستند و بسیاری از آنها در کنار روسیه یا اوکراین قرار گرفته اند.

جنبش مردمی شورش جهانی

سه روز پس از آغاز حمله نظامی به اوکراین، حملات سایبری علیه ارتش و دولت اوکراین 196% افزایش دادن. یووال والمن، رئیس CyberProof گفت: «داوطلبان مردمی اختلالات گسترده ای را ایجاد کرده اند، مانند ارسال یادداشت ها در رسانه های روسی و افشای اطلاعات به دیگران. ما هرگز نیروهای مرتبط با جنگ را در این سطح درگیر درگیری ندیده ایم.»

اکنون، سه هفته پس از آغاز جنگ، اوکراین همچنان تحت حملات سایبری قرار دارد که عمدتاً سازمان‌های دولتی و ارتش را هدف قرار می‌دهند. البته مسکو بارها نقش خود را در جنگ سایبری ایفا کرده یا در این حملات کمک کرده است. قرمز انجام شده. سفارت روسیه در واشنگتن اخیراً در توییتر اعلام کرد که این کشور هرگز عملیات تخریبی در اینترنت انجام نخواهد داد و نخواهد کرد.

با این حال، داده های بازرسی نشان می دهد که تعداد حملات علیه روسیه در این مدت. کمتر از دلایل احتمالی زیادی برای این وجود دارد. مسکو ممکن است شواهد حملات سایبری را از بین برده باشد یا اقدامات احتیاطی ویژه ای برای جلوگیری از چنین حملاتی اتخاذ کرده باشد.

ارتش سایبری اوکراین

میخائیل فدوروف، وزیر دیجیتال اوکراین در یک پست توییتری از داوطلبان دعوت کرده است تا در پاسخ به حمله روسیه به این کشور بپیوندند. از آن زمان تا حدود 308 هزار. آنها در یک گروه تلگرامی به نام «ارتش سایبری اوکراین» جمع شدند.

یکی از اعضای این گروه گاندی گلنتر، یکی از بنیانگذاران IT Provectus است. او می‌گوید که این گروه بر بستن وب‌سایت‌های روسی تمرکز دارد و می‌خواهد جلوگیری از اطلاعات نادرستبرای ارائه گزارش های دقیق به شهروندان روسیه.

ارتش سایبری اوکراین

گلنتر می‌گوید که به‌عنوان یک فرد با تیم کار می‌کند، نه از طرف شرکتش، اما او شک دارد. یکی از ترفندهای این گروه استفاده است خود داری از خدمات (DDoS) که باعث از کار افتادن وب سایت می شود. او می گوید این یک نوع شرارت یا اوباشگری است.

با این حال، او نگران است که تلاش آنها برای مقاومت در برابر توانایی های اینترنتی روسیه کافی نباشد. گلنتر می گوید این تلاش ها را نباید با تبلیغات یا اطلاعات نادرست غربی اشتباه گرفت زیرا هدف آنها آشکارا مخالفت با چنین رویکردی است.

انتقام مسکو

انتظار می رود مسکو و حامیانش علیه متحدان اوکراین اقدام کنند. ایلان ماسک زمانی در توییتی نوشت که راه اندازی اینترنت ماهواره ای در اوکراین احتمال هدف قرار گرفتن را افزایش داده است. بنابراین، کارشناسان هشدار می دهند که انتقام می تواند جاه طلبانه باشد جنگ آنلاین گسترش بین روسیه و غرب در سطح جهانی.

جنگ اینترنتی روسیه

با توجه به شکست نظامی روسیه در خاک اوکراین و تحریم های غرب علیه کرملین، این کشور می تواند آخرین کشور باشد. ابزار جنگ سایبری را بدتر کنید ولمن می گوید: کرملین چه ربطی به تحریم ها دارد؟ ابزار اقتصادی در دسترس نیست. برخی معتقدند که پاسخ آنلاین ممکن است محتمل ترین واکنش روسیه باشد.

آغاز درگیری بیشتر؟

جنگ روسیه و اوکراین می تواند بر دیگران تأثیر بگذارد درگیری منطقه ای طولانی مدت هم بزنید. شرکت‌های فناوری تایوانی AutoPolitic و QSearch هفته گذشته اعلام کردند که برای مقابله با تبلیغات روسیه در رسانه‌های اجتماعی، فناوری کمک رایگان به اوکراین و حامیان مالی آنلاین اوکراینی آن در سراسر جهان ارائه خواهند کرد.

راجر دو، یکی از بنیانگذاران AutoPolitic می گوید: «به عنوان یک تایوانی که همیشه در معرض دید قرار می گیرد. تبلیغات من با تهدیدهای همسایگانمان زندگی می کنم و با مردم اوکراین و خشم آنها از مهاجمان احساس نزدیکی می کنم.»

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

پاربرگ سایت

تماس با ما