بیوگرافی وحید خزایی(Vahid Khazaei) پلیس فتا حواسش به همه چیز هست

موارد بسیاری ممکن است پیش بیاید که کسی به اشتباه پولی را به حساب دیگری واریز کند یا وقتی قرار است بدهیاش را پرداخت کند، به اشتباه به شخص دیگری این بدهی را میپردازد و یا گاهی به اشتباه مالی را به دیگری میدهد؛ در همه این موارد، پرداختکننده وجه یا مال، تقاضای استرداد وجه یا مالش را مطرح کند. مگر غیر از این است که پلیس فتا حواسش به همه چیز هست و در کنار ایشان، مجموعه های دیگری نیز به رصد و پایش دنیای مجازی مشغولند و چه با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم (با راهکارهایی مانند الزام سایت ها به دریافت مجوزهای خاص) و چه با نظارت و بررسی گزارش ها و شکایات مردمی، مانع از فعالیت مجرمان اینترنتی میشوند؟ وی ادامه داد: زنی به نام«م .خ» به بهانه اینکه می تواند اقدام به تهیه لوازم خانگی و جهیزیه ارزان قیمت با نرخ بسیار کمتری از بازار کند، اعتماد آن ها را جلب و در چند مرحله مبالغی را از آنها اخذ کرده و سپس با خاموش کردن گوشی تلفن همراه خود متواری شده است. سلام. من اسفند 97 مبلغ 430 میلیون تومان از وام یک موسسه را که ضامن بودم تسویه کردم که شامل سود و اصل بدهی به بانک بوده ؛بابت مبلغ اصل وام ازشون چک بدون تاریخ دارم آیا روی چک اقدام کنم یا تسویه بانکی یا هردو و به چه صورت اقدام کنم.

لینک شکایت پلیس فتا

این افراد که در گذشته کلاهبرداری 12 هزار نفری را مشاهده و آن را راهی بدون دردسر یافته اند بدون توجه مردم و برخورد کافی برای مسدود شدن تلفنهای اعلامی اقدام به کلاهبرداریهای بزرگ می کنند. در حالیکه این افراد از هزاران نفر اقدام به کلاهبرداری به این روش و با مبلغ اندک کرده و در نهایت میلیاردها تومان به جیب می زنند. حال اگر فروشگاهیی این امکان را برای مشتریان خود در نظر نگرفته بود، در صورتی که کالای تحویل داده شده به مشتری معیوب و خراب باشد، وی می تواند از فروشنده شکایت کند. گام سوم: بر روی گزینه ارسال شکایت کلیک کرده و شکایت را ثبت نمایید، در این مرحله لازم است که دامنه سایتی که قصد شکایت از آن مطرح است ثبت شود و همینطور کد رهگیری یا شماره فاکتوری که سایت مربوطه ارائه داده است بایستی ثبت گردد. این در حالی بود که حتی نام آن سایت را از من نپرسید، در خصوص ادعایی که مطرح کرده بودم دلیل نخواست و حتی به قدر وعده خشک و خالی هم که شده، از بررسی این شکایت در قسمت های دیگر پلیس فتا سخن به میان نیاورد. جلسه خوبی برگزار شد طرفین حرفهای خود را زدند و دفاعیاتشان را مطرح کردند.

این که اگر تخلفی را در سایتی مشاهده کردند چگونه این مشکل را به پلیس فتا اطلاع دهند؟ انگار نه انگار که درباره سوءاستفاده یک سایت از هویتم به ایشان اطلاع داده بودم و ممکن است در پس پرده این سایت، اتفاقات ناخوش زیادی در جریان باشد. این دادسرا وظیفه دارد جرائمی که در فضای سایبری رخ داده را پیگیری کرده و حقوق شاکیان را به آنها بازگرداند. برای این کار باید نام دامنه سایتی که از آن شکایت دارید را درج کنید و در کنار آن شماره فاکتور و یا کد رهگیری که سایت مذکور به شما داده را نیز در کنار آن بنویسید. برای روشن شدن موضوع تلاش کردم با شماره های درج شده در این سایت تماس حاصل کنم که در کمال تعجب متوجه شدم، شماره های یکی از بخش های سازمان محیط زیست به عنوان راه ارتباط تلفنی با این سایت درج شده است. این مقام ارشد انتظامی گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده، مامورین این پلیس با اخذ دستور قضائی به زندان عزیمت کرد و در بازجویی از زندانی (ق-ت)، متهم ضمن اقرا به کلاهبرداری اعلام کرد ، با شگرد مختلفی از جمله تماس و ارسال پیامک مبنیبر برنده شدن در طرح برنامه رادیو جوان به اشخاص مختلف جهت واریز وجه، ابتدا شماره کارت مالباختگان را دریافت و پس از مدتی به بهانه واریز وجه به حسابشان و دریافت موجودی، آنها را پشت دستگاه خودپرداز کشانده و با ترفندی خاص رمز اینترنتی حسابشان را فعال و یا با فریب، وجوه را از حسابشان سرقت میکردم و پس از چندین انتقال، سرانجام به حسابهای جعلی که در اختیار خانم (ا-ش) بود، واریز کرده و او نیز با مراجعه به طلافروشیهای شهرهای تهران و کرج، اقدام به خرید سکه مینمود و سپس سکههای خریداریشده را در اختیار یکی از ایادی بنده که در بیرون از زندان بود، قرار میداد.

وی ادامه داد: در بررسی اینگونه پروندهها که معمولاً به کلاهبرداری اینترنتی ختم میشود، مشخص شد قربانیان رمز عبور قابل حدس زدن مانند کد ملی، شماره شناسنامه و شماره همراه را بهعنوان رمز شبکههای اجتماعی خود انتخاب کردهاند و ایمیل پشتیبان هم در نظر نگرفتهاند که این موضوع به مهمترین عامل هک حساب کاربران تبدیل شده است. وی ادامه داد: این فرد به ماموران اعلام کرده بود که فقط از اینترنت برای کنترل ایمیل و صورتحساب بانکی و انتقال وجه استفاده میکنم و اطلاعات حساب بانکیام را در اختیار شخص یا اشخاص دیگر قرار ندادهام؛ اما مبلغ مشخصی از حسابم برداشت شده است. از کمیته تعیین مصادیق مجرمانه و نهاد فیلترینگ گرفته تا امثال وزارت ارشاد و وزارت صنعت که فعالیت سایت ها و رسانه ها بر بستر اینترنت بی دریافت مجوز از ایشان غیرقانونی تلقی میشود و انسداد و فیلترینگ را در پی دارد؛ سلسله اقداماتی که باز هم نتوانستهاند امنیت کاربران را تأمین کرده و مانع از شکل گیری جرایم بر بستر اینترنت در کشورمان شوند. سرهنگ کاظمی با اشاره به سالهای آغازین فعالیت اینترنت در کشور ادامه داد: در دهه هشتاد، تعداد کاربران و میزان جرائم کم بود، اما دانش افراد استفاده کننده از اینترنت بسیار زیاد بود.

چجوری پلیس فتا شکایت کنم

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد ثبت شکایت پلیس فتا مشهد بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

پاربرگ سایت

تماس با ما