پذیرش کنکور 1400 – آرال دانش

4- برای مطالعه هر درس و مبحثی محدوده زمانی تعیین کنید. یکی از غولهای زندگی هر انسانی عادت است. 3- یک تکنیک فوق العاده عالی دیگه که برای دروس مفهومی و حفظی مثل زیست ، دین و زندگی ، ادبیات و کلا مباحثی که نیاز به مرور زیاد دارند و جنبه حفظی دارند ، این هست که ابتدا مبحث را یک دور کامل و بدون توجه به جزئیات بخوانید در واقع کلی خوانی داشته باشید و در دور دوم به جز توجه کنید . مرحله ی پیش خوانی: مرحله پیش خوانی شامل مطالعه ی کلی و اجمالی سرفصل های بخش مورد نظر، عناوین، تصاویر، خلاصه ی انتها و پاراگراف های ابتدایی و انتهایی فصل می باشد. در مرحله پیش خوانی شما پس از یکی دو دقیقه به یک دید کلی می رسید و می توانید برای مطالعه خود هدف گذاری کنید. این افراد در انتخاب شهر هم ابتدا شهر محل سکونت خود را انتخاب می کنند سپس شهرهای کوچکتر و کم برخوردارتر. دسته ای از مشاورین به دانش آموزان به چشم دستگاه چاپ پول نگاه می کنند و می خواهند از طریق او به درآمد برسند، طبیعی است که این مشاورنماها هیچ اهمیتی برای نتیجه ای که دانش آموز به دست می آورد قائل نمی باشند و به فکر منفعت خود هستند، پس لازم است تا افراد مشاورین دلسوزی را انتخاب کنند که به ضرر و شکست دانش آموزش راضی نباشد و برای رساندن وی به هدفش از هیچ تلاشی دریغ نکند.

به دلیل زیاد بودن حجم مطالب و نیاز به مطالعه عمیق آن ها، آشنایی داوطلبان با روش های صحیح درس خواندن، باعث می شود هم معدل آن ها که در کنکور سراسری تاثیر دارد بالا شود و هم مطالب را به صورت عمیق و مفهومی مطالعه کنند. همونطور که گفتیم سال کنکور خیلی با سال های دیگه تفاوت مشاور کنکور فنی حرفه ای (مرجع) داره. بله این به نوع برنامه ریزی درسی اونا ربط داره. بله همینطور است. پلن ذهنی افراد را وادار می کند بهترین اندیشه های خود را بکار گیرند زیرا به آنها در تفکر بدون محدودیت و ایجاد اندیشه های بیشتر و تازه تر کمک می کند. مثلا دانش آموزی با 8 ساعت مطالعه در روز، توانست به تراز 4300 برسد، اما همین دانش آموز با به کارگیری روش های صحیح مطالعه برای کنکور و با همان ساعت مطالعه در روز، توانست خود را به تراز 7000 برساند. اما اگر هنوز نام مشاور شا در لیست وجود ندارد می توانید با ما تماس گرفته و جویای نام مشاور خود باشید. اما روش دیگر آن است که مشاور به منزل شما خواهد آمد و همان کارها را در منزل برای شما به صورت هفتگی انجام خواهد داد.

مشاور کنکور لازمه؟

در ادامه به بررسی روش های صحیح مطالعه برای کنکور و به ارائه ی راه هایی برای افزایش تمرکز حواس می پردازیم. یکی از روش های صحیح مطالعه برای کنکور، روش مطالعه پس ختام ( PQ4R) است. از داشتن محیط مناسب مطالعه و داشتن برنامه ریزی صحیح درسی گرفته تا نحوه اصولی تست زنی در جلسه آزمون سراسری که همگی در کنار هم می تواند منجر به موفقیت داوطلب بشود که در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم. لازم است مشاوران مدرسه با داشتن تجربه و علم و تخصص کافی بتوانند با معلمان، مدیران، و به ویژه والدین دانش آموزان تعامل سازنده ای برقرار کرده و با همکاری یکدیگر دانش اموز را در جهت رسیدن به اهداف آموزش و پرورش یاری نمایند.همانطور که می دانیم، وظیفه ی اصلی مشاور فکر کردن با مراجع است و نه برای مراجع. همچنین سعی کنیم برای سوالاتی که در مرحله ی قبل از خود پرسیده ایم پاسخ دقیقی پیدا کنیم. 2-در دروس ریاضی و فیزیک و نیز مسائل شیمی سعی شود با حل مسئله مطالعه را شروع کنید به عبارتی دیگر نکات درسی را در خود حل مساله یاد بگیرید چرا که ماهیت مطالعه این دروس به این گونه است.

این افراد قبل از شروع به مطالعه لازم است یک سری از نکات را مدنظر قرار دهند تا بتوانند با افزایش تمرکز و کنترل ذهن، کیفیت مطالعه خود را افزایش دهند. این تکنیک را نفرات برتر کنکور و نیز بهترین قبولی ها انجام دهند. این موضوع نیز در برنامه ریزی کنکور تجربی نقش بسزایی دارد. 3- در این روش برنامه ریزی و مشاوره، خانواده شما هم مشاوره می شوند تا از ایجاد استرس بپرهیزند. ۶- برنامهای ویژه جهت استفاده از اوقات مرده داشته باشد. گاهی اوقات حتی ممکن است پس از بارها خواندن یک متن، باز هم آن را متوجه نشوند. در صورتی که موفق به اتمام تعداد صفحات مشخص شده نشد می تواند ساعاتی از شب را بیدار بماند و به جبران بپردازد. در صورتی که قبل از تاریخ حدودی 20 اسفند انصراف دهید مجاز به شرکت در کنکور هستید. همچنین می توانید قبل از شروع مطالعه یک ساختار از مباحث پیش رو را در ذهن خود ایجاد کنید. قرار است در این فصل به یادگیری چه مسائلی بپردازم؟

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما