قرص فلوکستین چیست؟

داروی فلوکستین سال 1974 کشف شد و در سال 1987 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید گشت و از سال ۲۰۰۱ حق ثبت اختراع آن باطل گشته و برای تولید در دسترس همه شرکت ها قرار گرفت. این ترکیب همچنین برای درمان افسردگی پس از حداقل 2 داروی دیگر بدون درمان موفقیت آميز علائم مورد آزمایش مورد استفاده قرار گرفته اســت.

  • از دست دادن اشتها و کاهش اشتها
  • افزایش وزن یا لاغری شدید
  • سوالات رایج پیرامون دارو فلوکستین
  • از دست دادن وزن

برای درمان افسردگی ممکن است حداقل ۴ هفته و برای درمان اختلالات وسواس فکری-عملی ممکن است حداقل ۵ هفته زمان لازم باشد. تأثیر کامل ممکن است تا حداقل پس از ۴ هفته خود را نشان دهد. مصرف همزمان فلوکستین با دیازپام ممکن است باعث افزایش نیمه عمر دیازپام شود . با توجه به این که این داروها به شدت با همدیگر ناهمخوانی دارند می توانند عوارض بسیار جدی و خطرناکی را در صورت مصرف همزمان به وجود آورند. توصیه ما به شما این است که هرگز از این قرص برای درمان افسردگی استفاده نکنید زیرا عوارض آن بسیار بیشتر از فوایدش خواهد بود.

  1. در صورت بارداری نظر پزشک خود را در این باره جویا شوید
  2. هیجان زدگی بیش ازحد
  3. شربت سانانیتوس اشتها و رشد برای کودکان
  4. بی خوابی، خواب آلودگی و خمیازه کشیدن
  5. خونریزی بدن
  6. سفتی عضلات
  7. اختلال در تمرکز
  8. عرق کردن بیش از حد

قرص فلوکستین ۱۰ دوره درمانی طولانی مدت بود و بیمار از ادامه آن خودداری مینمود و آن دسته از بیمارانی که تن به این روش درمانی میدادند، نتیجهای مطلوب نمیگرفتند. اگر بدن به مصرف فلوکسیتین پاسخ دهد باز هم این مسئله همیشگی نخواهد بود و پس از مدتی به این دارو عادت می کند و نشانه های کاهش وزن متوقف می شود. در واقع بدن به تدریج با تغییراتی که فلوکستین در بدن ایجاد کرده، سازگار شده است. در صورت عدم پاسخ به دو یا سه داروی مختلف با دوز کافی که در مدت کافی (۴ تا ۸ هفته) مصرف شده باشد، تجویز داروی آنتیسایکوتیک دیگری به نام کلوزاپین (لپونکس) و یا استفاده از الکتروشوک (ECT) قابل اجراست (البته هر روشی محدودیتها و ممنوعیتهایی دارد که باید در نظر گرفته شود).

  1. سیروز کبدی
  2. تصویر بد بدن
  3. قرص روپیکسون 5 میلی گرم
  4. حداکثر دوز: 80 میلی گرم در روز
  5. اختلال در خواب ، اختلال در تمرکز ، اختلال در اشتها

بههمین دلیل از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا در بروشور داخل دارو این موضوع را بهصورت هشدار مطرح کردهاند، پزشک هم هنگام تجویز، این هشدار را به خانوادهها میدهد. اما توجه داشته باشید که هیچوقت به صورت خودسرانه و ناگهانی مصرف هیچ دارویی را قطع نکنید و حتما در این خصوص با پزشک خود مشورت کنید.

چرا فلوکستین باید صبح مصرف شود

در صورت بارداری فورا با پزشک بگویید.بدون توصیه پزشک در دوران بارداری را شروع یا متوقف نکنید. دوز مصرف فلوکستین به وضعیت پزشکی، واکنش بدن و سن فرد بستگی دارد و لازم است دقیقا مطابق تجویز پزشک مصرف شود. سروتونين مادهاي در بدن است كه كاهش آن سبب عدم تعادل رواني، علائم افسردگي، خوابآلودگي، نگراني و. افسردگی در کودکان : تحقیقات مربوط به کاربرد این داروهای روی درمان افسردگی در کودکان عموما نتوانسته اند اثر بخشی این داروها را اثبات کنند . کلرودیازپوکساید ۱۰ بعد از چند ساعت اثر می گذارد؟ این است که کاهش وزن بر اثر فلوکستین ۱۰۰درصد نیست.

قرص فلوکستین ۱۰

هنوز مشخص نیست که آیا مصرف فلوکستین در اوایل بارداری احتمال تولد نوزاد با نقایص قلبی را افزایش می دهد یا خیر. در خانه ورزش کنید یا به پیاده روی در پارک بروید. این دارو برای استفاده در دوران بارداری توصیه نمی شود زیرا ممکن است به جنین آسیب وارد کند. این دسته از داروها به روش مشابهی کار می کنند و اغلب برای درمان شرایط مشابه استفاده می شوند. این دسته از داروها گروهی از داروها هستند که به روش مشابهی کار میکنند. رایج ترین داروهای ضدافسردگی در این دسته قرار دارند. این دسته از دارو ها نیز همانند سولفونیل اوره باعث تحریک تولید هورمون انسولین در بدن می شوند.

  • قرص نورتریپتیلن-عبیدی 25 میلی گرم
  • دوز نگهدارنده: 20 تا 30 میلی گرم خوراکی یکبار در روز
  • تشدید اثرات تضعیفکننده CNS
  • ◄ حمایت داروسازی ابوریحان از بیماران مبتلا به ام اس
  • خونریزی شدید که به سختی قطع میشود
  • آبریزش بینی
  • قرص آتوواست 20 میلی گرم

این سندروم باعث ایجاد بیش از حد سلولهای خاصی در بدن شما می شود. بنابراین اگر خانم باردار و یا در فکر حامله شدن هستید به شما گوشزد میکنیم اگر اختلال افسردگی دارید ، حتما قبل از دوران بارداری این دارو را مصرف کنید و از این طریق خطر احتمالی را کاهش دهید . اگر با درمان با تشنج برقی (ECT) درمان می شوید. به هر حال، لازم است دوباره با پزشک معالج ایشان در مورد چگونگی ادامه داروها مشورت نمایید. مصرف این دارو در بارداری در صورت ضرورت باید صورت بگیرد و زیر نظر پزشک. آیا مصرف فلوکستین در بارداری خطرناک است؟

فلوکستین چیست

برای درمان این بیماری ، نباید در کودکان زیر 8 سال از فلوکستین استفاده کرد. باید بدانید از این گروه داروهای ضد افسردگی SSRI در طول دوره بارداری نباید استفاده کرده و توجه نکردن به این موضوع میتواند مشکات جدی از قبیل بیماری های ریوی برای کودک ایجاد کند. در صورتی که اندوه پس از زایمان بیشتر از چند هفته طول بکشد تجویز این داروها شروع شود ، اگر در فرد بارداری احتمال افسردگی پس از زایمان داده شود نیز داروهای خانواده فلوکستین تجویز می شود ، مزیت شروع تجویز این داورها حین بارداری در زنی که در معرض خطر افسردگی پس از زایمان می باشد محافظت از نوزاد است ، زیرا چنین مادرانی ممکن است پس از زایمان به نوزاد خود آسیب برسانند و تاثیرات افسردگی پس از زایمان بر کودک ، بسیار مخرب است .

  1. قرص روپیکسون 40 میلی گرم
  2. اختلال خواب
  3. سرگیجه شدید
  4. مشکلات تغذیه ای نوزاد
  5. قرص یدوکینول-عبیدی 210 میلی گرم
  6. ترشحات آبکی بینی

اما با این حال بررسی ها نشان می دهد زنانی که بعد از هفته 25 بارداری فلوکستین مصرف کردند در معرض افزایش خطر زایمان زودرس قرار دارند. بنزودیازپین ها ، لورازپام، مصرف همزمان با افزایش خطر عوارض جانبی بنزودیازپین ها همراه است. از مصرف همزمان این دارو با داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای مثل ایمی پرامین و دزیپرامین خودداری کنید. مصرف همزمان این دارو با دکسترومتورفان می تواند موجب توهمات بینایی شود. نحوهی اثرگذاری فلوکستین بهاینترتیب است که موجب افزایش مقدار مادهی طبیعی سروتونین در مغز میشود.

  • سابقه شخصی یا خانوادگی ابتلا به اختلال دو قطبی
  • بیاختیاری ادراری
  • کاهش میل جنسی، ناتوانی جنسی، یا مشکل در داشتن ارگاسم
  • وزن بیمار در طی درمان هفتهای یک بار چک شود
  • سابقه شخصی یا خانوادگی ابتلا به آب سیاه
  • دوز معمولی: 20-60 میلی گرم در روز
  • سابقه مصرف مواد مخدر یا افکار خودکشی؛ یا

برخی تحقیقات در این زمینه نشان دادهاند که قرص پروزاک ممکن است باعث کاهش وزن موقت، در حدود سه و نیم کیلوگرم در بعضی از بیماران چاق شود. هدف مطالعه تعیین و مقایسه اثربخشی فلوکستین 20 میلی گرم و 40 میلی گرم روزانه بر روی علایم و کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر با علایم متوسط تا شدید می باشد. افسردگی در حین حاملگی و پس از زایمان : در زنان بارداری که داروهای ضد افسردگی خود را قطع می کنند میزان عود افسردگی بسیار بالاست ، این میزان 68 تا 100 درصد زنان را شامل می شود بنابراین بسیاری از زنان هنگام بارداری نیز باید داروهای خود را ادامه دهند .تاثیر افسردگی مادر بر رشد نوزاد مشخص نیست ولی داروهای از خانواده فلوکستین نیز تاثیر منفی رو جنین ندارد همچنین در مطالعه ای کودکانی که مادرانشان در زمان بارداری فلوکستین مصرف کرده بودند تا سن پیش دبستان مورد پیگیری قرار گرفتند هیچگونه عوارض جانبی ، ناهنجاری مادرزادی ، کاهش بهره هوشی ، تاخیر زبانی یا مشکلات رفتاری که ناشی از مصرف این دارو باشد دیده نشد .

  1. گشاد شدن مردمک چشم
  2. مشکل در تنفس
  3. سر درد
  4. تحریک و بی قراری
  5. تمام داروهای ضد افسردگی

فلوکستین گاهی در کنار قرص اولانزاپین، برای درمان افسردگی مانیک ناشی از اختلال دو قطبی مصرف می شود. بنابراین اینکه فکر کنید پزشک برای هرکس که اشتهای زیاد دارد فلوکستین تجویز میکند غلط است. به همین علت این دارو باید با تجویز پزشک مصرف شود. فلوکستین همچنین می تواند در مصرف کننده باعث به وجود آمدن تب، تهوع،استفراغ و حتی دیوانگی شود. موارد وحشت زدگی. اینها اپیزودهای ناگهانی ترس و نگرانی شدید هستند حتی اگر هیچ تهدیدی وجود نداشته باشد.

اگر دوز Prozac هفتگی را فراموش کردید، به محض این که به یاد آوردید، دوز از دست رفته را مصرف کــنید و 7 روز بعد دوز بعدی را مصرف کــنید. درصورت فراموش کردن یک نوبت مصرف دارو از مصرف نوبت فراموش شده و دو برابر کردن مقدار مصرف بعدی باید خودداریشود. هستم. خانم بنده به مدت یک ماه است که توهم شنیداری پیدا کرده است. علاوه بر آن، اطلاعات محدودی درمورد استفاده ی طولانی مدت این دارو دردست است.

  • نبووولول (برای درمان فشار خون بالا)
  • قرص گلورنتا 10/5 میلی گرم
  • تورم عمومی بدن
  • سردرد، سرگیجه، خواب آلودگی، تغییرات بینایی
  • ایمی پرامین
  • تغییر در بینایی
  • سابقه ابتلا به اختلال دو قطبیدر خود شخص یا خانواده اش
  • تریپتوفان (گاهی اوقات L-تریپتوفان نامیده می شود)

برخی افراد به شکل افراطی و به ویژه با رویای لاغر شدن و غلبه بر چاقی اقدام به مصرف خودسرانه و طولانی مدت فلوکستین میکنند. در این بیماران تجویز فلوکستین ضمن درمان افسردگی، باعث کم شدن اشتهای آن ها که یکی از نتایج بیماریشان می باشد می شود. در درمان افراد سالمند بی خطر بوده و به خوبی تحمل می شوند این داروها در برخی موارد ممکن است سبب یبوست ، افت شناختی ، طولانی شدن زمان خونریزی که این عوارض می توانند بر سلامت این گروه از بیماران تاثیر بگذارند .

  1. بیماری قلبی یا فشار خون بالا
  2. رقیق کننده های خون، وارفارین، کمادین
  3. مشکل تنفسی یا بلع
  4. تهوع شدید
  5. میاستنی گراویس

اگر در زمان مصرف فلوکستین قصد باردار شدن دارید یا فکر می کنید باردار شده اید، بلافاصله به پزشک مراجعه کرده و در مورد مزیت ها و خطرات مصرف این دارو در دوران بارداری با پزشک مشورت کنید. زیرا درد شدید، باعث افسردگی یا بدتر شدن آن می شود. به طور کلی صرف نظر از اینکه مادر در دوران بارداری دارو مصرف کرده است یا خیر، از هر 100 نوزاد تقریباً یک نوزاد با نقایص قلبی متولد می شود.

  • دس ونلافاکسین
  • قرص اناپرل 5 میلی گرم
  • گشاد شدن یا عریض شدن عروق خونی
  • بازدارنده های سروتونین (SSRIs)

نیز اختلال دارد و مصرف آنها در یک بازه زمانی به شدت خطر آفرین میباشد. به همین سبب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست . قرص فلوکستین یک مخدر است و استفاده بیش از حد و بدون تجویز پزشک میتواند افکاری همچون خودکشی را در همه افراد در هر سنی افزایش دهد. دوز ۱۰ میلیگرم در روز ممکن است بعد از یک هفته به ۲۰ میلیگرم خوراکی یک بار در روز افزایش یابد. از راه خوراکی یکبار در روز 10mg-20mg تجویز می شود و بعد از 1هفته می توان 10mgدوز دارو را افزایش داد. حال آنکه در برخی افراد مشکلاتی مثل افسردگی ممکن است سبب بی اشتهایی شود و بعد از درمان اشتهای آنان زیاد تر نیز بشود.پس نمیتوان به طور قطعی در مورد این مسئله نظر داد. بالغین:با دوز اولیه20mg از راه خوراکی در روز شروع می شود.در صورت نیاز و تحمل بیمار میتوان دوز دارو را به صورت تدریجی افزایش داد تا به60mg-80mg در روز برسد.

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

پاربرگ سایت

تماس با ما