راهنمای تصویری ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰

حسین احمدی کلاهبردار - کنکور آسان است وقتی من نگاهی به آن تستها انداختم متوجه شدم که ایده های اصلی کل آن تستها شاید به ده مورد هم نرسد، یعنی اگر معلم شیمی او روش یافتن ایده ها و تفکر صحیح بر روی مطالب را به او می آموخت، قطعاً آن دانش آموز و همکلاسی هایش با حل تستهای بسیار کمتر نیز بر آن مبحث مسلط می شدند. من اطلاعی در این مورد ندارم و در هیچ سایت یا تالار گفتگویی نیز عضو نیستم و هیچ صفحه اختصاصی نیز در شبکه های اینترنتی ندارم و اگر چنین کاری هم صورت گرفته ، قطعاً از جانب من نبوده است زیرا من نه فرصت آنرا دارم و نه علاقه ای به فعالیت در شبکه های اجتماعی دارم.بنابراین نام کاربری ایجاد شده در آن تالار گفتگو باید جعلی باشد؟ چگونگی رفتار با بچه هایی که مشکلات را بیش از حد بزرگ می کنندسینا تهرانی معتقد است، وقتی فرزند یا دانش آموز می خواهد نشان دهد که چیزی برایش بیش از حد مشکل است و حتی حاضر نیست سعی خودش را بکند، بهتر است به او بگوییم « تو دوست داری ما فکر کنیم که نمی توانی کاری در فلان مورد انجام دهی!

مشاوران 100 کنکور 99

شاید الان یه رتبه پنج رقمی به مراتب از رتبه تک رقمی برای جامعش مفیدتر باشه یا تو کارش موفق تر باشه! اما در یکی از تالارهای گفتگوی کنکور آمده است که شما در آن تالار به پرسش های کنکوری داوطلبین پاسخ داده اید و در آنجا گفته اید که بدون کمک گرفتن از مشاور تحصیلی، موفق به کسب رتبه تک رقمی شده اید؟ بطور دقیق نمی توانم درصدی برای نقش آن تعیین کنم اما می توانم اینگونه بگویم که اگر با روش ها و برنامه های درسی مشاور با دانشم درس نمی خواندم، قطعاً در آزمون سراسری رتبه تک رقمی و حتی دو رقمی کسب نمی کردم. قطعاً طراحی چنین برنامه درسی ای نیاز به مشاور تحصیلی ندارد و از عهده یک دانش آموز ابتدایی نیز برمی آید.اما برنامه درسی مشاورم دربرگیرنده مؤلفه های بسیار کلیدی و تعیین کننده ای برای رسیدن به هدف بود و من هیچگاه با اجرای آن احساس خستگی نمی کردم زیرا یکنواخت نبود و من همواره منتظر تغییرات خاص و مثبتی در برنامه بعدی خود بودم که اجازه بدهید به جزئیات دقیق آن اشاره نکنم. سپس به او بگوییم « حالا که اشتباه کرده ای ببین چه نکاتی می توانی از اشتباهاتت یادبگیری ؟

این تعریف شاید در دید درست باشد اما در اصول تعریفی کاملا غلت ، پوچ و اشتباه است . یا بیا باهمدیگر فلان کار را امتحان کنیم » این عبارات باعث می شود تا فرزند یا دانش آموز از تلاش کردن نترسد زیرا بچه ها معمولاً از ترس اینکه اشتباه بکنند یا شکست بخورند ترجیح می دهند تا دست از تلاش بردارند. به همین دلیل هر زمان که فرصتی دست می دهد، با خانواده بر سر مزار ایشان و سایر شهدا در قطعه بیست و چهار بهشت زهرا حاضر می شوم. تفاوت ایشان با سایر مشاورینی که دیده بودم، همانند تفاوت اتومبیل مرسدس بنز با یک خودروی بسیار معمولی است. من برای انتخاب یک مشاور کنکور توانمند به مشاورین بسیاری مراجعه کرده بودم، تقریباً همه آنها از یک روش مشترک در مشاوره دادن استفاده می کردند و برنامه های درسی شان مشابه یکدیگر بود. یکی دیگر از مزایایی که میتوان برای مشاوره کنکور (منابع اضافی) در نظر داشت، تقویت انگیزه و روحیه مبارزه در دانش آموز است. با توجه به اینکه برخی از افراد سودجو به دنبال تخریب وجهه موسسه هستند با انتشار مقاله هایی با سر تیترهایی نظیر آیا موسسه حرف آخر خوبه؟ کنکور ریاضی به منظور جذب دانشجو در رشتههای فنی و مهندسی و همچنین برخی از رشتههای علوم پایه برگزار میشود، رشتههای فنی و مهندسی بیشترین متقاضی را از میان داوطلبین این گروه آموزشی دارد.

برخی دانشجویان بعد از ورود به دانشگاه از رشته تحصیلی خود و یا شرایط دانشگاه ناراضی هستند و قصد تغییر رشته یا نوع دانشگاه رادارند. شاید یک دلیلش این باشد که آنها نمی خواهند موفقیت خود را با کسی تقسیم کنند و این تصور ایجاد شود که آن افراد بدون کمک دبیر یا مشاور کنکور ، توانایی دستیابی به رتبه های برتر را نداشته اند. ضمن اینکه در آن سالی که زیر نظر مشاور تحصیلی بودم در یک گروه هفت نفره قرار داشتم که دانش آموزی با معدل هجده هم حضور داشت و در کنکور همان سال در رشته دندانپزشکی دانشگاه شهیدبهشتی پذیرفته شد. ثبت نام دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی نیز بصورت بدون کنکور میباشد و دانشگاه آزاد امکان تحصیل بدون کنکور در مقطع کارشناسی ( کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ) را برای متقاضیان تحصیل در این دانشگاه فراهم نموده است. آیا اگر ثبت نام کنم و انصراف بدم، به خانواده اطلاع میدهند؟ آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرده است؟ شفاف : به عنوان اولین پرسش، آیا شما خودتان هم برای موفقیت در کنکور سراسری از کلاس های کنکور و یا مشاوره تحصیلی استفاده کرده اید؟

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما