بهترین دبیر فیزیک کنکور

سینا تهرانی مشاور تحصیلی در پاسخ به خبرنگار مهر گفت: در اینکه تجربه های افراد بسیار ارزشمند است شکی نیست اما اینکه تصور کنیم لزوماً چون فردی تجربه بیشتری دارد، هرچه که می گوید درست است، ابداً حرف صحیح و علمی ای نیست. آیا شما تصور می کنید این عزیزان به این سادگی ها از کنار فرمولهای تستی ناکارآمد یا کوچکترین اشتباهات غیرعلمی و غیرمنطبق با کتابهای درسی ای که در این آموزش ها ارائه می شود، می گذرند. این روزها شعارهای تبلیغاتی زیادی در زمینه بسته های آموزشی کنکور، آلفای ذهنی، مهندسی معکوس و غیره داده می شود، به عقیده شما آیا این روشها؛ تأثیری هم برای موفقیت در کنکور سراسری دارد؟ چون به هرحال معتقدیم باید همه ی عزیزانی که در حوزه آموزش آنلاین کنکور زحمت می کشن معرفی بشن. این برنامه باید به عنوان یک فرآیند سلامت روان مستند شود تا دانش آموز انگیزه داشته باشد و مایل به شرکت در آن باشد. بعد این فرد بخود اجازه می دهد مشاورین و دبیرانی را زیر سؤال ببرد که ممکن است گرانقیمت به نظر برسند اما حداقل آنها به یک دانش آموز ضعیف که پول دی وی دی هایش را هم به سختی جور کرده است، وعده و وعید نمی دهند که تو بیا در مدت چهارماه با روشهای ما درس بخوان و در رشته مثلا پزشکی دانشگاه تهران قبول شو.

مشاور کنکور فرهپور

حال تصور کنید به داوطلبی که به شدت در دروس پایه ضعف بنیادین دارد و از پس حل یک اتحاد ساده جبری برنمی آید، بگوییم بیا با روشهای ما در ظرف مدت چهار ماه برو و در رشته های تاپ دانشگاههای تهران قبول شو! اگر بخواهیم تصور کنیم که طراحان سازمان سنجش؛ تست های ساده لوحانه ای طرح می کنند که بتوان با تکیه بر روشها و فرمول های غیرعلمی و غیرمفهومی تدریس شده در کلاس های کنکور یا بسته های آموزشی ؛ به سؤالاتشان پاسخ داد؛ نخیر ابداً کنکور آسان نیست. دردناکتر اینکه بسیاری از دانش آموزان که اهل تجزیه و تحلیل سؤالات نیستند حتی بعد از کنکور نیز متوجه این اشتباهات نمی شوند و تصور می کنند پاسخ هایشان درست بوده و سازمان سنجش در تصحیح پاسخبرگ های آنها دچار اشتباه شده است و یا در آزمون های آزمایشی جامع یکی از مؤسسات کنکور، در سه درس شیمی ، دین و زندگی و زیست شناسی اشتباهاتی تکرار می شد که در آزمون سراسری سال بعد، طراحان از آن اشتباهات در طراحی تستهای آزمون بهره بردند و براحتی خیلی ها را در تله های تستی خود گرفتار کردند. در جدول زیر بودجه بندی زیست کنکور 99 رشته تجربی مشخص شده است.

باز آن دبیران و مشاورین کنکور با انصافی که این شخص آنها را زیر سؤال می برد؛ حداقل هر ساله چند رتبه زیر صد دارند که به آن افتخار کنند و هرآنچه که آموزش می دهند مبتنی بر مفاهیم کتب درسی است و نه هزاران فرمول تستی بی خاصیت و غیرعلمی. جالب بود که مدیر مؤسسه کنکوری روی خط تماس تلفنی مدام معلمین کنکور و سایر مشاورین تحصیلی خوب تهران را زیر سؤال می برد که چرا درآمدهای نجومی دارند. فردی که در یکی ازز مؤسسات تولیدکننده بسته های آموزشی کنکور کار می کند به بنده می گفت: بیش از نوددرصد مشتریان ما را شهرستانی ها تشکیل می دهند و دانش آموزان تهرانی استقبال چندانی از این محصولات نکرده اند. جایی خواندم مشاور کنکوری مدعی شده است که مبدع آلفای ذهنی در جهان است یکی نیست به این فرد بگوید عزیزم دنیا تغییر کرده و براحتی می توان با یک جستجوی ساده در گوگل، مبدع آلفای ذهنی را که همان خوزه سیلوا در آمریکا بوده و بیش از هفتاد سال پیش آنرا ابداع کرده است یافت. در گفتگو با سینا تهرانی مشاور تحصیلی و تحلیلگر مسائل کنکور به بررسی این موضوع و دیدگاههای استراتژیک طراحان سازمان سنجش در طراحی تست های آزمون هایی سراسری پرداخته ایم.

مشاورین مقطع دبیرستان: مشاورین بیشتر در زمینه انتخاب رشته، طریقه مطالعه دروس، نحوی صحیح تست زنی و آماده شدن برای کنکور مشاوره میدهند. یکی دیگر از موارد بسیار مهم و کلیدی که باید از طریق تیم مشاوره انتخاب رشته انسانی در رابطه با رشته علوم انسانی بدانید، در رابطه با زمینه های کاری این رشته شناخته شده است. یعنی شما می گویید آنهایی که معتقدند کنکور آسان است شناخت دقیقی از استراتژی های سازمان سنجش در زمینه آزمون سراسری ندارند؟ بخوبی متوجه خواهید شد که طراحان اشراف کامل بر بازار کنکور دارند. اگر دانشجوی دوره روزانه باشید بر اساس قوانین فعلی باید بعد از ثبت نام در کنکور سراسری تا تاریخی که معمولا 20 اسفند ماه است از دانشگاه انصراف دهید . میخواستم بپرسم که اگر در ترم ۵(به عنوان مثال آذر ماه ۱۴۰۰)انصراف بدم میتونم در کنکور ۱۴۰۱ شرکت کنم؟ به طور قطع می توان گفت؛ تفاوت این دو داوطلب در شیوه مطالعه و نحوه برنامه ریزی و مهم تر از همه، عمل به برنامه ریزی برای کنکور است.

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما