بهترین داروی ضدافسردگی چیست؟

به دلیل نیمه عمر دفع طولانی دارو ، تغییر مقدار مصرف فلوکستین تا چند هفته در غلظت پلاسمایی آن منعکس نخواهد شد و بر تنظیم تدریجی مقدار مصرف و قطع مصرف دارو تأثیر خواهد داشت. به همین دلیل توصیه میشود فریب تبلیغات غیراستاندارد را در مورد مصرف آن نخورید. در صورت از دست دادن دوز چه باید کرد: به محض یادآوری مقدار از دست داده خود را مصرف کنید. گوانفاسین ER در یک ازمایش 62 نفری به همراه گروه کنترل مورد بررسی قرار گرفت و به طور قابل توجهی بیش فعالی را در کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم کاهش داد. ریسپریدون و آرپیپیرازول تنها داروهایی هستند که توسط FDA برای درمان تحریک پذیری کودکان مبتلا به طیف اتیسم مورد استفاده است.داروهای آنتی سایکوتیک نسل دوم خطر کمتری نسبت به آنتی سایکوتیک های نسل اول دارند که موجب دیسکنزی(اختلال حرکتی شامل کندی حرکات ارادی یا حرکات پیوسته غیر ارادی مانند تیک) در مبتلایان گردیده و در حال حاظر به عنوان درمان نخست دارویی برای تحریک پذیری و پرخاشگری در طیف اتیسم به حساب می آیند(اریکسون و همکاران،2007).لازم به ذکر است که مطالعات در این زمینه عمدتا کوتاه مدت است اما اثرات جانبی طولانی مدت در اثر مصرف انتی سایکوتیک نسل دوم می تواند شامل افزایش وزن ،ریسک اختلال متابولیک(اختلال سوخت و ساز) و علائم اکستراپیرامیدال باشد.علائم اکستراپیرامیدال یا خارج هرمی اختلالات حرکتی هستند که در اثر مصرف برخی دارو های انتی سایکوتیک به وجود می آید.برای دریافت اگاهی بیشتر در زمینه درمان اختلال اتیسم مطالعه مقاله نگاهی به تازه ترین رویکرد درمانی اتیسم را به شما پیشنهاد می کنیم.

قرص فلوکستین برای چیست

این دارو ضد روانپریشی نسل دوم است که برای درمان اسکیزو فرنی مورد استفاده است و برای درمان تحریک پذیری کودک اتیستیک مورد تایید FDA نیست وداده ها و مطالعات بیشتری برای تایید ان مورد نیاز است اما با این حال شواهد امیدوار کننده ای در مورد این دارو وجود دارد.برای مثال در یک مطالعه کوچک 25 نفری در 8 هفته 84 دصد از ازمودنی ها علائم بهبودی از خود نشان دادند.از عوارض این دارو می توان به افزایش وزن و پرولاکتین می توان اشاره نمود. مصرف روزانه یک قرص کافی میباشد. هر روز (گروه ۱) یا ۱ کپسول (placebo) روزانه برای یک هفته و ۲ کپسول در روز بعد (گروه ۲). این احتمال وجود دارد که یک تداخل دارویی خطرناک رخ دهد. اما آیا قرص فلوکستین عوارضی هم دارد؟ عوارض جانبی این دارو کاهش اشتها و آرام شدن بود.ضربان قلب در 4 هفته اول این ازمایش کاهش یافت اما در پایان هفته هشتم دوباره به سمت سطح پایه خود برگشت.(اسکایل و همکاران،2015).در مطالعه ای دیگرگوانفاسین در 11 کودک 5 تا 9 ساله اتیستیک و دارای بیش فعالی و نقص توجه مورد بررسی قرار گرفت که نتایج خوبی در کاهش بیش فعالی و نقص توجه در این کودکان مشاهده گردید و خواب آلودگی و بی حالی برجسته ترین عوارض جانبی این اختلال بود.این بررسی ها نشان داد که هم گوانفاسین و هم گوانفاسین ER در کشور امریکا به طور معمول برای درمان بیشفعالی و نقص توجه در کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم مورد تجویز است.(هاندن و همکاران ،2008).

فلوکستین برای چیست

گوانفاسین و کلونیدین دو آلفا-2-آگونیست هستند که در امریکا برای درمان علائم بیش فعالی و نقص توجه مورد استفاده اند.اگرچه متیل فنیدات در کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم کمتر مورد بررسی قرار گرفته است.اما شواهدی وجود دارد که این دسته دارویی برای درمان این علائم پشتیبانی خوبی ارائه می کند.برای دریافت اگاهی بیشتر در زمینه اختلال اتیسم مطالعه مقاله علت اصلی اختلال اتیسم را در چه چیزی جستجو کنیم ژنتیک یا محیط زیست؟ کینگ و همکاران در یک مطالعه 149 نفری بر روی افراد مبتلا به اختلال طیف اتیسم(اوتیسم) مشاهده نمودند که این دارو اختلاف معنی داری با دارو نما نشان نداده است.و عوارضی مانند افزایش سطح انرژی،بیش فعالی ،اسهال ،بی خوابی و خشکی پوست و خارش پوست نیز گزارش گردیده است.برای دریافت اگاهی بیشتر در زمینه درمان اختلال اتیسم مطالعه مقاله چراکودکان دارای اتیسم متفاوت بازی می کنند؟ دراینصورت سطح دارو در بدنتان افزایش پیدا میکند و موجب افزایش عوارض جانبی میشود.

افزایش وزن عارضه جانبی بسیاری از داروهای ضد افسردگی است. 3. آیا فلوکستین باعث افزایش وزن می شود؟ ملاتونین نیز می تواند در کنار درمانهای رفتاری شناختی کودکان اتیستیک باعث بهبود تاخیر خواب در این کودکان گردد. 4- آسپیرین نیز می تواند خطر خونریزی را هنگام مصرف سرترالین افزایش دهد. استفاده از فلوکستین همراه با زولپیدم ممکن است عوارض جانبی مانند سرگیجه، خواب آلودگی، گیجی و مشکل در تمرکز را افزایش دهد. لازم است دستورالعمل های روی برچسب نسخه به دقت دنبال شود و از پزشک یا داروساز خود بخواهید هر چیزی که درباره نحوه مصرف آن را که متوجه نمی شوید توضیح دهد. مکانیسم بروز و بهبودی افسردگی موضوعی پیچیده و چندعاملی است و نمیتوان آن را تنها با تغییرات سروتونین توضیح داد. اگر مصرف دارو را به طور ناگهانی متوقف کنید، برخی شرایط بدتر خواهد شد. اگر به آن حساسیت دارید، نباید از فلوکستین استفاده کنید، در صورت مصرف پیوموزید یا تیوریدازین، یا اگر تحت تزریق متیلن بلو نیز قرار دارید.

قرص فلوکستین ۲۰ برای چیست

4. اثرات درماني فلوكستين پس از چند هفته مصرف بروز پيدا ميكند؛ بنابراين در ابتداي درمان نااميد نشده و مصرف آن را بدون اطلاع پزشك متخصص قطع نكنيد. ممکن است این اثرات خفیف باشند و ظرف چند روز یا چند هفته از بین بروند، در غیر این صورت با پزشک معالج یا داروساز خود مشورت کنید. این دارو یک ادرارآور است که برای درمان ورم همراه با نارسایی قلبی ،بیماری های کبدی و بیماری های کلیوی از جمله سندروم نفروتیک مورد استفاده است در یک آزمایش کوچک که بر روی 60 کودک 3 تا 11 ساله اتیستیک صورت گرفته بومتانید بهبودی معنی داری در کاهش علائم در مقیاس کارز نشان داد. در صورتی که مصرف یک دوز از قرص فلوکستین را فراموش کرده اید ، به محض یاداوری، داروی خود را مصرف کنید . در پایان سال ۱۹۹۵، بیش از ده میلیون بیمار در سراسر جهان با داروی فلووکسامین درمان شدند.

اما شواهدی وجود دارد که استفاده از آن به ویژه در مورد علائم خلقی استفاده می گردد.در یک مطالعه در افراد اتیستیک که برای درمان مورد بستری قرار گرفته بودند در 43 درصد از 30 نفر بیمار بهبودی قابل توجهی در اختلال خلقی مانند اختلال دوقطبی مشاهده گردید.برای عوارض این دارو کاهش کنترل ادرار، کم کاری تیروئید،هایپرپاراتیروئیدیسم(پرکاری پاراتیروئید)و افزایش وزن به ویژه درصورت مصرف طولانی مدت مشاهده گردیده است(سیگل و همکاران ،2014و سیرت و همکاران 2015 و مک نایت و همکاران ،2012).برای دریافت اگاهی بیشتر در زمینه درمان اختلال اتیسم مطالعه مقاله درمان اختلال اتیسم و تاریخچه ان را به شما پیشنهاد می کنیم. تحریک پذیری و پرخاشگری: ریسپریدون و آرپیپیرازول توسط FDA برای درمان تحریک پذیری در کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم تایید گردیده است اگرچه که کلوزاپین نیز می تواند پرخاشگری را در بیماران مبتلا به اختلال طیف اتیسم کاهش دهد اما عوارض منفی آن از جمله کاهش وزن و سندروم متابولیک و تاکی کاردی(افزایش ضربان قلب)در مورد آن گزارش گردیده است.

کپسول فلوکستین ۲۰

افراد مبتلا به اختلال طیف اتیسم درگیر با اختلالات دیگری مانند بیش فعالی و نقص توجه و اختلال اضطراب هستند که می تواند چالش های بزرگی برای تشخیص و درمان اتیسم در این جمعیت ایجاد کند. هادن و همکاران متیل فنیدات را بر روی 13 کودک اتیستیک دارای بیش فعالی و نقص توجه (6 تا 11 ساله)مورد بررسی قرار دادند که بهبودی خوبی در اثر این دارو در مورد شاخص های تکانشگری و بیش فعالی مشاهده گردید. اختلال طیف اتیسم(اوتیسم) (ASD) همانطور که در دفترچه راهنمای تشخیصی و اماری اختلالات روانی (DSM-V) تعریف شده است یک اختلال رشدی عصبی است که با مشکلات مداوم در برقراری ارتباط و تعامل اجتماعی و الگوهای محدود و تکراری رفتار و علایق همراه است.رفتار های اضافی که اکثرا در افراد مبتلا به اتیسم مشاهده می گردد شامل پرخاشگری،خود آزادی، کج خلقی و قشقرق های شدید که اغلب خانواده ها را درگیر استرس فراوان می کند.

قرص فلوکستین ۱۰برای چیه

تحریک پذیری(نا آرامی،بد خلقی و قشقرق )،پرخاشگری و رفتارهای خود آزاری و تنشگری های شدید اغلب نگرانی اصلی والدینی است که برای دریافت خدمات به متخصصان مراجعه می کنند. مداخلات رفتاری می تواند در بهبود و اصلاح محرکهایی این چنین کمک کننده باشد اما رفتار پرخاشگرانه و تنشگری از نگرانی های اصلی خانواده ها و رفتار درمانگران است که مانع مشارکت درمانی کودک گردیده و خانواده را ملزم به دریافت مداخلات دارویی برای بستر سازی مداخلات رفتاری می کند. اما اگر تقریباً دوز هفتگی به طور منظم برنامه ریزی شده در هفته است، دوز از دست رفته را رد کنید و مقدار دوم را طبق دستورالعمل مصرف کنید. قبل از استفاده از هر دارویی، اگر در ۵ هفته گذشته فلوکستین مصرف کرده اید، به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. در چند سال گذشته فلوکستین – بخش کامل نوشتن را بخوانید بسیار معروف شده است زیرا با عوارض کم اثرات مفیدی را بر روی فرد داشته است. در اثر استفاده این داروی کاهنده فشار خون، افت فشار خون مهمترین عارضه گزارش شده است.و در مطالعات گذشته نیز از این دارو برای درمان اختلالات خواب و مشکلات رفتاری کودکان اتیستیک نیز استفاده شده که نتایج درمانی خوبی مشاهده گردیده است به خصوص درسریعتر شدن شروع خواب و کاهش دفعات بیدار شدن در زمان خواب شبانه(جاسلسکیس و همکاران ،1992 و مینگ و همکاران،2008).

اما به طور کلی والپروئیک اسید به عنوان یک داروی خط اول یا دوم برای درمان تحریک پذیری افراد مبتلا به اختلال طیف اتیسم محاسبه نمی گردد(هیلینگ و همکاران ،2005). در یک ازمایش دیگر از 72 کودک مبتلا به اختلال طیف اتیسم شواهد چشمگیرمتفاوتی میان گروه دریافت کننده داروی متیل فنیدیت و پلاسیبو مشاهده نگردید.شواهد نشان می دهد که کودکان پیش دبستانی مبتلا به اتیسم یا دارای ناتوانی ذهنی در تحمل عوارض جانبی این دارو در حدود 50 درصد مشکلات بیشتری دارند. در این موارد، راه حلهای مختلفی وجود دارد؛ مانند افزایش دوز دارو (تا حد مجاز)، اضافه کردن داروی دیگری به داروی اول، تغییر دادن داروی مصرفی، و استفاده همزمان از رواندرمانی. در مورد افزایش و کاهش وزن حتما با روانپزشک خود مشورت کنید. طبق آمار رانندگانی که از داروهای ضدافسردگی استفاده میکنند به دلیل خواب آلودگی و نداشتن کنترل کامل در مقایسه با سایر سرنشینان بیشتر در معرض ریسک تصادف قرار میگیرند. پزشکان سعی میکنند در موارد اورژانسی این داروها را تجویز کنند. را تجویز میکنند. فنلزین به عنوان جایگزین فلوکستین تجویز می نمایند. بنابراین اگر با این نوع از عوارض فلوکستین برخورد کردید، حتما آن را به پزشک معالج خود بگویید. هم دیده میشود که اگر درمان طبق نظر پزشک و با دوز کم شروع شود، این عوارض به حداقل رسیده و حتی در صورت بروز، پزشک میتواند آن را مدیریت کرده و از بین ببرد.

فلوکستین چیست

لینزولید: ممکن است اثر سروتونرژیک مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین را افزایش دهد. در آزمایشی دیگر که با98 نفر آرپیپیرازول مورد بررسی قرار گرفت تفاوت معنی داری در مصرف آرپیپیرازول با دارونما مشاهده گردید.این دو آزمایش نیز هشت هفته به طول انجامیده و عوارضی چون افزایش وزن و علائم اکستراپیرامیدال در هر دو مطالعه گزارش گردیده است. ممکن است تا 4 هفته قبل از بهبود علائم شما طول بکشد. 808117/1634 ماه است در حال مصرف راکوتان هستم و تا 2 ماه دیگر بایستی ادامه دهم. به دلیل عوارض جانبی خطرناک این دارو بایستی این دارو تحت نظارت دقیق پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. اگر بیمار وقت و وضع اقتصادی خوبی داشته باشد و به پزشکی که در درمان های غیردارویی متخصص است دسترسی دارد، ترجیح ما استفاده از درمان های غیردارویی یا همان روان درمانی است. به دنبال مراقبت های پزشکی فوری باشید یا با اورژانش تماس بگیرید. برخی افراد جوان در شروع مصرف داروهای ضد افسردگی و بخصوص در ماه های اول یا بعد از تغییر دوز ممکن است دست به خودکشی بزنند و به همین دلیل مراقبت خانواده در این دوره بسیار ضروری است. رفتار های تکراری و کلیشه ای:فلوکستین نشان داد که رفتارهای تکراری و وسواس فکری را در بزرگسالان اتیستیک بهبود می بخشد سیتالو پرام و بومتانید نیز می تواند در بهبودی رفتار های تکرای نتایج مثبتی به همراه داشته باشد اما میتوانند عوارض جانبی خود را نیز به همراه داشته باشند بخصوص در بومتانید که باعث دیورز(کم آبی) شدید می گردد.

قرص فلوکستین ۱۰

هلندر و همکارانش در مطالعه خود که بر روی 37 فرد مبتلا به اختلال طیف اتیسم به مدت 12 هفته با فلوکستین انجام دادند عنوان نمودند که این دارو به میزان 50 درصد توانسته موجب کاهش رفتارهای تکراری و کلیشه ای و علائم وسواس فکری در این افراد گردد.و عوارض این دارو را نیز سر درد و خشکی دهان و بی خوابی عنوان گردید. اگرچه که ریسپریدون،اتوماکستین و هالوپریدون ممکن است برای برخی از این علائم موثر باشد.در یک کارآزمایی 8 هفته ای کنترل شده با دارو نما 101 نفر کودک مبتلا به اختلال طیف اتیسم 5 تا17 ساله که ریسپریدون را با هدف کاهش تحریک پذیری دریافت نموده بودند بهبودی چشمگیری در درمان رفتار تکراری و کلیشه ای از خود نشان دادند. به خصوص زمانی که علائم اختلال طیف اتیسم(اوتیسم)نیز در کودک مشاهده گردد.با اینحال کلونیدین میتواند در درمان برخی تحریک پذیری های افراد اتیستیک موثر باشد.در یک ازمایش 6 هفته ای با گروه کنترل که دارونما مصرف کرده بودند بر روی 8 کودک 5 تا 10 ساله اتیستیک بهبودی در تحریک پذیری و بیش فعالی و رفتار های کلیشه ای مشاهده گردید.کلونیدین همچنین در بهبودی پرخاشگری در 19 کودک مبتلا به اختلال طیف اتیسم به طور مختصری ارتباط نشان داد(جسلسکیس و همکاران ،1992 و مینگ و همکاران،2008).

N-استیل سیستئین(NAC)آنتی اکسیدانی است که به تشکیل گلوتاتیون و تنظیم سطح گلوتامات خارج سلولی کمک می کند.با توجه به شواهد موجود درباره نقش احتمالی کمبود گلوتاتیون(آنتی اکسیدانی قوی که از اجزاء مهم سلولی بدن در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کند) و استرس اکسیداتیو در افراد مبتلا به اختلال طیف اتیسم بررسی هایی صورت گرفته است که آیا NAC می تواند برای درمان تحریک پذیری در افراد اتیستیک مفید باشد.در یک مطالعه در 29 کودک مبتلا به به اختلال طیف اتیسم 3 تا 10 ساله بهبودی در تحریک پذیری مشاهده گردید و تنها عوارض گزارش شده مشکلات گوارشی معده بود(هاردن و همکاران ،2012)در ازمایشی دیگر NAC با ریسپریدون مورد بررسی قرار گرفت و در این آزمایش کوچک که کودکان مبتلا به به اختلال طیف اتیسم 3 تا16 سالگی را مورد ازمایش دارویی قرار می داد NAC نتایج خوبی به دست اورد(غنی زاده و همکاران2013 و نیکو و همکاران 2015).در یک آزمایش کنترل شده با دارو نما که به مدت 6 ماه 98 کودک اتیستیک را مورد بررسی قرار داد هیچگونه تفاوتی میانNAC و دارونما در پاسخ دهی اجتماعی،رفتار های تکراری مشاهده نگردید.در این ازمایشها مشخص گردید که این دارو برای بهبودی تحریک پذیری می تواند موثر باشد اما در درمان رفتار های کلیشه ای و تکراری و واکنش های اجتماعی نمی تواند نقشی ایفا کند.اما با این وجود NAC نمی تواند به عنوان گزینه اول یا حتی دوم برای درمان تحریک پذیری کودکان مبتلا به به اختلال طیف اتیسم پیشنهاد گردد(دن و همکاران ،2016).برای دریافت اگاهی بیشتر در زمینه درمان اختلال اتیسم مطالعه مقاله اتیسم و درمان با سلولهای بنیادی را به شما پیشنهاد می کنیم.

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما