رسانه های روسی دسترسی به فیس بوک در اوکراین دیجیاتو را از دست دادند


جنگ روسیه و اوکراین تنبیه مخالفت شدیدی را با دولت مسکو برانگیخت تا جایی که رسانه دولتی روسیه را مختل کرد. علاوه بر جلوگیری از کسب درآمد و تبلیغات این رسانه ها در پلتفرم هایی مانند یوتیوبمتا می گوید رسانه دولتی دسترسی به فیس بوک در اوکراین را محدود کرده است.

نیک کلگ، مدیر امور بین الملل متا در توییتر گفته می شود که این شرکت با دولت اوکراین ارتباط دارد و به درخواست آن، حساب های متعددی را سخت تر کرده است.

ما با دولت اوکراین در تماس هستیم و به درخواست آنها دسترسی به چندین حساب کاربری در اوکراین را محدود کرده ایم که برخی از آنها متعلق به رسانه های دولتی روسیه است.

نیک کلگ

Clegg جزئیات بیشتری را منتشر نکرد و ما نمی دانیم که متا چگونه این حساب ها را محدود می کند. با این حال، مدیر امور بین الملل متا در ادامه به احتمال سایر محدودیت های رسانه ای تحت کنترل دولت مسکو اشاره کرد:

ما همچنین در حال بررسی سایر پیشنهادات دولت برای محدود کردن رسانه‌های تحت کنترل روسیه هستیم.»

کلگ همچنین گفت که اوکراین می خواهد دسترسی به فیس بوک و اینستاگرام روسیه را محدود کند که متا تاکنون آن را رد کرده است. متا ادعا می کند که مردم از این پلتفرم ها برای سازماندهی تظاهرات ضد جنگ و همچنین دسترسی به اطلاعات مستقل استفاده می کنند، بنابراین نباید جلوی آنها گرفته شود.

محدودیت برای رسانه های روسیه

این اولین باری نیست که رسانه های روسیه از آغاز جنگ مسکو با اوکراین محدود می شوند. برای مثال متا دسترسی این رسانه ها به پلتفرم های تبلیغاتی و سایر عملکردهای کسب درآمد را مسدود کرده است.

متا همچنین مواضع سازمان‌های دولتی را که با واکنش‌های شدید تنظیم‌کننده‌های روسیه مواجه شده‌اند، برچسب‌گذاری کرد. رگولاتورها تهدید کرده اند که اگر چنین روندی متوقف نشود، دسترسی به فیس بوک در روسیه را محدود خواهند کرد، اما کلگ می گوید متا به این کار ادامه خواهد داد.

البته لازم به ذکر است که دسترسی کاربران به شبکه های اجتماعی به ویژه فیس بوک و توییتر در روسیه مختل شده است.



Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

پاربرگ سایت

تماس با ما