رابطه بین رژیم غذایی و عصبانیت را درک کنید


روآرو- مشکل عصبانیت و عدم کنترل مشکلی است که همه ما کم و بیش درگیر آن هستیم و خبر بد این است که آمارها نشان می دهد که این مشکل در سال های اخیر در بین این افراد رو به افزایش بوده است. اگرچه این مشکل می تواند دلایل زیادی داشته باشد، اما اخیراً دانشمندان در یک دستاورد علمی جالب به این نتیجه رسیده اند که رژیم غذایی فعلی با افزایش خشم نیز همراه است.

به گزارش فرارو. آمارها نشان می دهد که اظهارات غیرمنطقی احساسی و حتی انفجار در سخنرانی های عمومی در سال های اخیر افزایش یافته است. سیاستمداران به مخالفان خود توهین های زیادی می کنند در جریان بحث در مجلس، دانشمندان ایمیل ها و توییت های توهین آمیزی دریافت می کنند و میلیاردرها یکدیگر را مسخره می کنند. این بخش ساده افزایش خشم در همه محافل را نشان می دهد. اما حقیقت چیست؟ اخیراً این افزایش با شعارهای تند به رسانه های اجتماعی نسبت داده شده است، اما آیا تأثیرات دیگری نیز به سبک زندگی ما مربوط می شود؟

تحقیقات نشان می دهد که امروزه افراد عادی با «درشت مغذی ها» (از جمله پروتئین، کربوهیدرات و چربی) مشکل جدی ندارند. به عنوان مثال، آمارها نشان می دهد که اکثر مردم در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوس آرام مقادیر کافی کربوهیدرات، چربی و پروتئین را از رژیم غذایی معمولی خود دریافت می کنند، اما به نظر می رسد که در مورد ریزمغذی ها (از جمله مواد مغذی) و مواد معدنی چنین است. . و ویتامین ها) فریب بخورند، به ویژه کسانی که رژیم غذایی با محصولات بیش از حد فرآوری شده دارند.

محصولات بیش از حد فرآوری شده شامل نوشابه، بسته بندی غلات، غلات صبحانه شیرین و آبله مرغان است. معمولاً حاوی مقدار کمی ریز مغذی‌ها هستند و حتی اگر با ریز مغذی‌ها غنی شوند، باز هم این مقدار ادعا شده قابل قبول نیست. سه تجزیه و تحلیل منتشر شده در بررسی سلامت جامعه کانادا در سال 2004 و نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه ایالات متحده در سال 2018 این آمار نگران کننده را ارائه می دهد که در کانادا در سال 2004 حدود 48٪ از کالری مصرف شده توسط تمام گروه های سنی از محصولات فوق پردازش می شود. در ایالات متحده، 67 درصد از کالری کودکان 2 تا 19 ساله و 57 درصد از کالری برای بزرگسالان در سال 2018 از محصولات فرآوری شده است.

ریزمغذی ها و علائم سلامت روان

بسیاری از ما می دانیم که رژیم غذایی عاملی برای سلامت جسمانی است زیرا کیفیت رژیم غذایی با شرایط تهدیدکننده ای مانند چاقی، دیابت و بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. با این حال، بسیاری از ما از تأثیرات تغذیه بر سلامت روان آگاه نیستیم. از آنجایی که انتخاب های غذایی ما در جامعه به طور چشمگیری به سمت محصولات بیش از حد فرآوری شده تغییر کرده است، شواهد علمی فراوانی وجود دارد که نشان می دهد مصرف ریزمغذی ها با علائم سلامت روان، به ویژه تحریک پذیری، طغیان خشم و نوسانات خلقی مرتبط است. ما را تحت تأثیر قرار می دهد تا درک بیشتری کسب کنیم.

شواهد علمی برای چنین ادعاهایی در حال حاضر در حال افزایش است، اما از آنجا که رسانه ها به ندرت با آن سروکار دارند، تعداد کمی از مردم داده ها را می دانند. ده ها مطالعه از کشورهایی مانند کانادا، اسپانیا، ژاپن و استرالیا نشان داده است که افرادی که رژیم غذایی سالم و کامل (به معنی فرآوری نشده) دارند، بیشتر از کسانی که رژیم غذایی ندارند، علائم افسردگی و اضطراب دارند. رژیم غذایی بد (به معنی پرخوری) . کمتر دارند.

اگرچه مطالعات مربوطه نتوانسته است تایید کند که رژیم غذایی عامل مشکلات سلامت روان است، برای این منظور، دانشمندان به مطالعات آینده امیدوارکننده‌ای روی آورده‌اند که در آن افراد بدون مشکلات سلامت روان تشخیص داده شده‌اند. این افراد از نظر وضعیت سلامتی و رژیم غذایی مورد ارزیابی قرار گرفتند و سپس نظرسنجی هایی در طول زمان انجام شد. برخی از نتایج این آزمایشات شگفت انگیز است. به عنوان مثال، در یک مطالعه روی 89000 نفر در ژاپن با پیگیری 10 تا 15 ساله، نتایج نشان داد که میزان خودکشی در افرادی که رژیم غذایی کامل داشتند، نصف افرادی بود که رژیم غذایی سالم داشتند. خوب. این یافته نشان دهنده یک جهت جدید مهم است که هنوز در برنامه های فعلی پیشگیری از خودکشی پوشش داده نشده است.

در کانادا، یافته‌های قوی مشابهی نشان می‌دهد که کودکان چگونه غذا می‌خورند، و همچنین از سایر دستورالعمل‌های بهداشتی در مورد ورزش و تلویزیون پیروی می‌کنند و پیش‌بینی می‌کنند که کودکان 10 تا 11 ساله به دو پزشک مراجعه خواهند کرد. سال آینده بیماری روانی برای آنها تشخیص داده می‌شود. . بنابراین آموزش تغذیه باید یکی از اولین راهکارهای درمانی برای کودکان در این شرایط باشد.

تحریک پذیری و نوسانات خلقی اغلب از نشانه های افسردگی هستند، بنابراین مهم است که چندین مطالعه مستقل راهنمایی هایی را در مورد نحوه آموزش افراد دارای رژیم غذایی سالم برای مقابله با افسردگی نشان داده اند. در واقع رژیم غذایی نامناسب این افراد یکی از عوامل اصلی کاهش سطح تحریک پذیری است که می توان آن را به یک رژیم غذایی سالم مانند رژیم غذایی مدیترانه ای یا سایر رژیم های غذایی کامل تغییر داد.برای پیشرفت های چشمگیر در مدیریت و درمان این. کمک مالی حاصل می شود. رژیم مدیترانه‌ای معمولاً سرشار از غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، غذاهای دریایی و چربی‌های غیراشباع مانند روغن زیتون است، بنابراین مصرف آن به افراد مضطرب توصیه می‌شود.

رابطه بین رژیم غذایی و عصبانیت را درک کنید

در مطالعه دیگری، دانشمندان دریافتند که حدود یک سوم افرادی که علاوه بر درمان منظم، رژیم غذایی کامل داشتند، پس از 12 هفته افسردگی شان بهبود یافت. از سوی دیگر، میزان بهبودی در گروه کنترل با درمان منظم اما بدون تغییر رژیم غذایی کمتر از 1 در 10 بود. گروه رژیم کامل نیز کاهش حدود 20 درصدی در بودجه غذایی هفتگی خود را گزارش کردند. بنابراین این آخرین نکته نیز می تواند به رد این ادعا کمک کند که خوردن رژیم غذایی از محصولات بیش از حد فرآوری شده راهی برای صرفه جویی در هزینه است.

شواهد قابل توجهی مبنی بر اینکه تحریک پذیری، طغیان خشم و نوسانات خلقی را می توان با بهبود مصرف ریز مغذی ها کاهش داد، همچنین از مطالعات ارزیابی مکمل های ریزمغذی برای درمان مشکلات سلامت روان به دست آمده است. برای حمایت از متابولیسم مناسب مغز، این اندام حیاتی به حداقل 30 ریز مغذی نیاز دارد تا از تولید انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین و دوپامین و همچنین تجزیه و از بین بردن اثرات متابولیک اطمینان حاصل کند. مطالعات متعدد بر روی مولتی ویتامین‌درمانی، از جمله کارآزمایی‌های تصادفی کنترل‌شده با دارونما در کودکان مبتلا به ADHD، نشان داده‌اند که توجه و مشکلات سلامت روان، کنترل خلق و خو را بهبود می‌بخشد و تحریک‌پذیری و طغیان‌های خشم را کاهش می‌دهد.

نتیجه شواهد روشن است. افرادی که تغذیه مناسبی دارند بهتر می توانند با استرس کنار بیایند. هوس های غیرقابل توضیح مغز یکی از عوامل قابل تغییر است که به طغیان عاطفی، پرخاشگری و حتی از دست دادن آداب صحبت کردن در جمع کمک می کند.

منبع: scitechdaily

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم