آیا قیمت خودرو در جاده ها کاهش می یابد؟


روآرو- امروز بازار خودرو بسیار آشفته است، تقریباً هیچ معامله ای در بازار وجود ندارد و همه منتظرند تا برجام با نوسانات بازار خودرو و یک روز کاهش قیمت، اما روز دیگر کمی افزایش قیمت داشته باشد. ..

به گزارش فرارو، بازار خودرو در آخرین روز هفته گذشته با نوساناتی همراه بود که قیمت پژو 206 تیپ دو از یک میلیون تومان به 269 میلیون تومان رسید. قیمت پژو 206 تیپ 5 و پژو 206 سدان نیز با افزایش یک میلیون تومانی به ترتیب 269 و 315 میلیون تومان فروخته شد. دنا تیپ یک نیز یک میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به 369 میلیون تومان رسید. توربین دنا پلاس اتوماتیک است اما از یک میلیون تن ارزانتر است و امروز 480 میلیون تن است.

قیمت پژو 405 GLX روز پنجشنبه برای کاهش قیمت روز گذشته تعیین شد و با افزایش 5 میلیون تومانی به 275 میلیون تومان رسید. پژو پارس در بازار آزاد خودرو یک میلیون تومان و 279 میلیون تومان معامله می شود.

جهت گیری بازار خودرو پس از احیای برجام
امرالله امینی کارشناس صنعت خودرو گفتگو با فارو وی با اشاره به اینکه بازار منتظر نتیجه مذاکرات برجام است، گفت: در حال حاضر که دلار با نوسانات جزئی مواجه است، در بازار خودرو یک میلیون و دو میلیون ارزان شده است، یک روز برعکس. روز بعد خودرو با همین افزایش قیمت مواجه می شود، بنابراین بازار فعلی راکد است و معاملات بسیار کمی انجام می شود.

وی افزود: با توجه به موقعیت فعلی نمی توان افت قیمت چنین خودرویی را متصور شد، اما در صورت احیای برجام، بازار با غافلگیری مواجه خواهد شد، اما به این دلیل که «کاهش دلار بعید است». اگرچه برجام احیا می شود اما ممکن است قیمت ها در بازار خودرو با کاهش همراه شود اما پس از مدتی قیمت ها به حالت عادی باز می گردد.

امینی گفت: در حال حاضر به دلیل تورم در اقتصاد ما نمی توان در هیچ بازاری از جمله خودرو انتظار ارزانی داشت، برعکس در حال حاضر وضعیت خودروسازان در چنین شرایطی اصلا مناسب نیست. ان شاءالله یک ماشین اقتصادی و باکیفیت رانندگی کنیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته تعداد خودروها بیش از هفت برابر شده است، افزود: نمی توان انتظار داشت که بازار خودرو احیا شود اما متاسفانه بازار خودرو و صنعت با مشکلات زیادی مواجه بوده است. سالهاست که این صنعت به دلیل انباشته شدن مشکلات به این زودی در وضعیتی قرار ندارد.

امینی با تاکید بر اینکه بزرگترین مشکل صنعت خودرو، انحصار آن است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که شاهد رقابت صنعت خودرو نباشیم، نمی توان انتظار داشت که صنعت خودرو محصولات با کیفیتی متفاوت تولید و روانه بازار کند. احیای مجدد برجام و هجوم خودروسازان خارجی ممکن است تا حدودی این روند را تغییر دهد، باید دید آیا خودروسازان خارجی مانند سال 2015 به ایران بازخواهند گشت یا خیر.

او گفت: «آزادسازی واردات خودرو یکی دیگر از اقداماتی است که می تواند قیمت های بازار را متعادل کند، اما نکته اینجاست که واردات خودروهای لوکس به دلیل جمعیت کم نباید در مقیاس وسیع انجام شود. در جامعه ای که می تواند. این خودروی لوکس را بخرید، اما اگر یک خودروی طبقه متوسط ​​که نیمی از مردم توانایی خرید آن را داشته باشند، واردات می تواند کار کند و قیمت خودرو را در بازار کاهش دهد و تعدیل کند.

وی ادامه داد: افزایش ترافیک تولید یکی دیگر از عواملی است که می تواند قیمت خودرو را کاهش دهد، اگر صنعت خودرو بتواند سالانه یک و نیم میلیون خودرو تولید کند، می توان تمام نیاز بازار را تامین کرد و بنابراین باید تولید را افزایش داد تا قیمت تمام شده کاهش یابد. ماشین ها .

وی ادامه داد: تا زمانی که دولت در صنعت خودرو دخالت کند، صنعت آرام نخواهد گرفت، بنابراین دولت باید خودروسازان را تشویق به خروج از این بخش کند. می تواند سازماندهی مجدد کند.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم