وقتی به تعطیلات می روید چه اتفاقی برای مغز شما می افتد؟ دیجیاتو


این مطالعه توسط محققان انجام شد. دانشگاه تگزاس و وب‌سایت اجاره تعطیلات HomeAway پیشنهاد می‌کند در تعطیلات و سفر، هرچند با گذشت زمان، کار کنید. یک ساعت در روز می تواند تا 43% در یادآوری تعطیلات مشکل دارید.

شاید بررسی کنید ایمیل کاری یا پاسخ دادن به تماس های تلفنی در تعطیلات و در طول تعطیلات ممکن است موضوعی ساده و سرراست به نظر برسد، اما انجام این کارهای به ظاهر ساده می تواند تأثیر منفی در یادآوری خاطرات تعطیلات داشته باشد.

آرت مارکمن، استاد روان‌شناسی در دانشگاه تگزاس و محقق اصلی، می‌گوید تفاوت‌ها در برخی افراد یک عامل است. خاطرات یاد آوردن. وقتی فردی که تمام سال کار می کند و همچنان نگران است در تعطیلات دوباره نگران می شود، هیچ تغییری در زندگی خود ایجاد نمی کند.

در روزهای تعطیل با کار خداحافظی کنید

آرت مارکمن می گوید برای بسیاری از مردم دوری از کار دشوار است و تمایل دارند حتی در تعطیلات به سر کار بروند. یکی از دلایل این امر این است که چنین افرادی به کار خود وابسته هستند. مارکمن می گوید اکثر مردم در تعطیلات از خواب بیدار می شوند تلفن همراه خودشان را بررسی می کنند. در طول روز، آنها می توانند چندین بار پیام های کاری را بررسی کنند یا به ایمیل های کاری مراجعه کنند. برای برخی افراد، خواندن پیام های کاری ارسال شده به مدت 15 دقیقه ممکن است دشوار باشد. اما همین وسوسه می تواند به آن شخص آسیب برساند.

مارکمن می گوید موضوعات کاری ممکن است فشار و بهتر است در تعطیلات از چنین استرس هایی جلوگیری کنید. او می گوید:

وقتی به تعطیلات می روید می توانید کارهای مختلفی انجام دهید و بهتر است آنها را دنبال کنید و چیزهای مختلفی از جمله شادی و آرامش را تجربه کنید. چنین شرایطی در روزهای هفته اتفاق نمی افتد».

استفاده از فناوری را محدود کنید

مارکمن می گوید اگر نیاز به ارتباط دارید، حداقل فقط به تلفن همراه خود متصل شوید، اما لپ تاپ را به حال خود رها کنید. او گفت: «افرادی که در طول تعطیلات از لپ تاپ استفاده می کنند، به سختی روزهای تعطیل را به یاد می آورند.» نسبت به کسانی که فقط از گوشی های هوشمند استفاده می کنند، آرامش داشته باشید.

هنگامی که در طول تعطیلات از لپ تاپ ما گاهی از موقعیت ها برای تغییر استفاده می کنیم. به عنوان مثال، شما تصمیم می گیرید فقط ایمیل را بررسی کنید، اما فقط زمانی که می دانید کار دیگری انجام می دهید. در واقع کار با کیبورد و لپ‌تاپ آسان‌تر است، و یک بررسی ایمیل ساده آن را به بررسی کار دیگری تبدیل می‌کند.

بهتر است تا حد امکان در تعطیلات بمانید. فن آوری دور بمانید یا اگر واقعاً نیاز دارید، کارهایی را با همان تلفن همراه انجام دهید. و به درستی از آن استفاده کنید.

حتی مارکمن می گوید تمام وقت خود را در تعطیلات صرف عکس و فیلم با تلفن خود نکنید. در عوض از محیط و جایی که هستید لذت ببرید. بسیاری از مردم بیشتر از اینکه نگران اطرافیان خود باشند، به تلفن های خود اهمیت می دهند. بین دیدن چیزی و عکس گرفتن از آن تفاوت کیفی وجود دارد.

افرادی که با گوشی خود سلفی می گیرند 40% اکثر افرادی که این کار را انجام نمی دهند، خاطرات تعطیلات خود را به خوبی به یاد می آورند.

مارکمن معتقد است در تعطیلات باید حداکثر دو ساعت در روز با تلفن همراه خود کار کنید. او می گوید:

استفاده طولانی مدت از تلفن همراه می تواند یادآوری خاطرات سفر را دشوار کند.

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

پاربرگ سایت

تماس با ما