رسمی: لیگ بیست و یکم سهمیه آسیایی ندارد! :: سه رشته ورزشی


شناسه اطلاعات: 1812447 |
06 اسفند 1400 ساعت 09:18 |
35,306 بازدید |

1
نظرات

افزایش سهمیه بازیکنان خارجی به 5+1

با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، لیگ قهرمانان آسیا 2023 مطابق با تقویم فوتبال اروپا خواهد بود و سهمیه بازیکنان خارجی به 5+1 افزایش می یابد.

به گزارش “ورزش سه”، به نقل از سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، لیگ قهرمانان آسیا 2023 به تقویم پاییز منتقل شد و این دیدار در سال 2023 برگزار می شود. فصل 2024 مطابق با تقویم اروپایی و ایرانی. از این رو در مسابقات جاری لیگ برتر هیچ تیمی به سهمیه آسیایی نرسیده است و این در حالی است که تعداد بازیکنان خارجی در فرم جدید لیگ قهرمانان به 5+1 رسیده است.

کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه ای اعلام کرد: کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا تعدادی از توصیه های استراتژیک کلیدی کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا را اتخاذ کرده است که نشان دهنده دوران جدیدی از رشد و موفقیت برای لیگ قهرمانان آسیا است.

اصلاحات کلیدی، اصول اعلام شده توسط شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در هشتمین جلسه کمیته اجرایی AFC در نوامبر 2021، شاهد انتقال لیگ قهرمانان آسیا و AFC. فنجان از بهار و پاییز تا پاییز. تا بهار است که قرار است هر دو بازی در دو سال تقویمی فصل 2023-24 برگزار شود.

این تصمیم بر اساس یک مطالعه امکان سنجی جامع، مشاوره عمیق و آموزش بازخورد با MAS AFC، به باشگاه های برتر آسیا اجازه می دهد تا شانس بیشتری برای جذب از طریق پنجره نقل و انتقالات انعطاف پذیرتر داشته باشند. از بازیکنان و مربیان با کیفیت مطابق با فصل لیگ لذت ببرید. در سراسر جهان و توزیع بیشتر مسابقات سالانه باشگاه برای متعادل کردن مسابقات تیم ملی.

کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در مصوبه ای با هدف ارتقای سطح کیفی مسابقات و جایگاه، پیشنهاد افزایش سهمیه بازیکنان خارجی از سهمیه 3 + 1 موجود به 5 + 1 را تصویب کرد. بازی های باشگاهی AFC (5 بازیکن از هر ملیت و یک بازیکن آسیایی) از فصل اصلاح شده 2023-24. پس از حذف سقف 1 + 3، تعداد بازیکنان خارجی مجاز در ثبت نام اولیه نیز از 30 نفر به 35 نفر افزایش یافت.

کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین با پیشنهاد کمیسیون مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اصلاح قانون محرومیت خودروها موافقت کرد تا یک بازیکن پس از دریافت سه کارت زرد به دلیل اخطار و محرومیت از بازی بعدی محروم شود. (در حال حاضر قانون دو کارت زرد را ممنوع کرده است.) هیئت حاکمه کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) قبل از تعیین مراحل بعدی تحقیقات بیشتری را در این زمینه آغاز خواهد کرد.

بنابراین برای کشورهایی که هم اکنون فصل خود را در پاییز، بهار برگزار می کنند، نتایج فصل 22-2021 برای کسب سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا و جام AFC بعدی لحاظ نخواهد شد. در عوض، تیم ها بر اساس نتایج فصل 2022-23 به رقابت خواهند پرداخت.

این بدان معناست که در فصل بیست و یکم و جاری لیگ برتر و جام حذفی ایران، هیچ سهمیه آسیایی به این تیم و تعیین نماینده ایران در فصل 2023-2024 قاره آسیا تعلق نمی گیرد. لیگ قهرمانان باید منتظر پایان لیگ بیست و یکم و لیگ دوم باشیم.

طبق اعلام قبلی سایت فوتی رنکینگ، ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2023-2024 سهمیه 3+1 را دارد. یعنی سه تیم مستقیم به مرحله گروهی و یک تیم راهی پلی آف می شوند. این چهار سهمیه در پایان لیگ بیست و دوم و جام قهرمانی سال آینده تعیین می شود.

مسابقات قهرمانی آسیا 2023-2024 حدود سپتامبر 1402 آغاز می شود. در آن مقطع لیگ 22 به پایان رسید و به همین دلیل سهمیه ایران برای حضور در لیگ قهرمانان بعدی پس از پایان لیگ 22 تعیین می شود. باید دید از سهمیه 3 + 1 ایران در این پیکارها عبور می کند یا خیر.

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

پاربرگ سایت

تماس با ما