گزارش: عنوان جدید سعید در ترکیه: بابا معروف! :: سه رشته ورزشی


شناسه اطلاعات: 1811756 |
02 اسفند 1400 ساعت 07:00 |
1273 بازدید |

0
نظرات

عصر جدید بهار با نور ستاره های ایرانی

ستاره تیم ملی والیبال ایران در جریان پیروزی 3 بر صفر تیمش مقابل تیم دوم جدول رده بندی شب درخشانی را پشت سر گذاشت.

به گزارش “ورزش سه”، حضور سعید معروف در گروه فنرباغچه ترکیه بازتاب های زیادی در رسانه های ترکیه دارد. این انتقال بزرگ در حالی رقم خورد که کاپیتان تیم ملی والیبال ایران پس از المپیک راهی آمریکا شد. برخی از پایان دوران حرفه ای او به عنوان بازیکن خبر داده اند اما سعید پس از ماه ها سکوت و دوری از میادین تصمیمی غافلگیرکننده برای حضور در لیگ ترکیه برای پوشیدن پیراهن بهاری گرفت. تجربه باشگاهی قبلی او در دوران کرونا چندان موفقیت آمیز نبود، اما استقبال گرم هواداران فنرباغچه از این ملی پوش ایرانی روحیه او را دوباره زنده کرد.

بعد از چند بازی دیشب در فنرباغچه شاهد نمایش واقعی سعید بودیم. رهگذران یک رهبر واقعی در زمین هستند و به عنوان یک ستاره او کاری را که دوست دارد، درست مانند سال گذشته انجام داده است. او این فاصله را رها کرد، امتیازات را افزایش داد، با یک دفاع تک نفره امتیاز سرویس گرفت و در انجام کارهای مهم خود در پاسکاری کمتر خطاکار و دقت داشت.

مدافع خروجی حریف چندین بار با پاس غیرقابل پیش بینی سعید بیرون آمد و اگر بخواهیم در چند کلمه آن را توصیف کنیم، سعید ثابت کرد که استاد والیبال ترکیه است. پس از پایان بازی و در میان کامنت های رسمی فنرباغچه در توییتر، عبارت «بابا معروف» را زیاد دیدیم. بابا لقبی است که ترکها به مرد بزرگ یا استادی در کارش داده اند.

فنرباغچه شب گذشته در چارچوب هفته بیست و پنجم والیبال ترکیه به مصاف بانک کشاورزی (تیم دوم جدول) رفت و با نتیجه 3 بر صفر این تیم را شکست داد و در رده چهارم جدول قرار گرفت. سعید معروف در این دیدار هم همین نقش را داشت که در چارچوب مسابقه اوست. او پس از انجام تنها چند بازی توانست اعتماد هم تیمی ها و کادرفنی خود را به توانایی های خود جلب کند و به یک متفکر بهاری تبدیل شود. او با اعتماد بالا به تیمی که یک ماه است در آن حضور داشته، رهبر خوب و باهوشی بوده و بخش قابل توجهی از توئیت‌های مربوط به پیروزی فنر بر بانک کشاورزی از سوی هواداران باشگاه درخواست تمدید او شده است. گذرگاه هایی وجود دارد که در گروه، شرایط گروه را تغییر می دهد.

البته طرفداران فنار حق دارند تعجب کنند و همچنان بگویند “سعید معروفت تا حالا کجاست؟!” آنها هرگز این میزان استعداد فردی را در والیبال ندیده اند. بازیکنی که با فضای هوشمندانه، دفاع و سرویس برای تیمش امتیازهای زنده زیادی به دست می آورد و از حمله به آبشار ابایی ندارد و در وسط چشم های کوبنده حریف توپ به عقب برمی گردد، همان لحظه به تور ضربه بزنید. تبدیل امتیاز سعید به عنوان یک ستاره در یک مسابقه بزرگ حاضر شد و تصمیم گرفت توانایی های خود را نشان دهد. هواداران فنر انتظار دارند که اگر سه یا دو بازی را ترجیح دهند، پیروز شوند، اما تیم آنها با “معروف بابا” انرژی کافی برای بردن سه ست متوالی و پیروزی دارد.

در زیر نگاهی می اندازیم به برخی از اقدامات جالب سعید معروف که او بدون توجه به حساسیت بالای بازی و قدرت حریف انجام داد و همه اینها یک نکته بود:

بازی آرام آغاز شد و هر دو تیم امتیازات یکسانی را کسب کردند. معروف در چنین شرایطی اولین حرکت خود را انجام می دهد و در حالی که همه منتظر پاس او برای مهاجم هستند، توپ دوم را با دو دست به حریف پاس می دهد. مدافعان در تور بانک کشاورزی منتظر پرش سومین توپ هستند، فقط برای تماشای فرود توپ معروف.

بازیکن حریف هنوز از شوک فضای اول معروف خلاص نشده است که تنها چند امتیاز بعد توپ دوم را به دورترین نقطه زمین حریف می فرستد. جایی که لیبروی کشاورزی با هر بار پرتاب به توپ نمی رسد و دهمین امتیاز برای بهار به دست می آید.

مجموعه دوم در مراحل اولیه خود است که مجموعه ای زیبا خلق می شود، پایان این مجموعه کسی نیست جز سعید معروف. او ریکاوری سخت حریف را در اولین ضربه با آبشار تماشایی به یک امتیاز تبدیل کرد تا دیگران حتی آنهایی که از سه حرکت قبلی هیجان زده نشده بودند انگشتان دستشان را نگه دارند.قابل عبور. پرش های سعید و اوج گیری او در بین شما حتی هم تیمی هایش در این صحنه بسیار تاثیرگذار است.

سعید معروف با این دفاع در تور انفرادی به جمع آوری امتیازات خود پایان داد تا دل هواداران فنار را به دست آورد.

سرویس موج در امتیاز نهایی پرتاب معروف در ست اول است. او به آرامی بدون استرس به توپ ضربه می زند. لیبرو حریف نتوانست در خط حمله دفاع کند تا با سرویس سعید اولین ست پوینت را کسب کند.

پس از تماشای چنین نمایشی بود که هواداران فنرباغچه بسیار خوشحال شدند و زبان به تحسین معروف باز کردند. ستاره ای که برخی به او می گویند «بابا»، همان مالک در میان ما، ایرانی است. در زیر می توانید برخی از توییت ها را بخوانید:

هر دو توییت از جمله توییت هایی بود که هواداران فنار در تمجید از پاسور جدید گروه خود از عبارت “بابا معروف” استفاده کردند.

خیلی ها هم معتقدند با حضور معروف فنرباغچه سطح بازی خیلی بهتر شده است. توییت بالا در مورد نفوذ بالای سعید بر این گروه شوخی کرد. و بنابراین حتی دستگاه متین (بازیکنی که هوادارانش اخیراً از نحوه بازی او شکایت زیادی داشتند) در حال استفاده است!

و یک توییت دیگر در تمجید از بابا که او را رهگذر بزرگ خطاب کرد.

بسیاری از جمله این دو کاربر خواستار تمدید قرارداد معروف موسوی شده اند.

برادر … با آمدنت بهار از راه رسید …

این سه کاربر در نظرات خود به تاثیرات مثبت حضور پر آوازه در تیم بهار اشاره کردند/ معتقدند حضور رهگذرانی مثل او باعث ارتقای کیفیت تیمشان می شود.

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

پاربرگ سایت

تماس با ما