کشف مولکول هایی که می توانند سرطان کبد را درمان کنند دیجیاتو


محققان مرکز جامع سرطان Roswell Park مولکولی را کشف کرده اند که می تواند از رشد و گسترش جلوگیری کند. سلول های سرطانی پانکراس از مسیر متابولیسم آهن. این مطالعه می تواند راه را برای توسعه داروهای جدید برای درمان سرطان پانکراس هموار کند.

سلول های سرطانی پانکراس نامیده می شوند سرطان پانکراس آدنوکارسینوم همچنین به عنوان PDAC های کوتاه مدت شناخته می شوند و منجر به مرگ آهن می شوند که به نام فرپتوز شناخته می شود. بنابراین، در طول این مدت، تیم به شناسایی مولکول‌هایی که باعث فرورفتگی می‌شوند، ادامه دادند.

آنها مولکول هستند MMRi62 هدف آن متابولیسم آهن است تا سلول‌های سرطانی و پروتئین‌های مضری که باعث رشد آنها می‌شوند را از بین ببرد. در آینده، توسعه و اصلاح این ترکیب ممکن است منجر به تولید داروهای جدید برای درمان سرطان پانکراس شود.

فرآیند مولکول MMRi62

این مولکول را می توان پروتئین حاوی آهن نامید. FTH1 از بین رفتن. علاوه بر این، مولکول MMRi62 پروتئین هایی را هدف قرار می دهد که باعث جهش در سلول های سرطانی پانکراس می شوند و در نهایت می توانند از گسترش سلول های سرطانی و فروکتوز جلوگیری کنند.

سلول های سرطانی پانکراس یا PDAC ها جهش هایی در یک ژن هستند. کراس و TP53 آنها باعث رشد تومورها و گسترش سلول های سرطانی می شوند. به همین دلیل، این سلول ها در برابر شیمی درمانی مقاوم هستند و می توانند باعث ایجاد سرطان بدخیم در بیمار شوند. در حال حاضر هیچ درمانی برای این جهش ها وجود ندارد و فقط بیماران هستند. 12 درصد تا پنج ماه بعد شانس زنده ماندن دارد.

اما در این مطالعه مشخص شد که ممکن است در آینده ای نزدیک درمانی برای این بیماری مهلک پیدا شود. در این مدل پیش بالینی، مشخص شد که مولکول MMRi62 می تواند از آن ناشی شود فروپتوزیس از سلول های سرطانی در برابر تولید جهش های KRAS یا TP53 محافظت می کند. اگرچه در حال حاضر هیچ درمانی برای فروکتوز وجود ندارد، اما محققان امیدوارند با این مولکول جدید، درمان های جدیدی برای سرطان بیابند و به بیماران مبتلا به سرطان امیدوار باشند.

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

پاربرگ سایت

تماس با ما