مهمترین نکات داروی فلوکستین – دکتر ندا فرزانه متخصص اعصاب و روان

فلوکستین برای class= در هنگام مصرف فلوکستین از چه چیزی باید اجتناب کنم ؟ به چند داروخانه و ویزیتور آشنا هم سپردم و حاضرم بابت پیداکردنش، شیرینی بدهم و چندبرابر هزینه کنم اما همه ما را ناامید کرده اند. چطور فلوکستین را مصرف کنم؟ در ایالات متحده، شیوع نگرشها درمورد ارتباط سیکل قاعدگی با تغییرات نامطلوب خلقی و رفتاری به حدی زیاد است که سبب تحریف برداشتهای زنان و نحوه گزارش علایم توسط آنان به محققان شده است و باعث شده است عواملی که زنان احساسات منفی خود را به آنها نسبت می دهند، عواملی تحریف شده و غیرواقعی باشند. کپسول فلوکستین باعث خواب آلودگی نمیشود، اما میتواند عوارض جانبی دیگر را ایجاد کند. داروهای گروه بازدارندههای بازجذب سروتونین (SSRI) مانند کپسول پاروکستین ۲۰ هرگز نباید همزمان با داروهای از گروه بازدارندههای مونوآمین اکسیداز (MAOI) مصرف شوند؛ چرا که این دو گروه دارو با هم تداخل دارویی دارند و مصرف همزمان آنها منجر به مسمومیت دارویی و ابتلا به سندروم سروتونین میشود و حتی میتواند منجر به مرگ شود.

  • دارو های مسکن و ضد درد مانند فنتانیل و ترامادول
  • حملهی قلبی یا سکتهی مغزی اخیر یا قبلی
  • ضربان تند و نامنظم قلب
  • کپسول پیوسته رهش ونابید ای آر 150 میلی گرم
  • اضطراب (احساس تنش یا بی قراری)

به دلیل این که مسمومیت با این دسته از داروها بسیار خطرناک می باشد دارو را به همان مقدار تجویز شده مصرف کنید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید. مصرف برخی از داروهای پرکار برد مانند داروهای ضد فشار خون، داروهای ضد افسردگی مانند فلوکستین (اطلاعات مخفی)، داروهای ضد انعقاد خون، داروهای ضد التهاب، داورهای تیروئیدی و داروهای شیمی درمانی به طور طولانی مدت باعث تاثیر منفی بر روی فولیکول های مو خواهد شد و بعد از نازک کردن موها باعث ریزش آنها خواهند شد که به این افراد توصیه می شود به دلیل عوارض مصرف در صورت مواجه شدن با ریزش مو و یا هر تغییری در موها به متخصص پوست و مو مراجعه نمایند. • رفتار غیرمعمول: به ندرت فلوکستین ممکن است باعث تغییر رفتارهایی مانند افزایش اضطراب، خشونت یا افکار خودآزار یا آسیب رساندن به دیگران شود اگر این اتفاق رخ داد ، فوراً با پزشک فرزند خود تماس بگیرید.

کپسول فلوکستین

این سندروم زمانی که شما داروی این دارو را با سایر داروهایی که منجر به افزایش سروتونین می شوند استفاده می کنید، بیشتر می گردد. این دارو ممکن اســت تفکر یا واکنش شما را مختل کند. اگر به دردهای مزمن کلیوی و کبدی دچار می باشید .اگر مشکلات قلبی دارید و یا به بیماری دیابت مبتلا هستید. ۱- بیمار هر داروی SSRI که میگرفته، (حتی پاروکستین که گفته میشه ممکنه عوارض قلبی داشته باشه) پیسنهاد نمیشه که دارو رو به یک داروی دیگه تغییر بدیم. برای انجام این بررسی تعداد 70 نفر از خانمهایی که دارای معیارهای شمول که شامل تشخیص PMS براساس معیارهای بالینی، سن بیماران بین 45 – 18 سالگی، علائم PMS به حدی شدیدباشد که در کیفیت زندگی بیمار تأثیرگذار باشد و نیز معیارهای حذف که شامل بیماری روانپزشکی همزمان، بیماری های ارگانیک همزمان دیگر که بتواند روی علائم PMS تأثیرگذار باشد، تشخیص حاملگی دربیمار، شیردهی مصرف داروها مانند ضدافسردگی سه حلقه ای، بنزودیازپین، هورمون آزادکننده گنادوتروپین، دانازول، Vit B6 ، پروژستین ها، بوسپیرون، مهارکننده منوآمینوکسیداز، حساسیت به فلوکستین، حساسیت، ویتاگنوس، مصرف داروهای گیاهی دیگر همزمان، سابقه تشنج، سابقه بیماری کبدی – قلبی – کلیوی، سابقه سوء مصرف مواد مخدر و مصرف الکل و کسانی که تاکنون مصرف فلوکستین یا ویتاگنوس داشته اند که به کلینیک زنان بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مراجعه کردند به صورت تصادفی به 2 گروه تقسیم شدند، به یک گروه فلوکستین و به گروه دیگر ویتاگنوس داده شد.

  • قرص کداست 310میلی گرم
  • درمان افسردگی مزمن : با مصرف دسیپرامین
  • اختلال استرس بعد از سوانح
  • قرص گلومت 500 میلی گرم

نمونهای به حجم 32 نفر به صورت نمونهگیری خوشهای انتخاب شد. پرسشنامه در بین دانش آموزان توزیع شد پس از جمع آوری پرسشنامهها از میان مبتلایان 32 نفر به صورت تصادفی در دو گروه 16 نفری، گروه گواه و گروه آزمایشی جای گرفتند. مطالعه حاضر کارآزمایی بالینی تصادفی است. مواد و روش کار: پژوهش حاضر آزمایشی از نوع پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل است. برای درمان این اختلال در حال حاضر بیشتر از داروهای ضدافسردگی و بویژه فلوکستین استفاده میشود. کپسول خوراکی فلوکستین ممکن است به عنوان بخشی از درمان ترکیبی نیز استفاده شود. گروه آزمایش تحت درمان با کپسول فلوکستین20 میلیگرم قرار گرفتند، گروه گواه هیچ مداخلهای دریافت نکردند. تاثیرات این دارو بر روی انواع افسردگی آزمایش شده و ثابت شده است . مصرف دارو برای بچه ها و اطفال مفید بودن یا تأثیر این دارو برای این گروه سنی، ثابت نشده است.

  • لرزش (حرکت ریتمی غیر قابل کنترل در یک قسمت از بدن)
  • چگونگی واکنش به دوز اول
  • ابسیکسیمب – Abciximab
  • ابتلا به کهیر و خارش پوستی
  • کم آبی بدن
  • قرص روکشدار ازیپم 10 میلی گرم

مصرف در افراد بالای ۶۰ سال چون دارو می تواند موجب خواب آلودگی شود و همچنین بر روی قوه تشخیص و تمیز افراد، تأثیر بگذارد، لذا کلیه رانندگان و کسانی که کارهای مخاطره آمیز انجام می دهند، باید هنگام مصرف این دارو از فعالیت های مربوطه دست یکشند. بسیاری از این داروهای افسردگی با عملکرد خاص خود بر روی مغز سبب خواب بیش از اندازه می گردد. فلوکستین بر روی مواد شیمیایی مغز تاثیر میگذارد که ممکن است در افراد مبتلا به افسردگی، اضطراب،، یا نشانههای وسواسی جبری وجود داشته باشد.bulimia نوعی اختلال تغذیه، اختلال وسواس فکری، اختلال اضطراب و اختلال از fluoxetine برای درمان اختلال افسردگی اصلی استفاده میشود. بااینحال تحقیقات نشان می دهند که تعداد کمی از افراد (معمولا آنهایی که زیر ۲۵ سال دارند) بعد از مصرف قرص های ضدافسردگی، ممکن است افسردگی و یا سایر اختلالات خلقی آنها بدتر شده و یا افکار خودکشی به آنها دست داده و یا حتی اقدام بخودکشی نمایند.

  1. دوز معمول فلوکستین بزرگسالان برای درمان افسردگی
  2. قرص سینوریپا 5/1000 میلی گرم
  3. لرزش، احساس اضطراب یا عصبی بودن
  4. مدفوع سیاه و قیری رنگ
  5. اختلالات رفتاری
  6. خمیازه کشیدن با توجه به خواب آلودگی و بی خوابی
  7. قرص لاراسل 70 میلی گرم

در این صفحه تعداد 669 مقاله تخصصی درباره فلوکستین که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. در این مطالعه تعداد 70 بیمار با میانگین سنی 2/28 سال مراجعه کننده در دو گروه 35 نفره بررسی شدهاند. شاید وقتی شرکت الی لیلی برای اولین بار در سال ۱۹۸۶این دارو را می ساخت تصور نمی کرد که پس از مدت زمانی مصرف این دارو تا این حد رایج شود؛ به طوری که در سال ۲۰۰۷ در ایالات متحده آمریکا دربیش از ۲۲ میلیون نسخه پروزاک تجویز شده باشد. به عنوان مثال، برخی از بیماران نیاز دارند تا به طور ناگهانی مصرف این دارو را به دلیل عوارض جانبی یا بارداری قطع کنند. درباره مفید بودن این دارو برای برطرف شدن مشکلات جنسی ممکن است افراد تاثیراتی از فلوکستین را مطالعه کنند که نسبت به مصرف آن راغب شوند، در حالیکه ممکن است مطالب متناقض دیگری هم نوشته شده باشد.

  • فلکایینید برای بیماری های قلب
  • کاهش وزن با توجه به اختلال در دستگاه گوارش
  • آبسیاه یا گلوکوما (اختلالات چشمی) دارید
  • درد، ضعف، خمیازه، احساس خستگی؛
  • درمان افسردگی
  • اضطراب یا بی قراری

برای درمان چاقی به کار گرفته می شود و بسیاری از افراد با این قرص ها به حد مطلوبی از وزن رسیده اند. ایجاد بیاشتهایی در مصرف قرص فلوکستین باعث شده که برخی افراد آن را به شکل خودسرانه و با هدف لاغری و جلوگیری از چاق شدن مصرف کنند. پزشکان با دوز ۱۰ درمان بیمار را شروع می کنند و آن گاه در صورت صلاح دید و با توجه به وضعیت بیمار دوز مصرفی را به ۲۰ می رسانند. این قرص ها با دوز ۱۰ و ۲۰ عرضه می شوند. قرص فلوکستین ممکن است سبب اختلالات زیادی در رابطه با مزاج جنسی شما شود و به شدت آن را دچار نوسان کند. در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.

  • التهاب شدید کبدی دارید
  • فقدان نبض یا فشار خون
  • بیماریهای اعصاب
  • حملات هراس
  • خواب های عجیب و غریب
  • دوز نگهداری: ۲۰ تا ۶۰ میلی گرم خوراکی در روز

یکی از پر سر و صداترین قرصهای ضد افسردگی که از دهه ۱۹۸۰ وارد بازار شد فلوکستین (Fluoxetine) یا همان پروزاک است. یکی از عوامل زیستی مرتبط با این ریتمها و جنسیت، نشانگان پیش از قاعدگی(PMS) است. سردرد یکی از عوارض جانبی شایع این دارو است. قبل از تجویز دارو برای یک اطلاعات موردنیاز که شامل سردرد، اختلال خواب، عملکرد روزانه در پرسشنامه که توسط پزشک معاینه کننده پس از معاینه بالینی تکمیل میگردید و از معیار VAS نیز برای شدت سردرد استفاده شده است، تکمیل وبعد از 2 ماه از مصرف دارو مجدداً اطلاعات فوق جمع آوری و توسط نرم افزارهای آماری (SPSS ) موردتجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

  • کاهش میل جنسی، ناتوانی جنسی یا مشکل در ارگاسم
  • استفراغی که مانند تفالهی قهوه به نظر میرسد
  • دوز معمولی: 10-20 میلی گرم در روز
  • ◄ ریسک فاکتورهای موثر در آلزایمر
  • سردرد، سرگیجه، تغییرات بینایی؛
  • فشار خون پایین

با این حال، اگر تقریباً زمان مصرف دوز هفتگی برنامهریزی شده بعدی فرا رسیده است، دوز فراموش شده را استفاده نکنید و نوبت بعدی را طبق دستور مصرف نمایید. هیچگاه دو قرص فلوکستین را همزمان با هم مصرف نکنید. گذشته از این موارد فلوکستین از قرص های کاهش وزن است و گاهی نیز با هدف لاغر کردن وارد برنامه ما می گردد.

  • تب ناگهانی و غیر عادی
  • توهم (دیدن یا شنیدن چیزی است که وجود ندارد)
  • مشکلات تغذیه ای
  • وارفارین مصرف همزمان با افزایش خطر خونریزی همراه است

به همین خاطر در مورد کودکان مورد استفاده قرار می گیرد اما در موارد نادری نیز منجر به استفراغی شبیه به دانه های قهوه، بثورات جلدی، از حال رفتن، تشنج، تپش قلب و تغییر رنگ مدفوع و ادرار به رنگ خون می گردد. عدم کارایی داروهای شیمیایی مورد استفاده برای درمان تمامی علایم این اختلال (مثل فلوکستین) از یک سو و بروز عوارض مختلف از سوی دیگر سبب شده که در سالهای اخیر استفاده از داروهای گیاهی برای درمان PMS مطرح شود. با این حال، ارتباط متغیری میان علایم مولیمینا و علایم روانی و شدیدتری که در معیارهای تشخیصی PMS مطرح میشوند، وجود دارد. از آنجا که اصطلاح سندرم قبل از قاعدگی یا PMS ، در فرهنگ عامه کاملاً متداول شده است، بسیاری از زنان علایم مولیمینا را به عنوان PMS مطرح می کنند. برخی از جوانان هنگام اولین مصرف داروی ضد افسردگی به خودکشی فکر می کنند. این گونه داروها بیشتر نقش کمک کننده در روند بهبود بیمار دارند و از حالت های پریشانی بیمار جلوگیری می کنند.

از آنجایی که علائم PMS در خانم هایی که سطح بالاتری از پرولاکتین دارند بیشتر مشاهده می شود. این دارو با اثر آگوسنیت دوپامین موجب مهار ترشح پرولاکتین شده که این اثر نیز می تواند در بهبود علائم PMS نقش بسزایی داشته باشد. فلوکستین یک داروی ضد افسردگی اســت .افرادی که افسردگی دارند پزشک این دارو را برای بیمار افسرده تجویز مي کند در این مقاله به طور کامل طریقۀ مصرف و زمان مصرف و عوارض جانبی فلوکستین را بازگو مي کنیم .با ما در ادامه همراه باشید .علت اصلی بروز افسردگی هنوز معلوم نیست اما هدف اصلی از درمان این است که دارو همراه با مشاوره درمانی برطرف کردن علائم افسردگی نظیر خلق پایین، بی حالی،نداشتن انگیزه، افکار خطرناک ،اختلالات خواب و کاهش اشتها و… علاه بر این، بروز اسهال و استفراغ شدید، مشکلات کلیوی، تورم، درد چشم، گرفتگی عضلات، تب، توهم و تغییرات بینایی هم از جمله عوارض خطرناک این دارو هستند.

این شرایط ممکن است برای شما خطرناک باشد. شما را تحت تاثیر قرار می دهد. با توجه به اثر آگونیستی داروی گیاهی ویتاگنوس بر رسپتورهای دوپامینی, بر آن شدیم تا در این مطالعه، اثر درمانی آن را برای کنترل سندرم پیش از قاعدگی در مقایسه با داروی فلوکستین مورد ارزیابی قرار دهیم. سندرم پیش از قاعدگی با بیش از 100 نشانه و علامت مختلف جسمانی و روانی مشخص می شود و این مسأله تعریف این سندرم را از نظر علمی مشکل می سازد. تقریباً 5% از زنان طی سالهای باروری به این سندرم مبتلا میشوند.

ساعات مصرف قرص فلوکستین

باید بدانید که فلوکستین به شکل کپسول و شربت در بازار وجود دارد که هر یک از آنها به منظور خاصی تجویز میشوند. کپسول خوراکی فلوکستین باعث خواب آلودگی و گیجی زیادی نمیشود، اما میتواند عوارض جانبی دیگری ایجاد کند. برخی تحقیقات در این زمینه نشان دادهاند که قرص پروزاک ممکن است باعث کاهش وزن موقت، در حدود سه و نیم کیلوگرم در بعضی از بیماران چاق شود. پیش زمینه و هدف: بخش مهمی از زندگی عاطفی زنان را ریتمهای زیستی تشکیل میدهد. این قرص برای درمان زودانزالی مردان به کار می رود و در این مورد تا حدودی نتیجه بخش بوده است. برای درمان اختلال دسفوریای پیش از قاعدگی پزشک معمولا مصرف روزانه این قرص در طول پریود یا 2 هفته قبل از شروع پریود تا اولین روز آن را تجویز می کند. اگر قبل از مصرف فلوکستین، داروی دیگری مصرف میکردید یا در حال مصرف دارویی هستید، حتما با پزشکتان در میان بگذارید.

  • بالا رفتن ضربان قلب و افزایش فشار خون
  • فلوکستین را میتوانید همراه غذا یا بدون غذا مصرف کنید؛
  • داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن
  • بیماری اختلال وسواسی جبری

فلوکستین (Fluoxetine) دارویی ضدافسردگی از خانواده ی داروهای مهار کننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) می باشد. تجویز قرص ضدافسردگی به دلیل تاثیر مستقیم بر میزان هورمون ها اهمیت زیادی دارد. فلوکستین(نام دیگر :پروزاک) دارویی است ضدافسردگی که باز جذب سروتونین یا همان SSRI را کنترل میکند. علوم دارویی (pharmaceutical sciences).

  • مشکلات هماهنگی
  • اختلال نعوظ (مشکلی در ایجاد یا نگه داشتن نعوظ)
  • اختلالات خواب
  • بعضی از انواع سندرم پیش از قاعدگی
  • ضعف و بی حالی
  • عرق کردن و یا خمیازه کشیدن
  • کرم کلوتریمازول-عبیدی 1% 15 گرم
  • سوبسترای CYP2D6

حتماً اگر تا کنون دارویی مصرف میکرده اید پزشک خود را مطلع سازید. حتماً قبل از مصرف دارو برگه راهنمای داخل جعبه را مطالعه فرمائید. برای مصرف این دارو در بارداری یا شیردهی حتماً با پزشک خود مشورت کنید. هیچ ارتباطی بین مقادیر اختصاصی هورمونهای موجود در گردش خون یا مارکرها با علایم پیش از قاعدگی وجود ندارد. متخصصین معتقدند که اصطلاح PMS را باید برای مواردی بکار برد که مجموعه ای از علایم شدیدتر وجود دارند. موارد فوق نشان دهنده آن است که مصرف ویتاگنوس و فلوکسیتین در بهبود علائم PMS تأثیر درمانی دارد. در بزرگسالان برای درمان افسردگی معمولا از فلوکستین به میزان ۲۰ میلی گرم خوراکی یکبار در روز آغاز می شود و در موارد حاد و فوری تا ۶۰ میلی گرم افزایش میابد . علاوه بر این، ارتباط بین مصرف فلوکستین در طول سه ماهه اول و افزایش ریسک مالفورماسیون های خفیف جنین در اکثر مطالعه ها مشاهده شده است.

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

پاربرگ سایت

تماس با ما