مهمترین نکات داروی فلوکستین – دکتر ندا فرزانه متخصص اعصاب و روان

بایستی توجه داشته باشید که داروی فلوکستین برای درمان اختلالاتی نظیر اختلالات افسردگی اساسی، اختلالات افسردگی پس از زایمان، اختلال افسردگی فصلی، اختلال وسواس فکری و عملی، اختلال اضطراب جدایی کودکان، اختلال افسردگی در کودکان، اختلال استرس و اضطراب، اختلال پرخوری عصبی و اختلال فوبیا نیز تجویز میگردد. 6- در صورت وجود عدم تاثیر سرترالین، با پزشک درباره افزایش دوز مصرفی صحبت کنید. سوالها: اگر سوالاتی از پزشک خود دارید میتوانید قبل از ملاقات با پزشک آن را بر روی برگهای بنویسید. اگر شما شرکت در جلسات تراپی را پیشنهاد میکنید، هر چند وقت یکبار باید در این جلسات حضور داشته باشم؟ اگر دربارهی حمله پانیک سوالی دارید، پرسش خود را در بخش پرسش و پاسخ که در انتهای این مقاله قرار دارد،با ما در میان بگذارید. پانیک اتک ممکن است تنها یکبار اتفاق بیفتد، با این همه برخی چندین بار آن را تجربه میکنند. در صورت تجویز و مصرف دارو، آیا این داروها عوارض جانبی به همراه دارند؟

کپسول فلوکستین

درست است که داروی سرترالین به دلیل نحوه اثر، جزء داروهای با عوارض پایین است؛ اما به هرحال در دسته دارو های اعصاب و روان قرار دارد و قطعا عوارض مشخصی خواهد داشت. لیتیوم: اگر لازم باشد که هر دوی این داروها را با هم مصرف کنید، پزشک معالجتان باید سطح لیتیوم خونتان را بررسی کند. یکی از مهمترین داروهای این خانواده، فلوکستین نام دارد که از طریق کنترل هورمون سروتونین در بدن، به درمان افراد مبتلا به افسردگی، اضطراب، وسواس فکری و… در برخی افراد ممکن است با کاهش اشتها و در نهایت کاهش وزن و لاغری همراه شود و در برخی دیگر افزایش اشتها و چاق شدن را به دنبال داشته باشد. به همین منظور توصیه می شود که ورزش را به طور جدی دنبال نمایید و رژیم غذایی خود را نیز اصلاح نمایید. دستورالعملهای پزشک خود را با دقت دنبال کنید. «فربد فدایی» روانپزشک که این روزها با مشکلات تجویز دارو برای بیماران روبهروست در گفتوگو با خبرنگار «شرق» میگوید: «در زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق هم دارو نایاب و کمیاب بود اما حالا با گذشت بیش از 30 سال از جنگ در کشور توقع داریم که داروها بهراحتی در اختیار بیماران قرار گرفته و دغدغهای در این زمینه وجود نداشته باشد اما متأسفانه مشکلات دارویی حادتر از زمان جنگ شده است».

عوارض فلوکستین در دراز مدت

با کشف اثر و مکانیسم این داروها، راهی به سوی درمان زود انزالی را پیش روی ما قرار داد. مکانیسم اثر این دارو، جلوگیری از جذب مجدد سروتونین و در نتیجه افزایش سطح این انتقالدهنده عصبی در مغز میشود. این مورد را هم توجه نمایید که معمولا این دارو مشکل خاصی برای معده شما ایجاد نمیکند اما بهتر است، احتیاط کنید. اثرات فلوکستین میتواند برای چندین هفته پس از مصرف آخرین دوز دارو در بدن شما بماند و با بسیاری از داروهای دیگر تداخل ایجاد کند. مکمل ها ، مولتی ویتامین ها و داروهای گیاهی و سنتی نیز می توانند با لووتیروکسین تداخل ایجاد کنند . اگر پیش از ملاقات با پزشک سوالات احتمالی را بدانید بهتر میتوانید از وقت معاینه استفاده کنید. اگر به نوبت مصرف بعدی دارو زمان اندکی مانده است از مصرف داروی فراموش شده پرهیز کنید. این دارو را می توان صبح هاناشتا (تا فراموش نشود) یا شب ها قبل از خواب مصرف کرد. به دلیل وجود متابولیت در این دارو اثرات آن طولانی است و (تا ۱۶ روز) ادامه می یابد. اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنیددرمان زود انزالی – دکتر هوشنگ قوامی متخصص ارولوژیhttps://dr-ghavami › درمان-زود-انزالی۶ روز پیش – داروی فلوکستین بعد از قطع درمان ۳ تا ۶ ماه بهبودی گزارش گردیده و نقش بالقوهای در درمان زود انزالی دارد..

همچنین سرترالین، مانند هر دارویی دارای عوارض و تداخلاتی است که در ادامه این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد. در صورت مشاهده این مسئله با پزشک مشورت کنید. لووتیروکسین را دقیقا مطابق با دستور پزشک خود مصرف و از تغییر خودسرانه دوز آن جدا پرهیز نمایید. سروتونین ماده ایست که کاهش آن در مغز باعث اختلال در خلق و افسردگی میشود. مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی این امکان را مهیا کرده تا در هر کجا که هستید به صورت تلفنی با متخصصان و روانشناسان این مرکز تماس بگیرید و از خدمات مشاوره تلفنی بهره مند شوید. در صورت داشتن علائم خواب آلودگی، سرگیجه یا گیجی به پزشک خود اطلاع دهید. مصرف فلوکستین ممکن است باعث سرگیجه یا خواب آلودگی شود، بعد از مصرف این دارو از رانندگی کردن، کار با ماشین آلات سنگین و فعالیت هایی که نیاز به هوشیاری کامل دارند خودداری کنید. 6- این دارو باعث خواب و سرگیجه می شود. هر دارویی دارای عوارضی است که در این مقاله در مورد عوارض قرص آسنترا شرح داده شد. او نمیداند که کجا و چه زمانی دچار وحشتزدگی خواهد شد و بیش از هر چیز میترسد که در فضاهای عمومی دچار حمله شود.

اما معلوم نیست که چرا این حملات اتفاق می افتند در حالی که خطر آشکاری هم وجود ندارد. آیا بروشورها و کتابچههای حاوی اطلاعات ضروری در این باره وجود دارد؟ پس از آغاز مصرف فلوکستین تا بهبود علایم ممکن است چهار هفته طول بکشد.مصرف دارو را ادامه دهید و در صورت عدم بهبودی علایم به پزشک اطلاع دهید. اگر شما و پزشکتان تصمیم دارید فلوکستین را قطع کنید، باید به تدریج و با کاهش میزان مصرف دارو همراه باشد تا مانع عوارض جانبی شدید شود. اگر شما به طور ناگهانی مصرف فلوکستین را قطع کنید، ممکن است علائم ترک از جمله تغییرات خلق و خو ، تحریک پذیری ، اضطراب، سرگیجه، بی حسی یا سوزن سوزن شدن در دست ها یا پاها ، اضطراب ، گیجی، سردرد، خستگی، و سخت به خواب رفتن و یا در خواب ماندن را تجربه کنید (قطع مصرف دارو باید حتما زیر نظر پزشک انجام شود). • دارویی مصرف می کنید، اعم از داروهای با نسخه یا بینسخه، بخصوص آمفتامینها، داروهای ضداسید معده، عوامل ضدانعقاد مثل وارفارین، عوامل ضدافسردگی (مثل فلوکستین یا آمی ترپتیلین)، داروهای ضداضطراب، داروهای درمان سرطان، آسپرین، مسدود کنندههای بتا مثل آتنولول، متوپرولول و پروپرانولول؛ کلستیرامین، کلستیپول، دیگوکسین، انسولین و داروهای خوراکی درمان دیابت، استروژن، مکملهای آهن، متادون، ضدبارداریهای خوراکی، فنی توئین، سوکرالفات، استروئیدها همچون پردنیزولون و دگزامتازون، تئوفیلین و حتی ویتامینها.

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

پاربرگ سایت

تماس با ما