مدارگرد امید مریخ طوفان گرد و غبار روی زمین را به مدت دو هفته دیجیاتو ثبت کرد


مدارگرد Mars Hope امارات متحده عربی می تواند طوفان های گرد و غبار در مریخ را به مدت دو هفته رصد کند. این طوفان های مریخی به سرعت در سراسر سیاره حرکت می کنند و برخی از آنها می توانند نیمی از سیاره را پوشش دهند. اکنون با این اطلاعات گردآوری شده توسط مدار امید، ستاره شناسان می توانند منشا این طوفان ها را بررسی کنند.

مدار امید از ابتدا ژانویه امسال شاهد طوفان های گرد و غبار بودیم که به سرعت هزاران کیلومتر گسترش یافت و منطقه ای از مریخ را پوشاند. طوفان های گرد و غبار در مریخ می تواند به طور کلی آب و هوای سیاره را مختل کند و تا 30 کیلومتری زمین را بپوشاند.

این طوفان ها به قدری بزرگ هستند که از فضا دیده می شوند و مریخ را درخشان تر نشان می دهند و تاکنون برخی از ستاره شناسان آماتور از آنها عکس گرفته اند. محققان امیدوارند با مطالعه این طوفان ها، خشکی مریخ را بهتر درک کنند و بفهمند که این طوفان ها چگونه باعث آن می شوند. آب از جو خارج می شود مریخ می شود.

مدارگرد امید با دوربین با وضوح بالا و متر مادون قرمز او خود را از طوفان ثبت کرد و رشد و فروپاشی آن را ثبت کرد. ابزار امید می تواند شرایط ترمودینامیکی مریخ و جو زیر آن را ثبت کند و جزئیاتی از توزیع غبار، بخار آب و ابرهای دی اکسید کربن را نشان دهد.

فضاپیمای هوپ برای مدت طولانی در مدار است. چند دقیقه در روز اندازه گرفتن. مدارهای قبلی این قابلیت را نداشتند زیرا مسیرهایی که در آن قرار داشتند محدود به موقعیت ها و زمان های خاصی بود.

آغاز و پایان طوفان

این یک طوفان گرد و غبار از 8 دسامبر شروع سریع به منطقه Sriracy مریخ پوشیده شده عالی این منطقه تاریک که از فضا قابل مشاهده است، از بازالت آتشفشانی ساخته شده است و تا ارتفاع 1500 کیلومتری بالای خط استوای سیاره امتداد دارد. طوفان بخشی از هلاس موث همچنین نیمکره جنوبی را با ابرهای بزرگ بر روی منطقه می پوشاند اما گرد و غبار کمی دارد.

تا دیم دیماه طوفان گسترده شد و تا 2500 کیلومتری سطح زمین را پوشاند و به سمت شرق امتداد یافت. در این مدت طوفان بخش هایی از مرکبات بزرگ را فرا گرفت و کل گودال هلاس را زیر آب گرفت. داده ها غلظت بالایی از گرد و غبار را در گوه ها و هللا نشان می دهد که به سمت شرق گسترش می یابد.

در دیم دیماهابرها شرق سیتریس و شمال هلاس را پوشانده و داده ها نشان می دهد که غلظت گرد و غبار افزایش یافته و تا چهار هزار کیلومتری شرق سیتریس را فرا گرفته است.

این یک طوفان است 19 ژانویه کوچکتر بود، به شعاع 1200 کیلومتری رسید و به سمت شمال غربی سیتریس حرکت کرد. اما هنوز گرد و غبار در شرق مرکبات وجود دارد و تصاویر نشان می دهد که یک سوم مریخ را پوشانده است. تا این طوفان وارد شود دیم دیماه کمتر و کمتر رفته است.

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

پاربرگ سایت

تماس با ما