لیسپ محاسبه مساحت در اتوکد به سادگی【َAREA LISP】

اتوکد چیست و چه کاربردهایی دارد؟ اتوکد به چه معناست؟ شی یا اشیایی که قصد اضافه کردن به بلاک ساخته شده را انتخاب کنید. در واقع زمانی که یک آبجکت را در اتوکد طراحی کرده اید می توانید آن را به عنوان یک بلاک نام گذاری و نشانه گذاری کنید.برای این که این مفهوم بیشتر برای شما جا بی افتد از عکس زیر کمک بگیرید. AutoCAD یک نرم افزار طراحی به کمک کامپیوتر است که توسط شرکت Autodesk (از این رو به نام AutoCAD) توسعه یافته است. اتوکد که توسط Autodesk توسعه و به بازار عرضه شد، اولین بار در دسامبر 1982 به عنوان یک برنامه دسکتاپ که بر روی میکروکامپیوترها با کنترلرهای گرافیکی داخلی اجرا می شد، منتشر شد. یک طراح داخلی میتواند در این نرمافزار مکان دقیق اثاثیة خانه، مکان قرارگیری تلویزیون در نشیمن و یا مکان قرارگیری یخچال در آشپزخانه را بهدرستی تعیین نماید. طراحی خطوط نقشة معماری یک ساختمان، مدلسازی سهبعدی و جزئیات فنی ترسیمی نقشة هر چیزی از یک کابینت آشپزخانه گرفته تا یک زیردریایی، تماماً در محیط این نرمافزار امکانپذیر است. خوب است بدایند تا قبل از اتوکد طراحی نقشه و انجام محاسبات آن با ابزارهایی مثل ماشین حساب و جداول ریاضی، پروسه بسیار پچیده، زمان بر و همراه با خطاهای فراوان برای طراحان بود و هفته ها به طول می انجامید.

اتوکد همچنین یک ابزار ضروری برای متخصصان طراحی برق است.

Brown Clay Pot PBR Texture پسوند دیگر SFX نام دارد و برای باز کردن فایل در نرم افزارهای غیر از اتودسک کاربرد دارد. ما در یکی از مطالب قبلی خودمان از پلان صحبت و انواع روش های ترسیم آن را نام بیان کردیم. پس همانطور که بسیار تاکید کردیم یادگیری و شناخت به نحوه استفاده از این نرم افزار به شما بسیار کمک خواهد کرد که در مسیر درست و حرفهای قرار بگیرید. اگر خاطرتون باشه ما در مقاله پلان چیست گفتیم که برای ترسیم پلان می توان هم به شیوه دستی و هم به کمک نرم افزار این کار را انجام داد و از همان جا وقتی اتوکد را معرفی کردیم به شما قول دادیم که به طور مفصل بگوییم autocad چیست ؟ اتوکد همچنین یک ابزار ضروری برای متخصصان طراحی برق است. ارائه شده است. امروز اتوکد امکان ترسیمات بسیار دقیق با جزئیات فراهم کرده است و جای ترسیمات دستی که نیاز به صرف ساعت ها وقت و هزینه بود را گرفته است. در برنامه نویسی پیچیده قابل استفاده نیست، مقدار زیادی حافظه و سرعت را از سیستم می طلبد و نیاز به آموزش و تجهیزات هزینه بَر دارد. البته سالیان زیادی طول کشید تا ساختار ابزارهای دو و سه بعدی تکمیل شود.

بعضاً از افرادی که خودشان اقدام به آموزش نرم افزار اتوکد دو بعدی کرده اند شنیده ایم که یادگیری اتوکد دو بعدی امری سنگین، سخت و بغرنج است. کاربران اتوکد امکان استفاده از محیطهای دو و سه بعدی را دارند. در نهایت نرم افزار اتوکد مخصوصا ورژن های جدید طوری طراحی شده است که هر دو معنی Design و Drafting را در قالب ساختاری پیچیده و حرفه ای بطور کامل مورد استفاده قرار دهد. با اتوکد، ایده های طراحی در قالب نقشه های ساختمانی بسیار دقیقتر، سریعتر و کارآمدتراجرا می شوند.حال می دانید که اتوکد چیست؟ نرم افزار اتوکد بگونه ای قدرتمند و حرفه ای طراحی شده است که هر دو معنی Design و Drafting را در قالب ساختاری پیچیده و قدرتمند بطور کامل معنا می کند. توانایی ترسیم نقشههای دو بعدی و سه بعدی مهمترین شباهت این دو رقیب است. از دیگر مزایای آن، امکان استفاده از تصاویر بسیار زیبا و جذاب دو بعدی و سه بعدی و همچنین امکان استفاده از انیمیشن در پروژه ها میباشد. قابلیت رسم نقشه های معماری، انواع چارت ها و دیاگرام و نمودار ها، رسم نقشه های ساختمانی، انجام رسم های صنعتی برای مونتاژ قطعات، رسم نقشه های تاسیسات و لوله کشی، طراحی برچسب های گرافیکی و لوگو، رسم نقشه ها و طرح های دو بُعدی و سه بعدی و…

مهندسان حوزه صنعت، برای ترسیم طرح اولیه ای از سوپاپ ها، موتور های ماشین آلات صنعتی، طراحی قطعات یدکی موتور، اندازه گیری دقیق تمامی نقشه ها و طرح ها و … اتوکد یکی از محصولات شرکت AUTODESK می باشد و مهندسان و معماران از این نرم افزار برای ترسیمات دو بعدی و سه بعدی خود استفاده می کنند. طی سال های اخیر شرکت Autodesk با تولید برنامه های موبایل مبتنی از جمله AutoCAD 360، Fusion 360 و A360 Viewer پیشرفت بسزایی در زمینه اشتراک گذاری فایل ها از طریق اینترنت داشته، همچنین با ارائه نرم افزارهایی مثل AutoCAD Architecture، AutoCAD Electrical و AutoCAD Civil 3D توانایی خود را در رشته ها و زمینه های مختلف ثابت کرده است. این نرم افزار که برای نخستین بار در سال ۱۹۸۲ توسط شرکت Autodesk طراحی شد، یکی از نخستین نرم افزارهای طراحی به کمک کامپیوتر بود که کاربران می توانستند آن را بر روی کامپیوترهای شخصی خود اجرا کنند. طراحی و مونتاژ ماشین آلات، تعمیر و نگهداری قطعات و ماشین آلات صنعتی، خودروسازی و موارد مشابه زمینه استفاده اتوکد برای مهندسان مکانیک است.

مهندسانی که مسئول کنترل ماشین آلات صنعتی و تعمیر و نگهداری آن ها هستند، از پیش نویس های طراحی صورت گرفته در اتوکد برای بررسی مشکلات ایجاد شده در مراحل کار استفاده می کنند. اتوکد نام نرم افزاری است که برای ترسیم نقشه های مهندسی و صنعتی به کار میرود. و از اتوکد به عنوان نرم افزار مخصوص طراحی پلان نام بردیم. در شاخه مکانیک با عنوان و نام MDA شناخته می شود که شامل پروسه ترسیمات با کمک نرم افزار کامپیوتر می باشد. در واقع، وجود عبارت CAD در نام این نرم افزار مخففی است از عبارت Computer Aided Design به معنی طراحی به کمک نرم افزار است. جالب است که بدانید ، عبارت CAD موجود در نام این نرم افزار مخفف عبارت Computer Aided Design میباشد که به معنی طراحی به کمک نرم افزار است. در ابتدا اتوکد از برنامه ای به نام Interact که به زبانی اختصاصی نوشته شده بود مشتق شد. این پیشرفتها در نقشه کشی صنعتی ابتدا در محدوده ترسیم دو بعدی نقشه ها بصورت کامپیوتری با سرعت و دقت بیشتر خود را نشان داد اما امروزه ترسیم مدلهای سه بعدی، تحلیل مکانیکی و حتی تولید به کمک کامپیوتر نقش به سزایی در تولید محصولات صنعتی ایفا می کند.

قبل از هر آموزشی درباره دستور block در اتوکد ، بگذارید کمی بیشتر درباره این دستور اطلاعات کسب کنید. از نرم افزار اتوکد کمک می گیرند. از این نرم افزار استفاده می کنند. با این که این نرمافزار باهدف اصلی کمک به طراحی و جزئیات ساختمانی طراحی شده ولی از آن میتوان بهخوبی در طراحی یک ماشین، هواپیما و زیردریایی استفاده کرد. این نرم افزار قابلیتهای بسیاری دارد که در این بخش به مواردی از آن اشاره خواهیم کرد مانند این قابلیت که بخش Text Command آن به صورت چند خطی میباشد و یا قابلیت بهرهمندی از پسوند اختصاصی DWG، قابلیت حاشیهنویسی در کنار نقشهها و همچنین دارای کیفیت بالا در پردازش و چاپ طراحیها و قابلیت بازیابی فایلهای از دست رفته، قابلیت ترسیم به صورت دو بعدی و سه بعدی، جلوگیری از انجام تغییرات ناخواسته، قابلیت ترسیم به صورت سه بعدی واقعی، ابزار طراحی و ترسیم آزاد در محیط سه بعدی و دو بعدی،قابلیت چرخش ۳۶۰ درجهای نقشههاو در نتیجه موجب انعطافپذیری بالای محیط کاربری و استفاده بسیار آسانتر در این نسخه برای انجام پروژههای حرفه ای و دقیق میشود.

اما این مشکل را می توان با سیستم قوی به کلی حل کرد. به طور کلی میتوان autocad را جایگزینی عالی برای میز و وسایل نقشه کشی مهندسان دانست. برای راه اندازی هزینه بَر است: نسخه های جدیدتر این برنامه نیاز به سیستم کامپیوتری قوی دارد، این به معنای صرف هزینه برای تعویض یا خرید قطعات جدید است (کارت گرافیک، CPU و موارد دیگر). در این اپلیکیشن شما می توانید یک پروژه جدید بوجود بیاورید و یا پروژه های قبلی خود را که به واسطه کامپیوتر انجام دادید، ویرایش کنید و در صورت نیاز به اشتراک بگذارید. اتوکد با گذشت سالها بهتر شد و طیف وسیعی از کاربردها را پوشش داد تا نیاز طراحان و مهندسان را در بسیاری از زمینهها برآورده سازد. طی این مدت اتوکد دستخوش تغییرات بسیاری نسبت به اولین نسخه آن شده است، در واقع در جهت رضایت کاربران توسعه و پیشرفت کرده و امکانات و ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده است.

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

پاربرگ سایت

تماس با ما