قیمت الکتروموتور چگونه کار می کند؟

به طور گسترده بیشترین تقاضا را در صنایع, upsanat این نوع الکتروموتور دارد و علت آن هم مقرون به صرفه بودن آن است. این نوع الکتروموتور تک فاز میتواند برای بازده بیشتر طراحی شود. در سال ۱۸۸۳ او از این اصول برای طراحی یک موتور القایی دو فاز استفاده کرد. از طرف دیگر اطمینان از اصالت کالا و وجود گارانتی محصول از دیگر عوامل بسیار مهم در فرآیند انتخاب و خرید الکتروموتور تکفاز برای شما محسوب می شود. نکته جالب در فرآیند خرید شما این است که ضمانت اصالت محصول و گارانتی عمر موتور نیز به مشتری ارائه می شود. 1. از این محصول برای اصلاح ضریب توان (Cosφ) می باشد در این حالت بر روی محور موتور سنکرون باری قرار نمی گیرد یعنی موتور الکتریکی بدون بار کار می کند. برای تغییر دور در یک دینام تکفاز می توان از اینورترها استفاده کرد.

3. تغییر بار باعث از حرکت ایستادن این نوع نمی شود. بهدلیل نوع منبع تغذیه طیف کاربری بالایی میتوان برای این الکتروموتور متصور شد. این نوع موتور در موارد صنعتی و خانگی بسیار کاربرد دارد و از مزایای آن میتوان به طراحی مقاوم، قیمت متناسب با کارایی، کم بودن هزینهی نگهداری و آسانی اتصال به منبع برق تغذیه کننده اشاره کرد. روتور موتورهای قفس سنجابی استوانه ای شکل است که میله هایی از جنس آلومینیوم و یا مس درون شیارهای محیطی آهنی و یا فولادی قرار دارد که به دو صورت ساخته می شود که نوع اول از میله های گرد تشکیل شده است و نوع دوم از میله های مستطیلی و یا به شکل دو دایره که به هم متصل و یا جدا از هم هستند تشکیل می شود. تنها بخش قابل استخراج و استفاده مجدد الکتروموتورهای تعمیری، مس موجود در سیم پیچی سوخته است. این نوع موتور الکتریکی در مواردی به کار می رود که خصوصیات موتور سری لازم باشد ولی با برداشتن بار، موتور غیر قابل مهار نشود و دور آن خیلی بالا نرود. سرعت کارکرد یا دور موتور: سرعت یا دور موتور انواع الکتروموتور سه فاز، از جمله در مدلهای چینی، معمولاً متغیر نبوده و یا به عبارت بهتر قابل تنظیم نیستند.

الکتروموتور سه فاز به موتور های الکتریکی گفته می شود که بر خلاف الکتروموتور تک فاز که تنها از فاز و نول برای کارکرد بهره می گیرد، باید برای ایجاد نیروی مکانیکی به برق سه فاز متصل شود. در این الکتروموتورها، پمپ آب و بادبزن کولر هر دو از یک الکتروموتور تکفاز بهره میبرند. شاید اصلا متوجه نباشد اما در واقع هر جا حرکتی باشد الکتروموتور یا موتور الکتریکی هم وجود دارد . الکتروموتورهای تک فاز مزایای بسیاری دارد. جریان متناوب گذرنده از استاتور، جریانی را در میله های روتور القا کرده و مطابق با قانون فارادی القای الکترومغناطیسی میکند که اساس کار الکتروموتور تک فاز می باشد. 3. علاوه بر جریان متناوب برای سیم پیچ استاتور، جریان دائم برای قطب های این موتور الکتریکی نیز مورد نیاز است در نتیجه قیمت این الکتروموتور را نسبت به موارد مشابه خود بالاتر می برد. گروه صنعتی آبیاران پویان آذر با 3 شعبه در تهران و تبریز با تکیه بر دانش فنی متخصصان خود و تجربه 50 ساله در زمینه مشاوره و فروش انواع الکتروموتور، ارائه دهنده انواع محصولات برند موتوژن در ایران است.

قیمت الکتروموتور تک فازی که با دورهای مختلف در بازار در حال فروش است با قیمت الکتروموتور سه فاز متفاوت می باشد. شرکت طاهران صنعت در زمینه مشاوره، تامین، فروش انواع الکترومور یا موتور الکتریکی معمولی یا ضد انفجار برندهای معتبر داخلی و خارجی نظیر: SIEMENS, ABB, WEG, VEM، جمکو، موتوژن، الکتروژن و … همانطور که می دانیم موتور الکتریکی یا به عبارت دیگر الکتروموتور در هر بخش از صنعت و همچنین در طیف گسترده ای از کاربردها نقش حیاتی ایفا می کند. یک سوییچ گردشی به نام کموتاتور جهت جریان الکتریکی را در هر سیکل دو بار برعکس می کند تا آهنربا های الکتریکی بوجود آید در آرمیچر، آهنربای دائمی را در بیرون آرمیچر جذب و دفع کنند. این مسئله در لحظه استارت که روتور مغناطیسی نیست شار (خطوط میدان الکتریکی که از سطح عمود بر مسیر عبور می کنند را شار الکتریکی گویند) زیادی را برای مغناطیس شدن به خود جذب می کند و باعث بالا رفتن جریان موتور الکتریکی می شود در نتیجه در لحظه استارت جریان زیادی را از شبکه می گیرد و باعث کاهش گشتاور شروع می شود برای رفع این مشکل الکتروموتورهای روتور سیم پیچی شده طراحی و ساخته شدند که این عیب را تا حد زیادی مرتفع گردید.

در صنایع مختلف معمولا به جای استفاده از دینام کمپوند اضافی که طراحی آن شبیه موتورهای الکتریکی سری است، استفاده می شود. همچنین مشاوره کاملی برای خرید دینام تکفاز بر اساس نوع کاربری به شما داده می شود تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. این نوع از الکتروموتورها نباید در زیر بار سنگین راه اندازی شوند، چون جریان آرمیچر آنها بیش از حد بالا رفته و به موتور صدمه وارد می شود. لذا کنترل دور آنها بسیار مشکل می باشد. 9. P22 مناسب یک موتور است در برابر تماس دست و اجسام با وزن متوسط مقاومند و ترشح آب به طور عمودی یا مایل با زاویه بیشتر از 30 درجه به آنها آسیبی نمیرساند. موتورهای AC همانند بیشتر موتورهای الکتریکی دارای یک قسمت ثابت بیرونی به نام استاتور و یک روتور که درون آن می چرخد دارند. برای راه اندازی موتور الکتریکی سنکرون، ابتدا موتور الکتریکی پس از قطع محرک اولیه با سرعت سنکرون می چرخد. در یک موتور الکتریکی، روتور به علت گشتاور ناشی از نیرویی ایجاد شده توسط میدان مغناطیسی در استاتور، به حول محور خود می چرخد.

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

پاربرگ سایت

تماس با ما