قرص پاروکستین چیست؟

فلوکستین فلوکستین (Fluoxetine) دارویی است که برای درمان افسردگی، اختلال وسواس فکری-عملی (OCD)، بیاشتهایی عصبی، اختلال ملال پیش از قاعدگی (PMDD) و اختلال پانیک استفاده میشود. فلوکستین یک داروی نسخه ای است که برای درمان اختلال افسردگی اساسی، پرخوری عصبی (اختلال خوردن)، اختلال وسواس فکری-اجباری، اختلال هراس و اختلال نارسایی پیش از قاعدگی PMDD استفاده می شود. این مکانیسم سبب کاهش علائم افسردگی، اختلال وسواس فکری عملی و پر خوری عصبی در بعضی از بیماران میشود. دارو فلوکستین با نام انگلیسی Fluoxetine و با نام تجاری پروزاک ( Prozak ) و یا سارافم ( Sarafem ) یکی از داروهای پر استفاده در اختلالات روانشناسی و روانپزشکی می باشد. انبه پر از ویتامین C و ویتامین A سازگار با پوست است که هر دو برای ترمیم سالم پوست بسیار مهم هستند.

  1. رفتار بی پروا
  2. تعریق شدید
  3. کاهش نمک خون
  4. اضطراب (احساس تشدید یا بی قرار)
  5. استفاده: درمان حاد اختلال هراس
  6. مشکلات ادرار ؛
  7. کبودی یا خونریزی عجیب در قسمتی از بدن

قرص فلوکستین 20 همانطور که می دانیم کلاژن در بافت هایی مانند غضروف، عضلات، استخوان ها، تاندون ها، پوست و … زمانی که متخصص برای شما مصرف این دارو را تجویز می کند، در صورت ابتلا به بیماری هایی همانند بیماری قلبی عروقی، حتما به روانپزشک اطلاع دهید چرا که فلوکستین منجر به افزایش تپش قلب می شود. داروی فلوکستین چه استفاده هایی دارد؟ درخصوص داروی فلوکستین، معمولا عوارض ترک آن چند روز پس از کاهش دوز مصرفی رخ می دهند. در طول دوره مصرف دارو، حتما برای بررسی پیشرفت درمان، کمک به کاهش عوارض ناخواسته دارو و نیز تغییر احتمالی دوز مصرف دارو باید به طور منظم به پزشک تان مراجعه کنید. حداقل بین 2-1 ماه زمان لازم است تا این دارو اثرات خود را نشان دهد لذا در مصرف آن صبور بوده و اجازه دهید متخصص روش درمان خود را پیش ببرد.

  • قرص جیوماید 14 میلی گرم
  • تاثیر داروهای افسردگی در افراد متفاوت است
  • قرص لیروپریم 2.5/500 میلی گرم
  • درصورت برزو بثورات جلدی مصرف دارو باید متوقف شود

همچنین نباید برای مدت طولانیتری نسبت به تجویز پزشک از آن استفاده کرد. پزشک قرص زولوفت را در طول شیردهی تجویز می کند. خانم های باردار و مادران شیرده حتما به متخصص در مورد بارداری و شیردهی خود اطلاع دهند. مطالعات حیوانی حاکی از اثر مضر مصرف فلوکستین در این دوره است؛ اما مطالعات کافی بر زنان باردار صورت نگرفته است. اگر دو بار در روز از این دارو استفاده میکنید، پزشک ممکن است شما را راهنمایی کند که آن را صبح و ظهر مصرف کنید.

  1. فلوکستین باید در ترکیب با داروی اولانزاپین مصرف شود
  2. ویال اکساتنت 600میلی گرم/300 میلی لیتر
  3. چگونه و چه زمانی این دارو را مصرف کنیم؟
  4. قرص روکشدار خط دار ادوالژین سرماخوردگی 200/5 میلی گرم
  5. افکار غیرطبیعی
  6. درزمان مصرف این دارو، از خوردن الکل اجتناب کنید

اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنیددرمان زود انزالی – دکتر هوشنگ قوامی متخصص ارولوژیhttps://dr-ghavami › درمان-زود-انزالی۶ روز پیش – داروی فلوکستین بعد از قطع درمان ۳ تا ۶ ماه بهبودی گزارش گردیده و نقش بالقوهای در درمان زود انزالی دارد.. در این مقاله اطلاعات مفید در مورد داروی فلوکستین در اختیار شما قرار می دهیم. این دوز ممکن است به 60 میلی گرم در روز بسته به نوع واکنش شما نسبت به دارو افزایش یابد. دارو را در جایی خشک و خنک و به دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه دارید. دارو را در ظرف سربسته در دمای اتاق، دور از گرما، رطوبت و نور مستقیم باید نگهداری کرد. در دمای اتاق دور از نور آفتاب و رطوبت قرار دهید. در مورد دور ریختن داروها از پزشک میتوان سؤال کرد. به همین سبب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .

  • سن شما
  • قرص اکس کاربازپین-عبیدی 300 میلی گرم
  • قرص فلوکستین ۲۰ میلی گرم
  • آسپرین مصرف همزمان با افزایش خطر خونریزی همراه است
  • تشنج یا صرع ؛

در صورتی که عوارض جانبی این دارو را در خود مشاهده کردید، حتما به روانپزشک خود اطلاع دهید چرا که شاید بدن شما به فلوکستین جواب نمی دهد. بيشتر از ساير عوارض ممكن است ديده شود. نکته جالب در مورد این دارو این است که با توجه به اینکه اشتهای فرد را کم می کند، برخی افراد برای لاغری از آن استفاده می کنند. از قطع سرخود دارو خودداری کنید و در صورت قطع مصرف آن با دستور پزشک به منظور کاهش عوارض دارو با علائمی مثل اختلال در تنفس، آشفتگی، درد قفسه سینه، اسهال، گیجی، منگی، تند شدن ضربان قلب، افزایش تعریق، سردرد، تهوع، آبریزش بینی، بی قراری، اختلالات خواب، خستگی یا ضعف غیر عادی، تغییرات بینایی، باید مصرف دارو به تدریج کاهش پیدا کند. یکی از داروهایی که مصرف آن به عنوان داروی کاهنده وزن شیوع زیادی پیدا کرده فلوکستین است.آیا میدانید که اصولاً فلوکستین جزو چه دستهای از داروها است و چه کاربردی دارد؟

  • قرص زیپمت 50/500 میلی گرم
  • کابوس ها
  • قرص زیپتین 50 میلی گرم
  • اختلالات شدید جنسی
  • قرص سیفروپکس 0.18 میلی گرم
  • پرخاش گری

فلوکستین نوعی داروی ضدافسردگی بوده و به گروهی از داروها تحت عنوان مهارکنندههای انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) تعلق دارد. درمان افسردگی با دارو : مهارکننده های بازجذب سروتونین ، مهارکننده های بازجذب سروتونین و نوراپی نفرین ، داروهای ضدافسردگی غیر معمول ، داروهای ضدافسردگی سه حلقه ای ، مهار کننده های مونوآمین اکسیداز از انواع داروهای ضد افسردگی هستند که برای بیماری های دیگر مانند میگرن ، قاعدگی دردناک ، شب ادراری دوران کودکی ، درد نوروپاتیک محیطی دیابتی ، اختلالات مختلف تجویز می شود. در حالی که زمانی تصور می شد فقط روانشناختی است، پزشکان اکنون معتقدند که انزال زودرس شامل تعامل پیچیده ای از عوامل روانی و بیولوژیکی است. هر نوع حساسیت دیگر شامل حساسیت به مواد غذایی، رنگها، مواد نگهدارنده یا حیوانات نیز باید ذکر گردد.

عوارض فلوکستین ۲۰

آنها همچنین میتوانند شامل رفلکسهای بیش فعالی، تب، حالت تهوع، استفراغ یا اسهال باشند. بدون مشورت با پزشک خود از مصرف داروهای دیگر برای درمان اسهال یا استفراغ پرهیز کنید. در واقع بیاشتهایی و کاهش وزن از عوارضاین دارو محسوب میشوند و همین عارضه دارو است که مصرف آن را به عنوان داروی لاغری باب کرده است.از دیگر عوارض این دارو میتوان به تهوع و استفراغ و سوء هاضمه، دل درد و اسهال یا یبوست اشاره کرد. قطع کردن ناگهانی این دارو، عوارض خطرناکی را به دنبال خواهد داشت. از آنجا که مصرف این دارو با عوارضی همچون اختلال فکر، خواب آلودگی و ضعف کنترل عضلانی همراه است، بنابراین در حین درمان با این دارو، از رانندگی کردن و کار با وسایلی که نیازمند هوشیاری کامل است، خودداری کنید.

  1. بثورات به تنهایی یا با تب و درد مفاصل
  2. کپسول دیفوزل 120 میلی گرم
  3. تمرکز مشکل
  4. داروی ضد درد – فنتانیل، ترامادول
  5. احساس شوک الکتریکی در مغز (Brain zaps)
  6. دارو را دور از نور نگه دارید؛
  7. تب بالای 38 درجه

بهتر است دارو در ساعات قبل از خواب مصرف شود. عوارض جانبی این دارو عبارتند از تهوع، تحریک، بی خوابی ، خواب آلودگی، لرزش، خشکی دهان و اختلال عملکرد جنسی. ممکن است با عوارضی چون بی اشتهایی همراه گردد. از این رو پذیرش فرهنگ شادی از سوی مسئولان امری ضروری است و می بایست در زمینه شادی آفرینی جامعه به وسیله برگزاری اعیاد ملی، مذهبی و مناسبتی نیز سرمایه گذاری شودو از برخوردهای نادرست و ایجاد محدودیت در شادی جوانان و نگاه تردید وار و نفی گونه به شادی جلوگیری شود، تا ز بروز انواع بیماری های روحی و روانی و افزایش آسیبهای اجتماعی چون خشونت، اعتیاد جوانان، افزایش افسردگی و .. جلوگیری شود.

  • در صورت ابتلا به بیماری های کبدی مانند سیروز
  • معمولا دوره درمان با فلوکستین 4 تا 6 هفته می باشد
  • سندروم سروتونین
  • تورم زبان و دشواری تنفس
  • دهان خشک
  • کاهش میل جنسی و مشکلات اُرگاسم؛
  • داروهای متابولیزه شده توسط CYP2D6

روح انسان همواره نیاز به آرامش دارد و هر گونه آسیب روحی، می تواند منجر به اختلالات روحی و روانی گردد. این دارو را با داروهایی مانند ضد افسردگیهای دیگر، تریپتوفان، رقیق کننده خون (وارفارین، کوادمین و جانتوهن)، داروهای اضطراب و اختلالات فکری (بوسپیرون، دزیپرامین و لیتیوم)، درمان میگرن و داروهای مخدرممکن است ایجاد تداخل کند. داروهای خاصی هیچگاه نباید با یکدیگر مصرف شوند.

درزمان مصرف این دارو، از خوردن الکل اجتناب کنید. داروهای خاصی به دلیل تداخلات نباید نزدیک به زمان خوردن یا حین خوردن غذاهای خاص مصرف شوند. چون ممکن است خلاف تصور شما با خوردن این قرص به وجود آید. به علت حذف کندتر دارو از بدن، احتمال تشدید اثرات وجود دارد. هایپومنیزیمی (کمبود میزان منیزیم خون) – موجب تشدید عوارض جانبی دارو میشود. مصرف همزمان با الکل و ماری جوانا میتواند این اتفاق را تشدید کند. بیماری کبدی – باید با احتیاط مصرف شود. تاثیر بر روی آنزیم های کبدی به دلیل اینکه متابولیسم این دارو در کبد انجام می شود. در زمان شروع مصرف نکات روی جعبه دارو را بخوانید و هر سوالی دارید از پزشک بپرسید. در صورت مشاهده بثورات جلدی و یا کهیر حتما مصرف دارو را قطع کرده و این موضوع را فوراً با پزشک تان در میان بگذارید.

در این میان یکی از داروهایی که به صورت متداول مورد استفاده قرار می گیرد، فلوکستین است. عوارض فلوکستین بر چشم هم در میان برخی بیماران دیده میشود که از جمله مهمترین علائم آن باید به درد، قرمزی، تورم و تاری دید و همچنین گشاد شدن مرمک چشم و ایجاد دید تونلی اشاره کرد. هر دارویی همراه با اثرات مورد نیاز ممکن است موجب برخی عوارض جانبی شود. توجه داشته باشید که این دارو نیز مانند هر دارویی برای اثر بخشی نیاز به تداوم و نظم در حین مصرف دارد. با این وجود، احتمال بروز هایپوناترمی (کاهش سدیم خون) متعاقب مصرف دارو در سالمندان بیشتر از سایرین بوده و از این جهت، باید احتیاط کافی در تنظیم دوز دارو صورت گیرد.

  • برخی از اختلال های خوردن و حمله های ترس
  • قرص الاکوئیت 5 میلی گرم
  • ضعف عمومی
  • سابقهی خونریزی بیدلیل یا مشکل در انعقاد خون
  • مهارکنندههای CYP2D6 (قوی)
  • شربت کتوتیفن-عبیدی 1میلی گرم/5میلی لیتر
  • استرس و اضطراب

مطالعاتی که تا حال حاضر صورت گرفته است، مشکل خاصی در مورد مصرف فلوکستین در سالمندان گزارش نکردهاند. برای افراد مسن: سالمندان ممکن است خطر بیشتری از عوارض جانبی این دارو داشته باشند. بیشتر عوارض در ابتدای درمان رخ ميدهد و با تغییر دوز مصرف یا ادامه درمان، عوارض رفع یا بدن نسبت به دارو عادت ميکند. داروهای ضد افسردگی، از جمله فلوکستین ، تنها یکی از چندین راهکار درمانی برای رفع علائم افسردگی هستند. برای جلوگیری از تداخلات دارویی پزشک باید تمام داروهای مصرفی شما را با دقت مدیریت کند. تداخلات خطرناک دارویی ممکن اســت رخ دهد. این ترکیب همچنین برای درمان افسردگی پس از حداقل 2 داروی دیگر بدون درمان موفقیت آميز علائم مورد آزمایش مورد استفاده قرار گرفته اســت. پاروکستین یک داروی ضدافسردگی است که در گروه مهارکنندههای انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) قرار میگیرد. فلوکستین تنها باید در موارد حملات افسردگی شدید تا متوسط بهمراه درمانهای روانشناسی در این گروه سنی مصرف شود.

  1. شربت فلوکستین-عبیدی 20میلی گرم/5میلی لیتر 60میلی لیتر
  2. تشنج و یا بیماری صرع؛
  3. دست دادن اشتها
  4. کمر درد

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازار داغ لاغری و داروهای آن وقتی با بازار داغ داروهای ضدافسردگی گره بخورد احتمالا بسیاری از خانمها که از هر دوی اینها رنج میبرند را خوشحال خواهد کرد. در بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع 2، بیماری آن ها قبل از ایجاد آسیب ها و خسارات در سلامتی افراد قابل تشخیص نمی باشد. در این صورت فرد مبتلا حتما باید تحت درمان قرار گیرد. در بیماران افسرده ای که اقدام به خودکشی کرده اند، این دارو با دوز پایین مورد استفاده قرار می گیرد. اما، مقاله ای در ژانویه 2018 نشان داد که این دارو ممکن است بر دامنه توجه کودکان تأثیر بگذارد.

کنند و هر ماه مقداری وزن کم کنند.

وزن بیمار باید در طی دوره مصرف هفته ای یک بار کنترل شود. بنابراین در طی مصرف، مراقب قند خون خود باشید و آن را به طور منظم کنترل کنید. از میزان هوشیاری خود در حین مصرف دارو آگاه شوید و آن گاه اقدام به کارهایی چون رانندگی نمایید. بهعلاوه در همان افرادی هم که بر اثر مصرف فلوکستین – https://lotic.ir/فلوکستین وزن کم کردهاند، این کاهش وزن محدود بوده و به این صورت نیست که چندماه فلوکستین مصرف کنند و هر ماه مقداری وزن کم کنند. حتی روانپزشک هم در صورتی که بداند فرد سلامت خود را به دست آورده است، دارو را به مرور کم می کند. درمان آنها نیز مراحل مختلفی دارد؛ ابتدا علایم حاد روانی به کمک داروها درمان میشود و وقتی که بیمار روحیه عادی خود را به دست آورد و هذیانها و توهمها برطرف شد، از درمانهای نگهدارنده مانند رواندرمانی فردی یا گروهی، کاردرمانی و نیز حضور در گروههای خودیاری استفاده میشود.

  • مس زیادی دارد
  • اسهال شدید
  • اگر دچار دیابت و مرض قند هستید
  • قرص کدیمال 325 میلی گرم
  • تاری دید، درد چشم یا تورم یا دیدن حفره در اطراف چراغ
  • مخمر سنت جان
  • گل راعی، هوفاریقون(گیاه دارویی)
  • سفت شدن عضله ها

سردرد، تپش قلب، اضطراب، خشکی دهان، لرزش دست و پا، توهم، تشنج، تب، اختلال عملکرد جنسی و تعریق نیز از دیگر عوارض جانبیاین دارو هستند. پزشک ممکن است راهکارهای برای پیشگیری یا کاهش برخی از عوارض نیز پیشنهاد دهد. پیشنهاد میکنیم در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. برای دیدن تاثیرات دارو در کاهش علائم بیماری، ۲ تا ۳ هفته صبر کنید. در بزرگسالان، مصرف فلوکستین باعث تغییر میزان آسیب زدن به خود نشده و باعث کاهش معنی دار افکار خودکشی به میزان ۵۰% می شود.

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

پاربرگ سایت

تماس با ما
این پلتفرم با بهره‌گیری از داده‌های موجود در اینترنت و فناوری هوش مصنوعی محتوا را تولید می‌کند و هدف ما ارائه تبلیغات یا اظهار نظر درباره خوب یا بد بودن محتوا نیست و هیچ تعهدی نسبت به اعتبار اطلاعات ارائه نمی‌کند و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.