قرص فلوکستین و مزایا و معایب آن

ملکمحمد گفت: فلوکستین پس از رایجشدن در کشور دست به دست چرخید، تاجایی که بسیاری به شوخی میگویند باید برای بهترشدن حال مردم تهران در سد کرج قرص فلوکستین بریزیم. این روانشناس درباره باور غلط نسبت به قرصهای ضدافسردگی در میان ایرانیان توضیح داد: باور غلط نسبت به تاثیر خوردن این قرص موضوعی است که موجب رواج آن در شهری مانند تهران و سایر شهرهای بزرگ کشور شده است. در مورد فلوکستین نیز همین امر وجود دارد، افراد این قرص را با باور اینکه حالشان خوب میشود میخورند اما نمیدانند که بهش عمده تاثیر این قرص بهدلیل نگرش آنها به این داروست. این اصطلاح هنگامی بهکار برده میشود که یک قرصی مانند استامینوفن را به فردی که فشار خونش بالا رفته بدهیم و بگویم این قرص فشارت را پایین میآورد؛ پس از گذشتن زمانی فشار خون آن فرد واقعا پایین میآید چرا که با باور کاهش فشارخون آن را خورده است. در صورت باردار بودن، حتما با متخصص زنان صحبت کنید.

ساعات مصرف قرص فلوکستین

بنا به گفته کارشناسان پس از مصرف قرص های روانگردان احساس شدید خوب بودن، افزایش انرژی، بالا رفتن خلق بیش فعالی، پرحرفی و بی خوابی، اضطراب و خشکی دهان و بینی در شخص بوجود می آید ولی در اثر فعالیت های زیادی که شخص پس از مصرف دارد با گذشت زمان تمام انرژی خود را از دست می دهد و دچار کسلی و بی حوصلگی می شود و مصرف بیش از اندازه قرص های روانگردان علاوه بر اعتیاد میتواند باعث عوارض برگشت ناپذیر مغزی به خصوص از بین رفتن حافظه و مختل شدن قوه ادراک شود. اما جامعه پزشکی باید بداند که بنا به تحقیقات دامنه دار و وسیع انجام شده در طول سه ماهه اول هیچ تفاوت معناداری بین فلوکستین و دارونماهای دریافتی از نظر کاهش وزن مشاهده نشده است اما در پایان هفته بیستم ضمن وجود تفاوت معنادار محققان دریافتند که فلوکستین باعث کاهش وزن می شود. در جامعه ما نیز، که به این جامعه شباهتهایی دارد، اخیرا به صورت گسترده از این قرص استفاده میشود. سه هفته بعد پائولا دومین حمله پانیک خود را تجربه کرد و بعد از آن تعداد دفعاتی که دچار این مشکل میشود افزایش پیدا کرده است.

به همین دلیل بهتر است که افراد مستعد همواره قند خون خود را چک کنند و در صورت ابتلا به بیماری دیابت قند خون خود را کنترل کنند تا دچار آسیب های بینایی نشوند. فردی که فلوکستین مصرف میکند باید بداند که به دلیل تغییر نگرش او به داشتن حال خوب است که او بهتر شده و نه لزوما خوردن دارویی مانند فلوکستین. مصرف خوراکی داروی فلووکسامین در ادرار و فقط ۳% به صورت داروی بدون تغییر از بدن دفع می گردد. رده بندی داروی آلپرازوللام برای مصرف در دوران بارداری و شیردهی در رده D می باشد. مصرف فلوکستین در هنگام شیردهی باعث افزایش احتمال کاهش رشد نوزاد می شود. در عین حال داروهای بهتری برای بارداران وجود دارد که در زمان بارداری یا شیردهی میتوان از آنها استفاده کرد. مصرف هم زمان آلپرازولام با فلوکستین و سرترالین غلظت پلاسمایی آلپرازولام را افزایش می دهد و نیمه عمر آلپرازولام را نیز طولانیتر میکند.

نیمه عمر آلپرازولام در صورت مصرف همزمان با این دارو ممکن است افزایش یابد. نیمه عمر حذف آن حدود ۲۱ ساعت است. شما ممکن است برای حفظ حال خوب خود حین باردرای به مصرف فلوکستین نیاز داشته باشید. اما مصرف داروی ضد افسردگی برای برخی زنان باردار باید ادامه یابد زیرا در غیر اینصورت ممکن است به خود یا نوزادشان آسیب برسانند. در مورد تمام داروهای ضد افسردگی دیگری که مصرف می کنید به خصوص Celexa، Cymbalta، Desyrel، Effexor، Lexapro، Luvox، Oleptro، Paxil، Pexeva، Symbyax، Viibryd یا Zoloft با روان پزشک خود مشورت کنید. پاسخ: با سلام. هیچ تداخلی ندارد و نگران نباشید. سؤال ۹: سلام. پسر ۸ سالهام بیشفعال است و مشکلات تحصیلی زیادی دارد. سؤال ۱۰: سلام. من ۲۹ ساله و مادر دو فرزندم. 808117/1623:سلام ۲۹ هفته باردار هستم و دکترم برای کامل شدن ریه جنین ۴ عدد آمپول بتامتازون هر ۱۲ ساعت یکبار تجویز کردن. روانپزشکان ما برای درمان چند بسته دارویی دارند که هر وقت فردی دچار مشکل شود یکی از آن بستهها را برایش تجویز میکنند، بیآنکه به تاثیر یا عدم تاثیر آن فکر کنند. مردم جامعه باید متوجه باشند که این داروها نیستند که حالشان را خوب میکنند، بلکه آنچه باید تغییر کند وضعیت محیطی و فردی است.

این دارو با افزایش آستانه تشنج و نیز با افزایش غلظت پلاسمایی کاربامازپین و فنی توئین اثر داروهای ضد صرع را تغییر می دهد. مصرف داروی فلوکستین در اغلب موارد دارای عوارض حاد و خطرناک نیست، اما عوارض نادر و خطرناک این دارو شامل تغییرات روحی و روانی غیر عادی یا شدید همچون پریشانی، احساس هیجان یا انرژی شدید، افکار خودکشی، کبود شدگی و خونریزی آسان، ضعف ماهیچهها و عضلات، لرزش، تغییر در توانایی جنسی و کاهش میل جنسی و کاهش وزن غیر معمول میباشد. به طور معمول چهار تا شش هفته طول می کشد تا فلوکستین (من در مورد این فکر کردم) کارایی خود را نشان دهد. وظیفه دولت این است که برای تمام گروههای سنی و اقشار جامعه امکان دسترسی به خدمات روانی را فراهم کند: «هزینههای رفتاردرمانی و روانپزشکی در کشور ما نسبت به سایر کشورها کمتر است اما شرایط سخت اقتصادی باعث شده تا مردم امکان پرداختن به مسائل روحی را نداشته باشند و در این زمینه شرکتهای بیمهای باید همراه مردم باشند. وی در ادامه با اشاره به شروع و روند مصرف این قرص در جامعه ایران تصریح کرد: در کشور ما از یکجا بهبعد وضعیتی در درمان روانی پزشکی صورت گرفت و آن اینکه میزان مراجعین روانپزشکی که دچار افسردگی بوده و نیاز به این دارو داشتند زیاد شد.

اطلاعات برخی از اعضای جامعه علمی کشور هم درباره این دارو ناقص است تا جایی که اگر کلمه فلوکستین را در موتور جست وجوی گوگل جست وجو کنیم می بینیم که در مقالات علمی منتشرشده توسط برخی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، فلوکستین یک درمان بی ضرر برای چاقی معرفی شده که صد البته این تحقیقات از نظر علمی معتبر نیستند زیرا با بررسی آنها در مییابیم که نه تنها تعداد شرکت کنندگان در مطالعه کافی نبوده بلکه مدت زمان مطالعه روی این افراد هم کم بوده است. با ید توجه داشت که مقدار دارو را نباید دو برابر کرد. بنابراین با توجه به مكانیسم عمل، شرایط هر بیمار، سابقه خانوادگی و تاثیراتی كه این دارو میتواند داشته باشد حتما باید با تجویز پزشك و تا مدت زمان تعیین شده از این دارو استفاده كرد. فلوكستین غیر از كاربرد اصلی یعنی درمان افسردگی و اضطراب، در درمان برخی دیگر از اختلالات از جمله برخی اختلالات خوردن (پراشتهایی عصبی)، سندروم پیش از قاعدگی، حملات ترس (حملات غیرقابل پیشبینی و ناگهانی ترس و نگرانی شدید)، درمان مشكلات جنسی، اختلالات خواب و برخی دیگر از اختلالات نیز كاربرد داشته و بر اساس بررسی و نظر پزشك تجویز میشود. به علاوه در همان افرادی هم كه بر اثر مصرف فلوكستین وزن كم كردهاند، این كاهش وزن محدود بوده و به این صورت نیست كه چند ماه فلوكستین مصرف كنند و هر ماه مقداری وزن كم كنند.

کپسول فلوکستین

باتوجه به نقش داروی آلپرازولام در رفع اضطراب و هراس علائمی از جمله خواب آلودگی و مقدار کمی گیجی بعد از مصرف آن طبیعی می باشد. وی با تاکید بر اهمیت نقش “نگرش” در بهبود حال روانی افراد اظهار کرد: در درمان روانشناختی همین “نگرش” هست که اهمیت دارد. این روانشناس در گفتگو با فرارو گفت: بیرونرفتن از هر نوع وضعیت روانی مانند نگرانی، دلواپسی و اضطراب در افراد، راههای مختلفی میتواند داشته باشد. در دیابت نوع 2 برخلاف دیابت نوع 1 در بدن هورمون انسولین تولید می شود اما بدن آن ها توانایی استفاده از انسولین را ندارد و به این ترتیب قند خون این دسته از افراد نیز بالا رفته و بدن توانایی کاهش آن را ندارد. اما این دارو با کاهش میزان استرس می توان بر افرادی که دچار بی اشتهایی عصبی هستند موثر باشد و از این طریق بر رسیدن مجدد آن ها به وزن ایده آل، تاثیر بگذارد.

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

پاربرگ سایت

تماس با ما