فلوکستین Fluoxetine – عوارض – تداخل “فلوکستین”

چنانچه با بلع کپسول مشکل دارید میتوانید از پزشکتان بخواهید که شربت فلوکستین را برایتان تجویز نماید. به یاد داشته باشید که پزشک شما این دارو را تجویز کرده است. تا زمانی که ندانید فلوکستین چگونه بر شما تأثیر می گذارد ، از رانندگی یا فعالیت های خطرناک خودداری کنید. این داروها علاوه بر درمان اختلال افسردگی ماژور، میتوانند آسیب عصبی ناشی از دیابت، فیبرومیالژیا و اختلال اضطراب فراگیر را درمان کنند. این امر موجب میشود که این داروها گزینه خوبی برای افراد مبتلا به اختلال بیخوابی باشد خصوصاً اگر افسردگی نیز داشته باشند. جوان ها به این دلیل که کمتر آینده نگر هستند و به دنبال رهایی یک باره از مشکلات هستند ممکن است بیشتر از سایرین چنین تفکراتی را دارا باشند. در واقع با شدت گرفتن علایم وسواس در چنین موردی، همواره نمی­توان افزایش دوز دارو را مقصر دانست، بلکه به احتمال بیشتر، این سیر طبیعی وسواس است که به شکل فراز و فرود نمایان می­شود یا ممکن است به اثر استرسهای محیطی مربوط باشد. اثر آرام بخش در افراد مبتلا به اضطراب مفید خواهد بود، بنابراین در مواقع لزوم کلردیازپوکساید برای کاهش اضطراب به درمانجو تجویز می شود. چندین تحقیق نشان داده اند که مصرف پروزاک می تواند بروز حملات هراس را در افراد مبتلا به اختلال هراس کاهش دهد.

قرص فلوکستین ۲۰

پروزاک جزو پرفروشترین داروهای ضد افسردگی در جهان است که با افزایش سطح سروتونین، منجر به پایداری طولانی این ماده پس از آزاد شدن در مغز میشود. اما باید توجه کنید که در صورت مشاهده آشفتگی و بیقراری در نوزاد، اختلالات تغذیهای و یا وزنگیری کم حتما این نکلت را به پزشک اطلاع دهید. حداکثر دوز برای مصرف فلوکستین 80 میلی گرم به صورت خوراکی در روز میباشد . مصرف داروی فلوکستین در زمان بارداری با میانگین زمان کوتاه تر بارداری (تا سه روز)، افزایش ریسک زایمان زودتر (تا ۵۵%)، و وزن کمتر جنین تولد مرتبط است. مصرف داروی ضد افسردگی در اواخر بارداری ممکن است عوارض جدی پزشکی را در نوزاد ایجاد کند. فلوکستین را نباید در دوران بارداری مصرف کرد و می تواند باعث مشکلات ریوی شود.در ادامه مطلب با موارد مصرف ، دوز مصرف و عوارض فلوکستین بیشتر می پردازیم. اما کمتر از سایر قرصهای ضدافسردگی باعث افزایش وزن میشود.

بسیاری از قرصهای ضدافسردگی بیخطر هستند اما سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) میگوید که تمام داروهای ضدافسردگی باید داخل جعبهشان راهنمای عوارض و موارد مصرف دارو نوشته شود. را نیز مصرف می کنید، راهنمای دارو Zyprexa را بخوانید و تمام هشدارها و دستورالعمل ها را مورد توجه قرار دهید. برای کمک به جلوگیری از تداخل، پزشک باید تمام داروهای شما را با دقت مدیریت کند. عوارض فلوکستین در دراز مدت ممکن است بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد. داروی پیموزاید؛ مصرف همزمان داروی پیموزاید (اوراپ) با فلوکستین ممکن است با عوارض خطرناکی همچون ضربان قلب نامنظم همراه باشد. همچنین ممکن است همه عوراض داروی فلوکستین و خطرات داروی فلوکستین ذکر نشده باشد و نیاز به مشورت با پزشک درباره همه مشکلات و عوارض جانبی داروی فلوکستین می باشد. اگر به دنبال کاهش عوارض مصرف این داروها هستید باید با مشورت پزشک و در دوزهای بسیار پایین آن را مصرف کنید. قبل از مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) برای درد، آرتروز، تب و یا تورم، با پزشک خود مشورت کنید. اگر مبتلا به هریک از عوارض جدی دارو همچون تپش قلب، توهم، عدم توانایی جهت یابی، تهوع، اسهال، یبوست شدید، کشیدگی عضلات، تب غیرقابل توضیح و بیقراری و پریشانی غیرمعمول شدید.

فلوسکتین برای درمان افسردگی، اختلال وسواسی جبری، بعضی از اختلالات خوردن و حملات ترس (حملات ناگهانی و غیرقابل پیش بینی ترس و نگرانی شدید) و بعضی از انواع سندرم پیش از قاعدگی استفاده می شود. اگر احساس میکنید که عوارض جانبی قرصهای ضد افسردگی برای شما غیرقابل تحمل است با روانپزشک خود تماس بگیرید تا در صورت نیاز دارو را تغییر دهد و یا دوز دیگری را برای شما تجویز کند. در هر صورت هر قضاوتی باید پس از تکمیل اطلاعات و توسط پزشک معالج صورت گیرد. عوارض جانبی بخشی از هویت هر دارویی است. از آنجا که بسیاری از مبتلایان به افسردگی دچار اختلالات خواب و اضطراب میشوند، اسطوخودوس میتواند به آن ها کمک کند تا بدون عوارض جانبی داروهای خواب آور به آرامی بخوابند. ویلازودون مانند بسیاری دیگر از داروهای ضدافسردگی باعث افزایش وزن میشود. قبل از اینکه هر داروی ضدافسردگی را شروع کنید، درباره هر داروی دیگری که مصرف میکنید با روانپزشک خود صحبت کنید. فلوکستین یک داروی ضد افسردگی انتخابی بازدارنده بازجذب سروتونین (SSRI) است. در این مواقع به جای اینکه ناراحت این موضوع شوید و غصه بخورید بهتر است نسبت به درمان آن اقدام کنید.

صبر کردن تا رسیدن به زمان اثربخشی دارو یا بهتر از آن اجرای هم­زمان روان­درمان­یهایی چون رفتاردرمانی یا رفتاردرمانیِ شناختی ممکن است چارهساز شود. اگر روانپزشک فلوکستین را برای شما تجویز کرده است بهتر است آن را به صورت کامل مصرف کنید و نتیجه بهبود خلق و افسردگی خود را پس از ۴ هفته مشاهده کنید. در صورت تغذیه با شیر مادر ، در صورت مشاهده آشفتگی ، سرگیجه ، مشکلات تغذیه ای یا افزایش وزن ضعیف در نوزاد شیرده ، به پزشک خود اطلاع دهید. در صورت مشاهده علائم واکنش آلرژیک شدید، مانند مشکل تنفس یا تورم در صورت، زبان یا گلو، سریعاً به پزشک مراجعه کنید. در صورت استفاده ، دوز آلفا 2 آگونیست را کاهش دهید. اما آنها همچنین اثرات انتقال دهنده عصبی دیگری به نام استیل کولین را کاهش میدهند. اما این داروها این کار را به روشهای مختلف از سایر داروهای ضد افسردگی انجام میدهند. به خاطر داشته باشید که داروهای ضد افسردگی با بهبود خلق و خو در طولانی مدت احتمال خودکشی را کاهش میدهند. مردم به خاطر نبود یا کمبود دارو موش آزمایشگاهی شدند، پزشک هم مقصر نیست و ناچار است طبق موجودی داروخانههای کشور دارو تجویز کند.

طبق یک بررسی سیستماتیک در سال ۲۰۱۲ استنشاق رایحههای اسطوخودوس قبل از خواب، به افراد کمک میکند تا راحتتر بخوابند و خواب با کیفیتتری داشته باشند. طبق دستورالعمل از دارو استفاده کنید و در صورت عدم بهبود علائم ، به پزشک خود اطلاع دهید. این داروها به صورت کپسول، قرص و شربت وجود دارد. نیاز بیمار به قرص فلوکستین به عواملی مثل وزن بیمار، سوابق بیماریهای قبلی، سابقه مصرف در خانواده بیمار و شدت بیماری بستگی دارد. خانواده یا سایر مراقبین شما نیز باید نسبت به تغییرات خلقی یا علائم شما هوشیار باشند. یکی دیگر از داروهای درمان کننده افسردگی افراد که میتواند اختلالات خلقی را از بین ببرد و در نهایت موجب درمان افسردگی شود، سیتالوپرام است. به این معنا که با مصرف این مواد بدن بتدریج به آنها عادت می کند و بدون وجود آنها دچار مشکل شده و علائم متعددی نظیر درد شدید و حالات عصبی شدید بروز می کند و همچنین نیاز بدن به آنها می تواند بتدریج بیشتر شود پس فرد باید بتدریج میزان مصرف خود را بالا ببرد .

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

پاربرگ سایت

تماس با ما