فلوکستین در شیردهی آیا ایمن و بی خطر است؟

فلوکستین دارویی است که از طریق افزایش میزان سروتونین در مغز عمل کرده و به حفظ سلامت روان و تعادل آن کمک میکند. افزایش سروتونین به درمان علائم افسردگی ، اختلال وسواس ، حملات هراس کمک میکند. ادامه مصرف این ماده همچنین باعث گیجی، منگی، اختلال حافظه، کندی حرکتی و اختلال یادگیری میشود و نیز به پوسیدگی دندانها میانجامد. به این ترتیب افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند و به دلیل میزان گلوکز بالا در خون و همچنین در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 با تجمع انسولین در خون رگ های فرد تنگ شده و به همین دلیل در کلیه های فرد باعث ایجاد اختلال می شود. اما برای تشخیص قطعی بیماری دیابت افراد باید طبق دستور پزشک در دوره ی خاصی با استفاده از آزمایش خون و یا دستگاه های سنجش قند خون، میزان قند خون ناشتای خود را اندازه گیری کرده و نتایج را به پزشک متخصص ارائه دهند. یکی از نکاتی که افراد باید در مصرف این دارو توجه کنند این است که در صورت فراموش کردن یک نوبت از دارو، باید نوبت بعدی را مصرف نموده و برنامه ی عادی خود را ادامه داده و از دو برابر کردن دوز دارو خودداری کنند.

قرص فلوکستین ۱۰

همانطور که می دانیم در بیماران مبتلا به دیابت میزان قند خون از حالت عادی خود خارج شده و بسته به شدت بیماری قند خون از کنترل بدن خارج می شود. با استفاده از داروی متوفورمین حساسیت سلول های بدن نسبت به انسولین افزایش یافته و به این ترتیب انسولین در بدن کارایی عادی خود را انجام می دهد. زیرا همانطور که گفتیم در بیماری دیابت نوع 2 انسولین در بدن افراد تولید می شود اما سلول های بدن نسبت به انسولین از خود مقاومت نشان داده و به عبارت دیگر انسولین تولید شده کارایی کاهش قند خون را نخواهد داشت. همانطور که می دانیم کلیه های هر فرد وظیفه ی تصفیه ی خون و پاکسازی آن را دارند و به این ترتیب خون افراد از طریق رگ هایی به کلیه ی فرد وارد شده و با عبور از رگ های کوچک تر و فیلتر هایی مواد زائد خون جدا می شود. مواد مخدر معمولا یک وابستگی جسمی و یک وابستگی روحی ایجاد می کنند . پروزاک به دلیل تاثیراتش ممکن است باعث ایجاد وابستگی، اعتیاد و بیش مصرفی شود. پروزاک اولین بار در سال 1988 در ایالات متحده استفاده شد و تبدیل به یکی از پر استفاده ترین داروی ضد افسردگی در این کشور شد.

فلوکستین با نام تجاری پروزاک یا Prozac نیز خوانده می شود. دارو هایی که در بدن باعث افزایش تولید انسولین می شوند سولفونیل اوره نام داشته که از جمله این دارو ها می توان به کلرپروپامید، تولبوتامید گلیبورید، گلیپیزید و گلیمپیرید اشاره کرد. به این ترتیب افزایش قند خون در بدن باعث تحریک غده ی پانکراس شده و باعث تولید و ترشح هورمون انسولین می شود. همانطور که می دانیم میزان قند خون بالا در بدن باعث ترشح هورمون انسولین به خون می شود. به همین دلیل در افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند، میزان گلوکز خون بالا بوده و معمولا به بخش های حساس به نور در پشت چشم افراد آسیب هایی وارد می شود. بنابراین افرادی که متوجه میزان بالای قند خون خود می شوند بهتر است که برخی از نکات را رعایت کنند تا به بیماری دیابت مبتلا نشوند. دیابت نوع 2 گونه ی پیچیده تری نسبت به دیابت نوع 1 می باشد که درمان آن معمولا به مصرف برخی از دارو ها نیاز دارد. اما بحث اصلی این مطلب دیابت فلوکستین بوده که همانطور که اشاره کردیم فلوکستین یکی از دارو هایی می باشد که به طور معمول برای درمان افسردگی و … در این مطلب به بحث درباره ی دیابت فلوکستین – چرا این را امتحان نکن پرداختیم.

فلوکستین چیست

تا اینجای مطلب با بیماری دیابت آشنا شدیم و تأثیر داروی فلوکستین بر کاهش قند خون و کنترل بیماری دیابت را بررسی کردیم و همچنین به بحث درباره ی دیابت فلوکستین پرداختیم. همچنین این اختلال نعوض می تواند در اثر برخی از بیماری های روانی و یا کاهش سطح تستوسترون در بدن نیز باشد. برخی از افراد ممکن است که در هنگام احساس تشنگی به سراغ نوشیدنی های حاوی قند بالا مانند نوشابه و آبمیوه های غیر طبیعی بروند. در صورت دیدن مشکلات بالا حتما با پزشک خود مشورت نمایید. در این هنگام مقداری پروتئین اضافی وارد ادرار افراد شده و در دراز مدت باعث ایجاد آسیب های کلیوی شده و در صورت کنترل نکردن بیماری دیابت، بیماران ممکن است کلیه های خود را از دست بدهند. در ادامه ی مطلب به بحث بیشتر درباره ی بیماری دیابت، روش های درمان، دیابت فلوکستین و … در ادامه ی مطلب دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2 را به طور مفصل تشریح کرده ایم و علائم هرکدام را نام برده ایم. در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم که نام دیگر دیابت نوع 1 دیابت وابسته به انسولین بوده و این بیماری ارثی بیشتر در کودکان و نوجوانان بروز می کند. • اثرات درمانی فلوکستین پس از چند هفته مصرف بروز پیدا می کند؛ بنابراین در ابتدای درمان ناامید نشده و مصرف آن را بدون اطلاع پزشک متخصص قطع نکنید.

و این ميزان در هفته هشتم در دو گروه درمانی با افزایش نزدیک به 2 دقيقه ای همراه بوده و مقایسه این دو ميانگين نيز، تفاوت معنی داری را نشان داد. با توجه به نگرانی هایی که دربارهی اثر داروی فلوکستین بر روی نوزادان وجود دارد، با چه راهکارهای دیگری می توان علائم افسردگی پس از زایمان را کاهش داد؟ درمان افسردگی در دوران بارداری بسیایر مهم است، در صورتی که این عارضه به موقع درمان نشود میتواند خطر ابتلا به زایمان زودرس، شدت یافتن افسردگی، کاهش رشد جنین، عدم رشد کامل جنین و.. شيردهی: این دارو از شیر مادر عبور مینماید، بنابراین مصرف آن در دوران شیردهی توصیه نمیشود. برخی از دارو هایی که برای درمان دیابت نوع 2 تجویز می شود معمولا برای خانم های باردار و در دوران شیردهی توصیه نمی شوند. یکی دیگر از توصیه ها در رژیم غذایی دیابت این است که به جای مصرف یک یا دو وعده ی غذایی سنگین افراد از چندین وعده ی سبک در طول روز استفاده کنند. قطع ناگهانی این دارو ممکن است که برخی از عوارض را برای افراد به همراه داشته باشد به همین دلیل بهتر است که برای قطع مصرف این دارو نیز با پزشک خود مشورت کرده و بر طبق دستور او برای قطع مصرف این دارو عمل کنید.

برخی از داروهای میتواند با کپسول فلوکستین تداخل ایجاد کرده و باعث بیماری خطرناکی به نام سندرم سروتونین شوند . نکته ی قابل توجه در این زمینه این است که دیابت باعث ایجاد بیماری های عفونت لثه شده و این بیماری ها نیز خود باعث تشدید بیماری دیابت و افزایش قند خون می شوند. به کاهش قند خون نیز کمک می کند. این دارو ممکن است باعث کاهش سطح قند خون شود. مصرف شکر و کربوهیدرات های تصفیه شده باعث افزایش قند خون شده و در دراز مدت خطر ابتلا به بیماری دیابت را بیشتر می کند. اما اگر در مدت طولانی، فلوکستین مصرف کرده اید، پزشک احتمالاً به تدریج دوز دارو را کاهش داده تا سرانجام آن را قطع کند. اما مدت زمان طول کشیدن عوارض ترک آن، بیش از عوارض ترک داروهایی با نیمه عمر کوتاه تر هستند. در زمان مصرف فلوکستین اگر هرگونه علائمی نظیر تغییرات روحی و رفتاری ، اضطراب ، حملات هراس ، مشکل در خواب ، یا اگر احساس تحریک ، تحریک پذیر ، آشفتگی ، پرخاشگری ، بی قراری ، بیش فعالی شده اید به پزشک خود تماس بگیرید. کلردیازپوکساید برای تسکین اضطراب و کنترل بی قراری به خصوص اضطراب ناشی از ترک الکل استفاده می شود.

بنابراین اگر سیگار و یا سایر دخانیات را مصرف می کنید بهتر است که مصرف آن ها را کاهش داده و یا در صورت امکان آن را ترک کنید. قطع ناگهانی مصرف برخی از قرص های ضد افسردگی باعث ایجاد علائم مشابه ترک و بدتر شدن افسردگی میشود. هرچند ممکن است برخی از افرادی که از ریتالین در این مورد استفاده میکنند از این کار خود راضی باشند و در واقع سود برده باشند، این احتمال نیز وجود دارد که مصرف این دارو را در موارد مشابه ادامه دهند و به تدریج سوءمصرف یا وابستگی به دارو رخ دهد. دیابت نوع 1 معمولا با تزریق روزانه ی انسولین درمان شده و علائم خاصی از خود نشان نمی دهد. در صورت کنترل بیماری دیابت می توان از این عارضه های نا خواسته جلوگیری کرد. به این ترتیب کنترل قند خون بیماران بسیار دشوار تر خواهد شد. داروهای تیازولیدین دیون باعث کاهش گلوکز خون از طریق افزایش حساسیت سلول های مختلف بدن به انسولین می شوند. کلرودیازپوکساید با اثر بر روی ناقل های عصبی منجربه انتقال اثر آرامبخشی در سلول های مغزی می شود. متوفورمین به عنوان یک داروی بیگونید شناخته شده که باعث افزایش حساسیت سلول های بدن نسبت به هورمون انسولین می شود.

فلوکستین برای چیست

را دارد. به همین دلیل است که بوی بد دهان و عفونت لثه ها به عنوان یکی از علائم بیماری دیابت شناخته می شود. این تغییر کلاژن در بافت های بدن عواقبی مانند عفونت لثه ها، خرابی دهان و دندان و آسیب به بافت استخوانی و … آنها باید مراقب تغییر در رفتار شما یا علائم وخیم تر شدن افسردگی باشند. همانطور که می دانیم تنگ شدن رگ های خون خود باعث افزایش فشار خون در افراد می شود. اگر فردی بیش از اندازه از داروی فلوکسیتین استفاده کرده بود و دچار علائمی مانند بیهوش شدن یا مشکل در تنفس شد با مرکز فوریتهای پزشکی تماس بگیرید. با این وجود اگر واکنش آلرژیک جدیای مثل علائم پوستی، خارش، تورم (مخصوصا در صورت، زبان و گلو)، گیجی شدید و اختلال تنفسی را تجربه کردید به سرعت از مرکز فوریتهای پزشکی کمک بگیرید. اختلال وسواس فکری: این دارو برای کودکان به دلیل این بیماری مورد مطالعه قرار نگرفته است. در طول مطالعه 180 نفر از بيماران مبتلا به IBS با علائم متوسط تا شديد مراجعه كننده به كلينيك پورسيناي حكيم اصفهان در صورت داشتن معيارهاي ورود به اين مطالعه وارد شده و با استفاده از جدول اعداد تصادفي در سه گروه فلوكستين با دوز 20 ميلي گرم روزانه، فلوكستين با دوز 40 ميلي گرم روزانه و پلاسبو قرار خواهند گرفت.

به این ترتیب در اثر این دارو ها مقدار کم تری گلوکر از طریق مواد غذایی مصرفی به بدن افراد وارد می شود. افرادی که قصد پیشگیری قطعی از ابتلا به بیماری دیابت را دارند باید تا حدود زیادی از خوردن مواد غذایی شیرین و دارای شکر خودداری کنند. اما همانطور که می دانیم همواره پیشگیری بهتر از درمان بوده و ریسک بسیار پایین تری را نسبت به درمان دارد. بر اساس تحقیقات بسیار گسترده ای که بر روی اثرات این دارو بر بیماران مختلف انجام شده است این دارو برای بیماران دیابتی نیز مفید بوده و باعث کاهش قند خون این افراد نیز می شود. داروی فلوکستین چه تأثیری بر قند خون ناشتای افراد می گذارد؟ بدن افراد مبتلا به بیماری نوع 2 توانایی استفاده ی بهینه از هورمون انسولین تولید شده توسط خود را ندارد. دارو های درمانی دیابت نوع 2 معمولا با اهداف زیر تولید می شوند. این دسته از دارو ها نیز همانند سولفونیل اوره باعث تحریک تولید هورمون انسولین در بدن می شوند.

مستقیمی بر کاهش قند خون ناشتای این افراد داشته است.

یکی دیگر از ویژگی های متوفورمین این است که این دارو باعث کاهش اشتهای افراد شده که برای افرادی که داری اضافه وزن هستند نیز بسیار حائز اهمیت است. این روند غیر طبیعی خون رسانی به مغز باعث ایجاد آسیب های بسیار جدی در مغز افراد می شود. کنترل سطح گلوکز خون معمولا با رعایت یک رژیم غذایی سالم بر آورده می شود. اولین و آسان ترین روش برای پیشگیری از ابتلا به دیابت، تغذیه ی سالم و رعایت رژیم غذایی مناسب می باشد. یا برعکس ، ۵ هفته بعد از قطع هستید.MAOI مصرف فلوکستین مجاز به مصرف تیرودیزین یاهمچنین در صورت تجویز این دارو توسط پزشک، اگر دچار هر نوع آلرژی به دارو هستید یا مبتلا به سیروز کبدی، بیماری کلیوی، دیابت، صرع، افسردگی خفیف و یا سابقه سوء مصرف دارو هستید به پزشک اطلاع دهید. این آزمایش 8 هفته ای بر روی بیماران مشخص کرد که در بیماران افسرده و دارای دیابت نوع 2، داروی فلوکستین تأثیر مستقیمی بر کاهش قند خون ناشتای این افراد داشته است. هدف از استفاده ی این دارو ها می تواند کاهش قند خون و یا ورود انسولین به بدن باشند.

این دسته از دارو ها باعث کاهش جذب کربوهیدرات از روده می شوند. همچنین برخی دیگر از دارو ها ممکن است که علاوه بر کاهش قند خون به کنترل کلسترول خون افراد نیز کمک کند. همچنین این بخش فقط برای مردان نبوده بلکه خانم های میان سال و کهن سال مبتلا به دیابت نیز دچار مشکلاتی در برقراری رابطه ی جنسی می شوند. در واقع افراد دیابتی نیازی به حذف وعده های غذایی نداشته و فقط باید توجه داشته باشند که چه مقدار از مواد غذایی مانند کربوهیدرات ها و … دارو های هم گروه فلوکستین سیتالوپرام اس سیتالوپرام فلووکسامین پاروکستین سرترالین دوزاژ داروها اطلاعات تخصصي پزشكي محسوب مي شود كه در نرم افزار داروياب فقط براي گروه هاي پزشكي قابل مشاهده است. • از مصرف خودسرانه این دارو هم مانند سایر داروها بپرهیزید. اما به هیچ وجه نباید خودسرانه به قصد کاهش وزن اقدام به مصرف این دارو کنید و حتما با پزشک مشورت لازم را داشته باشید. ، کاهش علاقه به رابطه جنسی، تغییر در توانایی جنسی، کاهش وزن غیرعادی.

قابل ذکر است که یک دارو ممکن است در فردی درمان مناسب ایجاد کند در حالی که همین دارو در فرد دیگر اثر مناسب درمانی نداشته باشد، لذا بیمار پس از 5 روز مصرف دارو چنانچه نتیجهای نگرفت باید برای تغییر دارو مراجعه کند. نکته ی قابل توجه در این زمینه این است که فشار خون بالا خود باعث ایجاد بسیاری دیگر از بیماری ها مانند بیماری های قلبی و عروقی، سکته مغزی و … رژیم غذایی سالم علاوه بر کنترل قند خون افراد به دستیابی و حفظ وزن مناسب افراد نیز کمک کرده و همچنین از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند. اما علاوه بر تزریق انسولین روزانه پزشک متخصص ممکن است برخی از ورزش های مناسب و همچنین برخی از رژیم های غذایی را برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 تجویز کند. دکتر سلیمی یکی از بهترین پزشکان کشور برای درمان دیابت بوده که در برخی از موارد لازم از این دارو برای کنترل قند خون بیماران دیابتی استفاده می کند.

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

پاربرگ سایت

تماس با ما