سه دلیل چرا داشتن عالی تقویم نیست کافی

در حالی که اضافه کردن یک فیلد برای پرسونای مخاطب در تقویم محتوا خود، خیالتان راحت هست که به قدر کافی به همه کاربران خود توجه خواهید کرد. با برنامهریزی واقعبینانه میدانید که طی یک روز یا یک هفته تمام کارهای انبار شده به اتمام نمیرسند و اگر برنامه شما مطابق این واقعیت نباشد هربار که به آن نگاه میکنید ناامید میشوید و ترجیح میدهید هیچکدام از فعالیتهای داخل فهرست را انجام ندهید. حال اگر این نکته را یادداشت کنید در زمانهایی که برنامه شما دچار وقفه میشود این قبیل فرایندهای کوچک و بیاهمیت را انجام میدهید. در طرح تقویم رومیزی سایت طرح دات آی آر، علاوه بر تقویم شمسی، تقویم قمری و تقویم میلادی نیز موجود میباشد که به صورت لایههای کاملا جدا از یکدیگر، قابلیت حذف نمودن یا ویرایش را دارند. یکی از گودال های ماه به نام ابوریحان بیرونی نامگذاری شده است و علاوه بر آن دانشگاه فنی تاشکند در ازبکستان و دانشگاه احمد شاه مسعود در کاپیسای افغانستان هم نام وی را برای خود برگزیده اند. این کار کمک میکند که تا نیمههای روز بیشتر وظایف اصلی خود را انجام داده باشید و تا شب به تمامی فعالیتهای خود مطابق برنامهریزی برسید.

اگر ازجمله افرادی هستید که خیلی زود حواستان پرت میشود یا در پایان روز بدون اینکه به کارهایتان برسید از گذر زمان تعجب میکنید این اپلیکیشنها میتوانند به شما کمک کنند. این روش با نام بهرهوری بدون استرس (GTD) متدی ابداعی برای مدیریت زمان است و تمرکز اصلی آن روی بیرون راندن دغدغههای ذهنی انسان است. ناتوانی در نه گفتن: عدم شهامت در نه گفتن به دیگران یکی دیگر از موانع مدیریت ساعات است و گاهی مشکلات جدی در روند کار شما به وجود میآورد. شاید در روزهایی که روزنامهها بهوسیلهی چاپ سنگی منتشر میشدند و روزنامهنگاران برای گرفتن اطلاعات باید به شخص یا محلی مراجعه میکردند، قابل باور نبود که روزی با وجود فضای آنلاین و ظهور صفحات تحت وب، اطلاعات فقط با یک کلیک ساده بهدست آید.آغاز فعالیت وب1 خودش موجی عظیم از تحول را بهدنبال داشت، این موج آنقدر عظیم بود که خیلی از نهادها را وادار کرد تا اطلاعات کاغذی خود را به فرمت الکترونیک درآورند. کارمندانتان چطور، یادشان مانده گفته بودید یک پست درباره فلان موضوع بنویسند؟

شما باید ابتدا بهترین زمان پست گذاری در شبکههای اجتماعی و وبلاگ را بشناسید، سپس طبق آن برای انتشار پستهای خود برنامهریزی کنید. اما جدا از اینکه از کدام ابزار استفاده خواهید کرد، پیشنهاد میکنم حتماً یک نمونه از تقویم محتوایی خود را روی دیوار شرکت بچسبانید یا روی تخته وایت بُرد بنویسید تا همیشه جلوی چشم اعضای تیمتان باشد. حالا می رسیم به مخترع اینترنت که اگر ما یک روز اینترنت نداشته باشیم قطعا آن روز به سخت ترین شکل ممکن برایمان می گذرد.

همچنین یک رویداد (مثل نوشتن یک پست وبلاگی) را با دیگران به اشتراک بگذارید تا در اطلاع آن قرار بگیرند. اگر میخواهید در تولید محتوا یک قدم از رقبا جلوتر باشید، این روش را حتماً امتحان کنید. اگر میخواهید زمانتان را مدیریت کنید و به هدفها برسید باید با چالشهای بیحوصلگی مقابله کنید و هربار که میل به عقبانداختن کاری دارید بخش کوچکی از آن را انجام دهید. پذیرش بیش از حد: گاهی بدون اینکه بدانید مدیریت زمان چیست، با اشتیاق کاری را قبول میکنید اما در اواسط انجام کار متوجه میشوید که حجم آن بیشتر از حد تصور شما بوده است و نمیتوانید به موقع آن را تحویل دهید. اگر صبحها زودتر از قبل بیدار شوید وقت کافی برای آماده شدن دارید و بدون استرس و هیجان به برنامههای روزانه میرسید. ولی بهتر است که از این نمونه آماده به عنوان مرجعی برای تحقیق اصلی استفاده گردد. کارهای خود را دستهبندی کنید و هر روز را به انجام یکی از این دسته اختصاص دهید به طور مثال فرض کنید باید ایمیل مهمی بفرستید، تمرینهای درسی را انجام دهید و یک مقاله برای کلاس آماده کنید.

برنامه هفتگی را طوری تنظیم کنید که یک نصفه روز را فارغ از تمام کارهای روزانه باشید و با هیچکدام از افراد مرتبط با کار ارتباط برقرار نکنید. اگر زمان روزانه خود را طوری تنظیم کنید که مطابق برنامه به همه کارها برسید درک کردهاید که مدیریت زمان چیست. یکی از مهمترین پارامترها در مدیریت زمان تمرکز روی تنفس درست است. این افراد ساعت های متمادی مشغول به تحصیل علم بوده اند و در کارگاه خود بر روی اختراعات خویش کار می کردند.

از بین دانشمندان ذکر شده که در کدام در حوزه خاصی به تحصیل علم و اختراعات بی نظیری دست داشته اند نام ابن ماجد را ذکر نکرده ایم. به وسیله تقویم مکانیکی بیرونی کدام محاسبات انجام می شود؟ به طوری که در پایان روز حتی یکی از این فرایندها را از فهرست خود خط نمیزنید. کمبود استراحت: بعضی وقتها فشار کاری باعث میشود خواب کمتری داشته باشید یا برای صرفهجویی در وقت از زمان استراحت خود بکاهید. داشتن عادتهای خوب باعث میشود که ساعتهای زیادی را ذخیره کنید و نگذراید که زمانهای مفیدتان به هدر بروند. حتی اگر بهترین برنامه را ریخته باشید باز هم وقفههایی به وجود میآیند و اگر برنامه شما فاقد انعطاف باشد همه چیز بهم میخورد. ایجاد دانشگاه با نام مولانای بلخی -ابوریحان بیرونی – ابن سینا – فرهنگستان – بنیـاد ها و حتی نامـه بـه سازمانـهای جهانی به منظور یـادآوری ایرانی بودن این بزرگان و برخورد با جاعلین این سرقت فرهنگی یکی از این راهکارهاست که تا ملت ایران با فراموشی این بزرگان راه را به منظور متجاوزان فرهنگ و تمدن ایران نگشایند .

یکی از معضلات فرهنگی کنونی ایران زمـین سرقت مشاهیر و فرهنگ و تمدن ماست . تقویم رسمی ایران هجری خورشیدی است با اسامی ماههای ایرانی که پایه و اساس سالشمار آن تقویم جلالی محسوب میشود. این تقویم خورشیدی و با ماههای فارسی بود. به این ترتیب حتی اگر مطلب را فراموش کنید با مروری کوتاه خیلی زود آن را به یاد میآورید و فرصت زیادی را ذخیره خواهید کرد. شما در طول ماه ساعات زیادی را پشت سیستم کامپیوتر صرف میکنید و اگر میانبرهای کیبورد را یاد بگیرید سرعتتان افزایش مییابد و به این ترتیب به مقدار زیادی در زمانتان صرفهجویی میکنید. کار بیرونی به منظور نوشتن این کتاب ، بسیـار دشوار بوده هست . شش داستان نوشته هست که یکی از آنـها افسانـه عاشقانـه وامق و عذرا بوده هست این شش داستان کـه ریشـه های هندی و ایرانی داشته اند امروز درون دست نیستند ؛ البته بیرونی این نوع آثار خود را جدی نمـی گرفت و آنـها را نوعی سرگرمـی مـی دانست .

ترکیـه کشور همسایـه ایران و به عبارتی امپراتوری متلاشی شده و متجاوز عثمانی کـه بارها کشور ما را مورد تاخت و تاز قرار داد , امروز دست بر روی مولانا عارف بزرگ ایرانی گذاشته هست و مولانای بلخی را بـه دلیل آنکه درون قونیـه ترکیـه وفات یـافته هست از مشاهیر ترک مـی خواند ! گفته ها و عقیده های آنـها را نقل مـی کردم اگر این سخنان درون نظر مسلمانان ناخوش بیـاید بـه آنـها مـی گویم کـه این عقیده آنـهاست زیرا این کتاب کتاب بحث و ستیزه جویی نیست که تا در آن بـه رد عقیده آنـها بپردازم ، من مـی خواهم عقیده هندوان را چنانکه هست بیـان کنم و شباهت های آن را با ملت های دیگر نشان بدهم . بیرونی همـه جا درون جستجوی این دانشمندان بود که تا با آنـها گفتگو کند ، مـی خواست بـه یـاری آنـها دشواریـهایی را کـه در فهم نوشته های بعضی از کتابهای هندیـان برایش پیش آمده بود از مـیان بردارد ، بیرونی درباره روش تألیف ماللهند مـی نویسد : ” من کتاب را نوشتم بی آنکه بهتان و نسبت دروغ بر هندیـان ببندم .

بیرونی درون این کتاب بـه بسیـاری از باورهای همگان درباره پدیده های طبیعی اشاره کرده و آنـها را از نظر علمـی و تجربی مورد بررسی قرار داده هست برای نمونـه مردم مـی گفتند کـه روز شانزدهم دی ماه هر سال همـه آب های شور زمـین بـه مدت یک ساعت شیرین مـی شود بیرونی این باور مردم را رد کرده و نوشته هست چنین چیزی ممکن نیست ، خاصیت آب تنـها بستگی بـه زمـینی دارد کـه آب بر آن جاری هست یـا درون آن انباشته شده است . بیرونی درون زمـینـه ادبیـات و نقد علمـی نیز استاد بود ، برخی از آثار محمدبن زکریـای رازی دانشمند و پزشک ایرانی را بررسی و نقد کرد . آنوقت رباتهای خزنده گوگل طبق همان زمانبندی مجدد سایت شما را بررسی میکنند تا تغییرات جدید را در ایندکس خود قرار دهند. با گذر زمان و در طول تاریخ گاهشماری در ایران تغییرات زیادی در خودش دیدهاست. در جایگاه بعدی، تاریخ محمد علی پاشا از فرماندهان ارتش عثمانی قرار دارد.

به طور مثال اگر قرار ملاقاتی دارید و میدانید که مکان قرار نزدیک محل کار دوست شماست طوری برنامهریزی کنید که به هر دو جا برسید. البته گاهی شرایط غیرمنتظره به وجود میآید اما تلاش کنید که پس از هر وقفه دوباره به این برنامه بازگردید. اما ناگهان میبینید که مدت زمان مکالمه بهقدری طولانی شده است که از برنامه عقب ماندید. نرم افزار 1Password اپلیکیشن پایگاه دادهای رمزگذاری شدهای است که میتوانید برای مدیریت زمان، تمامی رمزهای عبور را همراه با وبسایت آنها یادداشت کنید.

برای اینکه بازدهی خود را بالا ببرید و بهتر درک کنید که مدیریت زمان چیست این سایتها و شبکهها را تا زمان مد نظرتان مسدود کنید. کارهای پیشرویتان را با کمی خلاقیت سادهتر کنید و در برنامههای خود قرار دهید. از دید این قانون هر چه به مهلت نزدیکتر میشویم، اغلب احساس میکنیم تحت فشار بیشتری قرار میگیریم و انگیزه بیشتری برای انجام کار داریم. در صورتی که از این قانون پیروی کنید علاوه بر مدیریت زمان، هزینهها را کاهش میدهید و پول و مشتری بیشتری را جذب میکنید. اگر تمرکزتان در محیط ساکت بهتر است شرایط را فراهم کنید و اگر از موسیقی بیکلام لذت میبرید آن را در محیط پخش کنید تا با تمرکز بیشتری به انجام امور بپردازید. فعالیتهایی که کمتر از دو دقیقه به زمان نیاز دارند در لیست بمانند. او کوشید که تا موضوع های دشوار دانش اختر شناسی را به منظور ایرانیـانی کـه با زبان عربی آشنا نبودند توضیح دهد . طوری برنامهریزی کنید که روزانه به اهداف کوتاهمدت خود دست پیدا کند و هر روز کمی از وقت خود را برای برنامههای بلندمدت صرف کنید.

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

پاربرگ سایت

تماس با ما