درآمد خیره کننده TSMC در ماه فوریه؛ آینده ای برای شکستن رکوردهای مالی دیجیاتو وجود دارد


تقاضای بالا برای پردازنده‌های گرافیکی، پردازنده‌های مرکزی، کنسول‌ها و تلفن‌های همراه برای بنیان‌گذاران از جمله TSMC افزایش بهره وری آنها یک مزیت است. این شرکت اکنون گزارش اولیه خود را از درآمد سه ماهه اول 2022 رکوردشکنی در ماه فوریه را اعلام کرد.

صنایع نیمه هادی تایوان (TSMC)، بزرگترین تولید کننده الکترونیک جهان، گزارش اولیه خود را برای سه ماهه اول سال 2022 با تخمین فروش منتشر کرد. 5.2 میلیارد دلار در ماه فوریه اعلام شد.

این بالاترین رقم ثبت شده توسط این شرکت برای ماه فوریه است، علیرغم درآمد آن نسبت به ژانویه. 15% کاهش اما نسبت به مدت مشابه پارسال 38% افزایش را نشان می دهد. همچنین لازم به ذکر است که کاهش آن نسبت به ژانویه بیشتر به دلیل تعطیلات سال نو چینی است.

پیش بینی درآمد TSMC برای آینده

TSMC ادعا می کند در دو ماه اول سال 2022 حدود 11 میلیارد دلار درآمد داشته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. 36.8٪ افزایش یافت. همچنین انتظار می‌رود فروش در این ماه افزایش یابد و این شرکت را مجبور به پیش‌بینی درآمد 16.6 تا 17.2 میلیارد دلاری برای سه ماهه اول کند.

طی دو سال گذشته، این شرکت عملکرد مالی بسیار خوبی داشته و در اوایل سال 2022 وعده داده است. افزایش ظرفیت تولید هزینه آن از 40 میلیارد دلار تا 44 میلیارد دلار خواهد بود.

سیب همچنین بزرگترین مشتری TSMC است و تخمین زده می شود که 26 درصد از درآمد خود را از کوپرتینو به دست آورد. تراشه M1 Ultra که اخیرا معرفی شده است، آخرین همکاری این دو است.

اخیراً اطلاعات خوبی در مورد غول های تراشه تایوانی منتشر شده است که نشان می دهد آینده موفقی در انتظار آنهاست. مثلا، Nvidia این شرکت قصد دارد کارت گرافیک GeForce RTX 40 خود را با لیتوگرافی 5 نانومتری از TSMC بسازد که گفته می شود برای خرید آن 10 میلیارد دلار به TSMC پرداخت می کند. خوب. کوالکام پس از راندمان پایین کارخانه سامسونگ تصمیم گرفت تولید تراشه خود را به این شرکت تایوانی بسپارد.

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

پاربرگ سایت

تماس با ما