تکمیل مرحله سوم و چهارم همراستایی تلسکوپ فضایی جیمز وب دیجیاتو


رصدخانه فضایی جیمز وب به تراز کردن آینه های خود برای دستیابی به تصاویر واضح تر و متمرکزتر ادامه می دهد. تیم نظارت بر ماموریت موسسه علمی تلسکوپ فضایی (STScI) آنها تاکنون مراحل هفتم، دوم و سوم تراز آینه را با موفقیت پشت سر گذاشته اند. اکنون که این مراحل که تراز خط و مونتاژ تصویر نامیده می شود، کامل شده است، تیم مرکز کنترل حداقل تغییرات را در قطعات انجام می دهد تا آینه در موقعیت مناسب قرار گیرد.

مرحله دوم تراز کردن قطعات است.

در مرحله دوم، تیم 18 تصویر تار گرفته شده توسط وب سایت ستاره را در حالی که حرکت لنز را تنظیم می کرد و همچنین موقعیت لنز ثانویه را تنظیم می کرد، به تصاویر واضح و متمرکز تبدیل کرد. این مرحله است جمع آوری قطعات این یک مرحله مهم و حیاتی در طراحی و تکمیل شیشه اصلی جیمز وب است، بنابراین 18 قطعه به عنوان یک شیشه 6.5 متری کار می کنند.

مرحله سوم مونتاژ تصویر است.

پس از این مرحله، اعضای تیم تمام تصاویر فوکوس را برای گرفتن نور ستاره در یک مکان واحد روی حسگر NIRCam روی هم قرار می دهند. در این مرحله. مجموعه تصاویر یعنی اعضای تیم شش عدسی را طوری تراز می کنند که نور دریافتی از ستاره در مرکز تصویر باشد.

مرحله چهارم تراز کردن شیشه است.

حتی اگر نور ستاره در مرحله جمع آوری تصویر روی یک موقعیت خاص تنظیم شده است، قطعات شیشه همچنان به طور جداگانه عمل می کنند. حالا این قطعات باید مراقب باشند کمتر از موج نور دریافتی تنظیم کنید تا یک عکس بگیرید.

تیم ماموریت اکنون مرحله چهارم هم ترازی آینه را آغاز کرده است. در این مرحله، اعضای تیم با 20 جفت مختلف آنها آینه را روشن می کنند تا اختلاف ارتفاع را از موقعیت خود پیدا کرده و تصحیح کنند. در این مرحله تصویر نهایی واضح تر و واضح تر می شود.

هنوز راه زیادی تا عملیاتی شدن کامل تلسکوپ فضایی جیمز وب باقی مانده است، اما تیم نظارت ماموریت همچنان از پیشرفت پروژه راضی است. پیشرفتی که امروز شاهد آن هستیم نتیجه دهه ها برنامه ریزی و آزمایش است و نتایجی که در هفته ها و ماه های آینده خواهیم دید بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

پاربرگ سایت

تماس با ما