تحصیل ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

تحصیل

این افراد پس از یافتن کار مناسب، اقامت کاری ایتالیا را بدست می‌آورند و بعد از ۵ سال صلاحیت اخذ تابعیت این کشور را دارند و اقامت موقت آن‌ها به اقامت دائم تبدیل می‌شود. دانشجویانی که در اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر موفق شده‌اند، نیاز است تا اقدامات لازم برای اخذ ویزای ایتالیا را هم انجام دهند. البته از آنجایی که ایتالیا در حوزه شنگن قرار دارد با دریافت ویزای ایتالیا می‌توان به راحتی با دردست داشتن ویزای شنگن به سایر کشورهای اروپایی در این حوزه سفر کرد. تسلط به زبان ایتالیایی و تسلط به یک مهارت کاربردی برای پیدا کردن یک شغل دانشجویی مناسب، بسیار کمک‌کننده خواهد بود. چنان‌چه مهارت شما متناسب با رشته‌ تحصیلی شما باشد، شرایط مطلوب‌تر خواهد بود. معمولاً دانشجویان برای تامین هزینه‌های زندگی و همینطور کسب تجربه‌ کاری در ایتالیا مشغول به کار می‌شوند.

معمولا چنین افرادی دانشجویان مقطع دکتری یا کارشناسی ارشد هستند که کلاس‌های حل تمرین و رفع اشکال برگزار می‌کنند و در اصلاح اوراق امتحانی به اساتید خود کمک می‌کنند. حقوق دستیاران تدریس نیز مثل دستیاران تحقیق به‌صورت ماهانه پرداخت می‌شود. علاوه بر داشتن سطح علمی بالا، داشتن مدرک زبان با نمره خوب شانس شما را برای گرفتن این بورسیه افزایش می‌دهد، چون برای تدریس علاوه بر دانش کافی، به مهارت بالا در زبان انگلیسی نیز نیاز دارید.

اعزام دانشجو برای تحصیل در خارج

حال اگر موفق به تحصیل رایگان در خارج از کشور نشدید، باید هزینه‌های تحصیل خود را پرداخت کنید. این روزها افزایش قیمت دلار به حدی بوده که دیگر امکان تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی در خارج از کشور برای اکثر افراد میسر نیست. به همین دلیل دانشجویان برای تحصیل رایگان در کشورهای خارجی اقدام می‌کنند. اما تحصیل رایگان در هر کشوری شرایط خاص خود را دارد که حتما باید بدانید.

این کارت رایگان است و از نظر پزشکی در هر 27 کشور اتحادیه‌ی اروپا، ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس خدمات درمانی به شما ارائه می‌دهد. دانشگاه ملی کاپودیستریان (Kapodistrian) آتن در سال 1837 تاسیس شده است و یکی از قدیمی‌ترین موسسه‌ی آموزش عالی کشور یونان مدرن و اولین دانشگاه معاصر در مدیترانه‌ی شرقی است. در حال حاضر، این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه‌های یونان با بیش از 100 هزار دانشجو است. دانشگاه فنی ملی آتن (NTUA) در سال 1836 در این شهر تاسیس شد، که یک موسسه‌ی آموزش عالی عمومی است. این دانشگاه از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در یونان و اولین دانشگاه فنی و مهندسی در این کشور است.

نحوه یافتن بورسیه‌های تحصیلی کامل

یکی از مهم‌ترین امتیازاتی که به کمک آن می‌‌توان به سادگی نسبت به اخذ ویزای تحصیلی جهت تحصیل در خارج اقدام کرد، چاپ مقالات علمی در ژورنال‌های معتبر دنیا است. در این مطلب قصد داریم درباره‌ مقالات علمی و تاثیر آن در اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل در خارج صحبت کنیم؛ بنابراین اگر قصد تحصیل در خارج و کشورهای مختلف دنیا را دارید. تنها مشکلی که وجود دارد این است که دانشگاه‌های برتر این کشور دروس را به زبان نروژی ارائه می‌کنند.

تحصیل

اگر موفق به پیدا کردن شغل مناسب در این کشور شوید، و ویزای کاری بگیرید می‌توانید برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنید. برای دریافت بیمه‌ A.S.L ابتدا باید درخواست خود را در اداره‌ پست ثبت کنید و سپس به شعب این بیمه در نزدیکی محل سکونت خود مراجعه نمایید. فرم درخواست، کد مالیاتی، مجوز اقامت، گذرنامه، گواهی ثبت‌نام در دانشگاه و رسید پرداخت، مدارک مورد نیاز برای دریافت بیمه‌ A.S.L است. این سه مقطع شامل مقطع ابتدایی، متوسطه و دبیرستان است که طول دوره تحصیل در هر مقطع را در جدول زیر مطالعه کنید.

تحصیل در ایتالیا

پس قبل از اقدام به مهاجرت تحصیلی، حتما اطمینان حاصل کنید که دانشگاه مد نظر شما مورد تایید وزارت علوم باشد. بسته به اینکه کدام کشور و دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید، قوانین ورود به هر دانشگاه با یکدیگر متفاوت است. دانشگاه‌ها آزمونی برای جذب دانشجو برگزار نمی‌کنند و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و رزومه دانشجو جذب می‌کنند. اما برخی از دانشگاه‌های برتر برای پذیرش دانشجو آزمون ورودی برگزار می‌کنند که باید با مراجعه به سایت دانشگاه از شرایط و تاریخ برگزاری آزمون مطلع شد. دانشجویان دوره‌ی دکترا در یونان می‌توانند بسته به پایان نامه و تحقیقاتی که در این کشور انجام می‌دهند حقوق دریافت کنند.

تحصیل

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

پاربرگ سایت

تماس با ما