بهترین روش مطالعه ادبیات کنکور

یاسمین برای مطالعه زبان اول روی خوده کتاب زبان تمرکز میکرده و برای تسلط بیشتر از روی کتاب های کمک آموزشی تست میزده. موج ازمون نشرالگو ( سطح بالا)، ادبیات موضوعی گاج، کتاب های موضوعی نشر الگو، کتاب های میکروطلایی گاج، کتاب های موضوعی خیلی سبز. کلماتی که دارای یکی از حروف «ت/ط»، «ث/س/ص»، «ح/ه»، «ذ/ز/ض/ظ»، «ع/ء همزه» یا «غ/ق» هستن مهم ترین لغات املا ادبیات در کنکور هستن. حدود ۹۰ درصد کلماتی که براى غلط املایى در کنکور طرح میشه از کلماتی هستن که حداقل یکی از ۶ دسته حروف بالا رو دارن، یعنی کلماتی با دو صورت مختلف که در ساختار جمله معناى درستی ندارن. لغت و املا جمعا ۵ تا ۶ تست ادبیات کنکور رو شامل میشن یعنی حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد ادبیات که اتفاقا چون چند سوال اول دفترچه هم هستن اگه بتونید این چند سوال رو درست جواب بدید در همون چند دقیقه اول شروع کنکور قوت قلب خوبی میتونه واسه ادامه کار بهتون بده.

⚠️برای موفقیت در تمامی مباحث حتما باید تعداد تست زیادی بزنید و درصد ها و تراز های ازمونتون رو به خوبی تحلیل کنید. پس یک شروع عالی در کنکور تا حدودی به مطالعه صحیح و یادگیری عمیق این درس بستگی دارد. اگرچه این بخش از ادبیات تا حدودی به طبع شعری و استعداد ذاتی شما در درک مفاهیم بستگی داره اما با تمرین مداوم و درگیر شدن با انواع ابیات و مفاهیم ان ها در پاسخ دهی به تست های قرابت توانا خواهید شد.

نحوه مطالعه ادبیات فارسی برای کنکور

مطالعه ادبیات کنکور هم یه توفیق اجباریه که مارو تا حدودی با دنیای جذاب فرهنگ و تعالیم مختلف اشنا میکنه. حال که به صورت کامل با ادبیات کنکور آشنا شدیم، نوبت به بررسی نحوه مطالعه ادبیات کنکور است. با توجه به عبارات زیر معنی واژه های مشخص شده به ترتیب کدام است؟ سعی کنید کلمات رو در متن یاد بگیرید تا به جای حفظ کردن طوطی واری که به زودی فراموش خواهد شد به طور دقیق با کاربرد های کلمات در جملات اشنا بشید.

پس خواندن این مقاله قطعا برای زدن درصد الایی از پاسخ درست در ادبیات فارسی به شما کمک خواهد کرد. تمام این مباحث را با کمک روش خواندن درس فارسی کنکور که در ادامه برای شما توضیح دادهایم، مطالعه کنید و برای هر کدام تستهای زیادی حل کنید تا به سرعت لازم برسید. واسه تشخیص املای درست کلمات هم آوا باید ببینید با توجه به معنی و مفعوم جمله کدوم املا و کدوم معنی درسته، مثل: نواحی و نواهی، سور و صور، آزار و آذار، سمن و ثمن و … در ضمن توصیه میکنم کلمات هم آوا مانند فطرت و فترت و …

روش مطالعه ادبیات کنکور قلم چی

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد روش صحیح مطالعه ادبیات برای کنکور لطفا از سایت ما دیدن کنید.

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

پاربرگ سایت

تماس با ما