برای افسردگی و مشکلات وسواس

مصرف فلوکستین همزمان با برخی دیگر از داروها هم ممکن است باعث احساس خواب آلودگی یا افزایش سرعت تنفس شود، بنابراین به بیمار گوشزد کنید قبل از مصرف ضددردهای مخدر، قرص خواب، آرا م کننده های عضلانی، داروهای ضداضطراب و افسردگی یا تشنج حتما با شما تماس بگیرد. همچنین، وزن او را به صورت مرتب اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید که روند وزنگیری طبیعی است.با پزشک خود در مورد برخی از گزینه های مطمئن تر که میتواند جایگزین فلوکستین شود، صحبت کنید. همانطور که گفته شد، دارو مناسبی که برای درمان کم کاری تیروئید تجویز می شود، لووتیروکسین نام دارد که توسط پزشک متخصص غدد تجویز میشود. نکته مهم دیگری هم در انتخاب دارو وجود دارد و آن تشخیص اختلالات دیگری است که ممکن است در فرد دچار ناتوانی ذهنی وجود داشته باشد. در جامعه ما نیز، که به این جامعه شباهتهایی دارد، اخیرا به صورت گسترده از این قرص استفاده میشود. هر دارویی در کنار فوایدی که برای درمان دارد، ممکن است سبب بروز برخی علائم ناراحت کننده که به عنوان عوارض جانبی شناخته می شود نیز بشود؛ اگرچه فلوکستین از جمله داروهای کم خطری است که نسبت به فواید درمانی که دارد و البته نسبت به دیگر داروهای مشابه، عوارض جانبی کمتری دارد.

قرص فلوکستین ۱۰

بعضی از جوانان در صورت مصرف داروهای ضد افسردگی به خودکشی فکر می کنند. روانپزشکان ما برای درمان چند بسته دارویی دارند که هر وقت فردی دچار مشکل شود یکی از آن بستهها را برایش تجویز میکنند، بیآنکه به تاثیر یا عدم تاثیر آن فکر کنند. افرادی که در ابتدا دوره مصرف بیش از ۲ میلی گرم آلپرازولام مصرف کنند می توانند دچار سرکوب خفیف سیستم تنفسی و آپنه خواب و تنگی نفس شوند. همچنین نوزادان مادرانی که در سه ماه آخر بارداری فلوکستین مصرف کردهاند ممکن است مشکلاتی از قبیل مشکل در غذا خوردن و تنفس، تشنج، سفت شدن عضلات و گریهی مداوم داشته باشند. همه اینها نشان میدهد که مصرف مداوم و بیرویه قرص فلوکستین برای بدن مضر است و نباید این قرص را خودسرانه و بدون تجویز پزشک مصرف کرد. همچنین نوزادان مادرانی که در سه ماه آخر بارداری کپسول فلوکستین 10 مصرف کردهاند ممکن است مشکلاتی از قبیل مشکل در غذا خوردن و تنفس، تشنج، سفت شدن عضلات و گریهی مداوم داشته باشند. در ابتدای مراجعه فقط مشکل بیخوابی و کمی استرس داشتم، مشکل بیخوابیم خوب شد اما الان دچار عدم انگیزه و کندی در تفکر شدم.

ساعات مصرف قرص فلوکستین

در مورد فلوکستین نیز همین امر وجود دارد، افراد این قرص را با باور اینکه حالشان خوب میشود میخورند اما نمیدانند که بهش عمده تاثیر این قرص بهدلیل نگرش آنها به این داروست. در صورت ترکیب ، شواهد مربوط به افزایش فشار را کنترل کرده و کاهش دوزهای اولیه آگونیست آلفا – بتا را در نظر بگیرید. حتما عوارض فلوکستین در درازمدت را در نظر بگیرید. در چنین حالتی اگر فرد یک روز دارو را قطع کند، باز هم به همان حالتهای گذشته و بدتر از آن بازمیگردد. از طرفی ممکن است باورهای نادرست همهگیری که در مورد داروهای اعصاب وجود دارد یا برچسبی که گاهی اطرافیان به ناحق بر پیشانی فرد مصرف کننده داروی اعصاب میزنند عامل فرار از روانپزشک یا داروهای روانپزشکی باشد. سلولهای مغزی که به نام نورون فعالیت میکنند، وظیفه آزاد کردن چندین نوع ماده شیمیایی را به عنوان پیامرسان، در فضای بین سلولی برعهده دارند. داروهای مهارکننده ی سروتونین که فلوکستین یکی از آن هاست منجر به باقی ماندن سروتونین در فضای بین سلولی می شوند. وی در ادامه با اشاره به شروع و روند مصرف این قرص در جامعه ایران تصریح کرد: در کشور ما از یکجا بهبعد وضعیتی در درمان روانی پزشکی صورت گرفت و آن اینکه میزان مراجعین روانپزشکی که دچار افسردگی بوده و نیاز به این دارو داشتند زیاد شد.

ملکمحمد گفت: فلوکستین پس از رایجشدن در کشور دست به دست چرخید، تاجایی که بسیاری به شوخی میگویند باید برای بهترشدن حال مردم تهران در سد کرج قرص فلوکستین بریزیم. این روانشناس درباره باور غلط نسبت به قرصهای ضدافسردگی در میان ایرانیان توضیح داد: باور غلط نسبت به تاثیر خوردن این قرص موضوعی است که موجب رواج آن در شهری مانند تهران و سایر شهرهای بزرگ کشور شده است. همه از تجویزهای پیشنهادشده سنتی برای ایجاد آرامش در افراد در طب سنتی است. البته علت چاقی، تری یک طبع است و چاق ترین آدمها صاحبان طبع سرد و تر هستند که باید مواد غذایی گرم و خشک مصرف نمایند، سرد و تر را کمتر بخورند و بر اساس لیست طبع مواد غذایی، خودتان بر اساس سلیقه و توان اقتصادی خودتان برای خود برنامه ریزی نمایید ولی حتماً از همه گروه های مواد غذایی در غذایتان باشد و گوشت را هم حذف نکنید راهکار چاق شدن افرادی که زیاد عرق میکنند خانم، ۴۵ ساله برای چاق شدن افرادی که زیاد عرق میکنند چه راهی پیشنهاد می کنید. تپش قلب فرد مصرف کننده در پی مصرف ایران دارو پایین میآید که منجر به پایینآمدن اضطراب وی نیز خواهد شد.

این روانشناس در گفتگو با فرارو گفت: بیرونرفتن از هر نوع وضعیت روانی مانند نگرانی، دلواپسی و اضطراب در افراد، راههای مختلفی میتواند داشته باشد. این دارو باید در دستگاه گوارش به آرامی هضم و جذب شود. مردم جامعه باید متوجه باشند که این داروها نیستند که حالشان را خوب میکنند، بلکه آنچه باید تغییر کند وضعیت محیطی و فردی است. فرارو- میگوید “بخور حالِت خوب میشه!”. میگوید “یکی دو هفته دیگه اینجوری دمق و افسرده نیستی، حالت خوبه”. دکتر مهدی ملکمحمد -روانشناس و عضو انجمن روانشناسی ایران- دراینباره میگوید “تمایل مردم به خوردن قرص روانپزشکی مانند یک نشانگر و آلارم عمل میکند و نشان میدهد که حال جامعه خوب است یا بد، که متاسفانه ازدیاد مصرف این داروها نشان میدهد جامعه افسرده است”. اما چرا باید حال خوب ما اینروزها به “فلوکستین” وابسته باشد؟ نام برد. تمایل مردم به خوردن قرص روانپزشکی مانند یک نشانگر و آلارم عمل میکند و نشان میدهد که حال جامعه خوب است یا بد، که متاسفانه ازدیاد مصرف این داروها نشان میدهد جامعه افسرده است. داروهایی برای افسردگی یا لاغری! داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی NSAID برای درد، التهاب مفاصل و تب هم می توانند با اثر فلوکستین تداخل داشته باشند؛ پس بیمار باید قبل از مصرف آسپرین، ناپروکسن، دیکلوفناک، ایبوپروفن و دیگر داروهایی از این دست با شما مشورت کند.

قرص فلوکستین برای چیست

بااینحال تحقیقات نشان می دهند که تعداد کمی از افراد (معمولا آنهایی که زیر ۲۵ سال دارند) بعد از مصرف قرص های ضدافسردگی، ممکن است افسردگی و یا سایر اختلالات خلقی آنها بدتر شده و یا افکار خودکشی به آنها دست داده و یا حتی اقدام بخودکشی نمایند. برای این کار ضروری است افراد وابسته به شیشه به مراکز ترک اعتیاد معرفی شوند؛ اما باید در نظر داشت که برخی از این مراکز فاقد مجوز فعالیت بوده و بدون نظر پزشک اقدام به محدود کردن بیماران میکنند و در مواردی رفتار بسیار تندی با آنها دارند. داروهای ضد افسردگی متنوع با اثرات متفاوت وجود دارند در صورتی که احساس می کنید این دارو مناسب شما نمی باشد می توانید با پزشک خود درباره تغییر دارو صحبت کنید اما از قطع درمان خودداری نمایید. این درحالی است که دکتر بقایی، ضمن ابراز تاسف از مصرف بی رویه و نادرست داروی فلوکستین در جامعه تاکید می کند که برخی موارد مصرف این دارو در جامعه مورد تایید منابع پزشکی نیست که از جمله این موارد می توان به درمان چاقی اشاره کرد. داروی فلوکستین سطح انرژی فرد را بالا می برد و در اغلب موارد ایجاد خواب آلودگی نخواهد کرد. نیمه عمر آلپرازولام در صورت مصرف همزمان با این دارو ممکن است افزایش یابد.

سوماتریپتان، ترامادول و تریپتوفان – مصرف همزمان این داروها با فلوکستین یا در طی ۵ هفته از قطع مصرف فلوکستین ممکن است احتمال بروز یک عارضه ناخواسته نادر ولیکن بسیار وخیم به نام سندروم سروتونین را افزایش دهد. در غیر این صورت ممکن است مشکلات دائمی رخ دهد. 5. ممکن است ۴ هفته طول بکشد تا علائم شما بهبود یابد. کلیه افراد سالمند مانند افراد عادی کار نمیکند و پردازش دارو در بدن به طول میانجامد. این در حالی است که آمار نشان داده که 50 درصد تشخیص روانپزشکان در مورد بیشفعالی در ایران اشتباه است. گفتنی است فلوکستین – پایین ترین قیمت یک داروی ضد افسردگی است که در حال حاضر برای درمان افسردگی و اختلالات اضطرابی و برخی از اختلالات شخصیتی مورد استفاده قرار میگیرد. در بیشتر مواقع سطح هوشیاری چندان تغییری نمیکند. بیشتر بخوانید : قرص تگرتول چیست و چه عوارض و کاربردهایی دارد؟ چه تمرینها و چه رفتاری برای بامسؤولیت کردن مردی که تازه با او ازدواج کردهام وجود دارد؟ از قطع کردن ناگهانی دارو خودداری نمایید. توجه داشته باشید که داروی فلوکستین را باید فقط طبق دستور پزشک متخصص خود مصرف نمایید.

بیمار باید با همون دارویی که قبل از بارداری تحت درمان بوده ادامه بده. رده بندی داروی آلپرازوللام برای مصرف در دوران بارداری و شیردهی در رده D می باشد. پزشک شما باید سطح فنی توئین را در بدن شما کنترل کند. تاکید هم میکند که سر ساعت مشخصی باید این قرص را خورد. مصرف هم زمان آلپرازولام با فلوکستین و سرترالین غلظت پلاسمایی آلپرازولام را افزایش می دهد و نیمه عمر آلپرازولام را نیز طولانیتر میکند. غلظت پلاسمایی بعضی از داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای توسط این دارو افزایش می یابد. در مطالعات کوتاه مدت، داروهای ضد افسردگی ریسک فکر و رفتار خودکشی را در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان جوان (زیر ۲۴ سال)افزایش دادند و داروهای ضد افسردگی برای اختلالات افسردگی و دیگر بیماری های روانشناختی تجویز کردند. یکی از این راهها میتواند رویآوردن به قرصهای ضدافسردگی باشد، که در کل راه مطلوبی نیست. قرص پروزاک یکی از برندهای فلوکستین خارجی که در بازار وجود دارد.

کپسول فلوکستین ۲۰

اما در حال حاضر جامعه به راههایی که آسانتر، سریعتر و نتیجهبخشتر هستند حرکت کرده و سراغ راههایی میرود که به زعم خودش مطمئنتر و کارآمدتر است. بنابه گزارش انجمن پزشکان خانواده آمریکا تا به حال هیچ عملکرد شناخته شده و تایید شده ای توسط مطالعات بالینی برای اثر کاهش وزن داروی فلوکستین معرفی نشده است. عضو انجمن روانشناسی دلیل واقعی مصرف این قرص و قرصهای مشابه را تشریح کرده و گفت: اما موضوع مهم دلیل مصرف قرص است. در بیماری دیابت به ویژه دیابت نوع 2 رگ های خونی داخل گوش دچار مشکل شده و به همین دلیل در حس شنوایی افراد تا حدود زیادی اختلال ایجاد می شود. در صورتی که علائمی مانند ضربان شدید قلب، توهم، از دست دادن هماهنگی اعضای بدن، سرگیجهی شدید، حالت تهوع، استفراغ، اسهال، سفت شدن عضلات، تب بیدلیل و پریشانی و بیقراری غیر معمول را مشاهده کردید به سرعت به پزشک مراجعه کنید. اگر دوز پروزاک(فلوکستین خارجی) هفتگی را فراموش کردید، به محض این که به یاد آوردید، دوز از دست رفته را مصرف کنید و ۷ روز بعد دوز بعدی را مصرف کنید.

فلوکستین چیست

1. دوز معمول تجویز شده فلوکستین برای بزرگسالان 20 میلی گرم در روز است. فلوكستین غیر از كاربرد اصلی یعنی درمان افسردگی و اضطراب، در درمان برخی دیگر از اختلالات از جمله برخی اختلالات خوردن (پراشتهایی عصبی)، سندروم پیش از قاعدگی، حملات ترس (حملات غیرقابل پیشبینی و ناگهانی ترس و نگرانی شدید)، درمان مشكلات جنسی، اختلالات خواب و برخی دیگر از اختلالات نیز كاربرد داشته و بر اساس بررسی و نظر پزشك تجویز میشود. اگر به دلیل مشکلات پیش از قاعدگی از فلوکستین استفاده میکنید، پزشک ممکن است شما را راهنمایی کند تا هر روز یا فقط به مدت ۲ هفته قبل از قاعدگی تا روز اصلی قاعدگی، آن را مصرف کنید. دلیل این امر این است که هر فردی که این قرص برایش تجویز میشد همان را به دیگران نیز توصیه میکند. چرا فکر میکنیم فلوکستین معجزه میکند؟ این دارو گیرندههای قلب را به شکلی تنظیم میکند که آنها تپش قلب را کنترل کنند.

از جمله دلایل زیادی هستند که باعث شده این روزها عده زیادی از مردم به استفاده از قرصهای فلوکستین یا همان پروزاک روی آورند و آن را مثل نقل و نبات مصرف کنند. قبل از مصرف فلوکستین لیست داروهای مصرفی خود را در اختیار پزشک قرار داده و در صورتی که به مشکلات قلبی خاص (نارسایی قلبی، ضربان قلب کند، طولانی شدن زمان QT در EKG) مبتلا بوده یا سابقه خانوادگی ابتلا به مشکلات قلبی خاص ( از جمله طولانی شدن زمان QT در EKG و مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی) دارید به پزشک اطلاع دهید. درمان مشکلات روانشناختی با قرص در صورت شدید بودن بیماری، باید همراه با مشاورههای روانشناختی باشد. وی همچنین تصریح کرد: افراد جامعه باید این را یاد بگیرند که هنگامی که دچار مشکلات روانی میشوند ابتدا باید به نزد روانشناس و مشاور بروند و درصورتی که آنها تشخیص دادند که لازم است پزشکی به میدان بیاید، آنگاه به روانپزشک مراجعه کنند.

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

پاربرگ سایت

تماس با ما