اطلاعات قطعی به سندبلاست

سندبلاست با ذرات جامد خشک، غبارات زیادی تولید می کند که برای دستگاه تنفسی اپراتور سندبلاست و سلامتی او خطرناک است. ماسه سیلیکا: ماسه سیلیکا یا ماسه سیلیسی از پر استفاده ترین مواد ساینده در روش های ساپ پاشی است که در واقع اسم سندبلاست به دلیل استفاده از این ماسه های برای این فرآیند در نظر گرفته شده است. انواع روش های ساب پاشی کدام هستند؟ معمولا ماسه سیلیکا را زمانی مورد استفاده قرار میدهند که بخواهند در محلهایی که شرایط بازیابی وجود ندارد، از فرایند ساب پاشی استفاده کنند. سندبلاست در فرهنگ لغت به معنی ماسه پاشی می باشد، برای همین است که برخی ها به جای واژه سندبلاست، از واژه ماسه پاشی استفاده می نمایند. برای زدودن آلودگی ها از روی سطوح، ساینده های متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند؛ برخی از آن ها رایج هستند و برخی دیگر، به دلایل گوناگون، کمتر استفاده می شوند.شن، ماسه و سیلیس از متداولترین ساینده های سندبلاست هستند. سرباره زغال سنگ از سایندههای رایج برای تمیزکاری پاششی در کارخانههای کشتیسازی است.

نازل های تفنگی شکل، رایج ترین نازل های سندبلاست هستند که کارکردن با آن ها بسیار راحت است. لازم به ذکر است که مهم ترین مرحله در رنگ آمیز یک سطح، همان مرحله اول یعنی آماده سازی سطح است، چرا که میزان زبری سطح، تعیین کننده میزان چسبندگی رنگ بر روی آن خواهد بود؛ اما آیا شستشو با حلال های شیمیایی می تواند درجه زبری سطوح را تضمین کند؟ کار کردن به عنوان اپراتور سندبلاست برای اجرای کامل و بدون نقص سندبلاست پل، همیشه هم کار راحتی نخواهد بود؛ بسیاری از پل ها در مکان هایی ساخته شده اند که سندبلاست باید پس از نصب داربست های مخصوص، آغاز شود. به طور کلی سندبلاست کارآمدترین روش برای تمیز کردن سطوح و آماده سازی آنها برای پوشش جدید رنگ، اپوکسی یا پوشش پودری است. و دستگاههای سندبلاست با کاراییهای خاص و تکنولوژیهای منحصر بفرد و جدید. سندبلاست فرآیندی است که طی آن شن یا ذرات ریز مصنوعی با فشار شدید توسط دستگاههای مخصوص بر روی شیشه پاشیده میشود که این عمل منجر به از بین رفتن یک لایه نازک از سطح شیشه و در نهایت مات شدگی سطح آن میشود که با پوشاندن بخشی از سطوح شیشه با برچسبهای نواری پلاستیکی سبب مانع محو شدن قسمتی از شیشه شده و با طراحی برچسبها میتوان نقوش چشمگیر و منحصربه فردی ایجاد کرد.

کاربردهای عملیات سندبلاست از آن جهت دارای اهمیت زیاد می باشد که تمام سطوح فلزی، آلومینیومی، پلاستیکی با این روش قابل پا کسازی می باشد و در مواردی که نیاز به پوشش و رنگ زدن روی سطح می باشد کیفیت کار بسیار افزایش می یابد. لازم به ذکر است که وسیله های مورد نیاز سندبلاست، دیگ سندبلاست، کمپرسور اسکرو دیزلی یا برقی، کمپرسور پیستونی، شیلنگ مواد سند بلاست ضد سایش، شیلنگ هوا مخصوص سند بلاست، شیلنگ مخصوص کلاه ایمنی، کلاه سند بلاست، نازل سند بلاست، اتصالات مربوطه، لاستیک نازل، کپسول تنفسی و مواد سند بلاست … رعایت نکات ایمنی مستلزم این میباشد که کارگران حتما از کلاههای ایمنی، لباس، کفشهای ایمنی، دستکش ، گوشگیر، عینک محافظ و تجهیزاتی از این قبیل که توسط سازمان OSHA توصیه شده، استفاده نمایند. جهت اطلاع از این تدابیر و الزامات را می توانید از طریق سازمان ها و نهاد های مرتبط با OSHA کمک بگیرید. داشتن یک سطح مناسب، تمیز و عاری از هرگونه زنگ زدگی جهت اجرای پوشش لازم و ضروری می باشد.

• مشاوره ، طراحی و ساخت ، تهیه و تامین قطعات یدکی دستگاه های شات بلاست ، سندبلاست و وت بلاست دستگاه تمام خودكار چند منظوره رنگ آميزي و خط كشي هوشمند روش دستگاههای پاشش رنگ پودری الکترواستاتیک دستگاه رنگ آمیزی اتوماتیک PLC دستگاه کنترل می شود و همچنین مجهز به یک نازل دستی می باشد که برای سند بلاست یک قطعهیک دستگاه پمپ فشار قوی رنگ آمیزی برقی ایرلسلوازم جانبی پمپها و گ-سندبلاست-شات بلاست-رنگ آمیزی (رنگ آمیزی و اعمال پوشش اپوكسی با سیستم ایرلس اسپری. بهینه ترین انتخاب برای شروع و حتی ادامه کار برای کاربرانی که شیشه تخت و حجیم مانند ظروف شیشه ای ، سنگی و چوبی را در رشته کاری خود دارند دستگاه AG 1 میباشد . این مجموعه در سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را با طراحی و نصب انواع شیشه های سکوریت مخصوص درب، پنجره، راه پله و پارتیشن بندی و …

این سیستم معمولا از تجهیزات مکانیکی یا پنوماتیکی نصب شده در کف اتاق تشکیل میشود. یکی از بهترین حالات تبلیغات و دکوراسیون داخلی ادارات درج و نقش دادن لوگوی مربوطه همان شرکت روی درب های شیشه ای خود میباشد، معمولا برای اجرای سندبلاست لوگو روی شیشه ابتدا نقش آن توسط برنامه های فوتوشاپ و کرل طراحی شده و توسط کاتر پلاتر های پیشرفته روی چسب های مخصوص پرینت و یا کاتر میشوند. لوگوی روی شیشه را میتوان به دو روش زمینه مات و یا زمینه شیشه نقش انداخت، در مکانهایی که دید کافی لازم میباشد فقط لوگو را سندبلاست میکنند و دید و انتقال نور همچنان حفظ می شود. در حال حاضر فعال در زمینه طراحی و اجرای انواع شیشه های سکوریت و شیشه سندبلاست می باشد و از تمامی نقاط کشور سفارشات می پذیرد. البته که روش اجرای ساب پاشی بر روی هر ماده ای می تواند کمی تفاوت داشته باشد. شیلنگ سند بلاست یکی از مهم ترین ابزار در پروسه پاشش ذرات یا همان ساب پاشی به روی قطعات فلزی است که به تجهیزات کمک می کند تا برای رنگ کاری مهیا شوند.

برای دیدن نمونه کار های ما و یا کسب اطلاعات بیشنر هم اکنون با شماره های ما در واتس اپ تماس گرفته و تمامی آنچه را که برای شروع پروژه ها خود لازم دارید به دست آورید. آنچه اهمیت دارد کاربرد و نحوه اثرگذاری این فرآیند در صنایع مختلف است که آن را به فرآیندی محبوب و پرکاربرد تبدیل ساخته است. استحکام شیلنگ های سند بلاست آن را به یک محصول مقاوم و مستحکم تبدیل نموده است. سیلیس در سندبلاست سبب ایجاد ویژگی هایی در این ماده می شود که از آن برای بسیاری از کاربردها در صنعت استفاده می شود. به طور مثال، در یک کارخانه سندبلاست لوله، در یک فضای صنعتی دقیق، عملیات سندبلاست برای لوله های 2 تا 140 اینچ اجرا می شود.

توربین های مکانیکی هوای فشرده قابلیت انجام سندبلاست را برای تعداد 6 لوله به طور همزمان دارند و می توانند لوله هایی با قطر 8 اینچ را به خوبی پاکسازی نمایند. نتیجه بررسی این روش و مقایسه آن با روش سنباده زدن ورق ها و سطوح مختلف نشان می دهد که درصد تاثیر گذاری این روش برای سطح بسیار بیشتر می باشد ایجاد برآمدگی یا گوشه در روش سندبلاست سطح های مختلف وجود ندارد و حال آنکه این مشکلات در سطح هایی که سنباده زنی می شوند بسیار مشاهده می شود . اکسید شدن سطح فلز پیشرفته کرده و روی سطح حفره های زیادی به وجود آمده است.

همان طور که می دانید فرآیند سندبلاست، یک عملیات صنعتی پاکسازی و آماده سازی سطوح است که به دلیل اینکه ذرات ساینده با فشار زیاد به سمت سطح پاشیده می شوند، باعث کثیف شدن محیط اطراف خواهند شد؛ این وضعیت برای بسیاری از مجریان سندبلاست، امری نامطلوب به شمار می آید و لذا در پی آن هستند که از روش هایی برای سندبلاست استفاده کنند تا این آلودگی ها را به حداقل برسانند. با مطالعه این مطلب پی خواهید برد که چرا اجرای سندبلاست و رنگ به طور متوالی، از اجرای رنگ آمیزی بدون سندبلاست سطوح مهم تر است. برای اجرای فرآیند سندبلاست پل، ابتدا باید مکان مورد نظر توسط بازرسان به طور دقیق بررسی شود.

ذرات گرد به نسبت ذرات نوک تیز سایندگی کمتری دارند.

2- روش کار در این نوع سندبلاست بدون استفاده از فشار هوا می باشد و در واقع از نیروی سانتریفیوژ برای پرتاب ساینده ها به سطح استفاده می شود که در مقایسه با روش سایش سطح بازدهی بیشتری دارد. نماهای ساختمان ها در اثرتغییر شرایط جوی، آلوده و مات می شوند.جرم و گاهی اوقات دوده های ناشی از سوختن و حرارت سیاه و مات می شوند. تیلگمن با این کار خدمت بزرگی را به جامعه بشریت عرضه داشت، زیرا در بسیاری موارد هزینه روشهای جایگزین تمیزکاری و آماده سازی قدیمی سطوح، نسبت به سندبلاست بسیار گران قیمت و گاهی غیر ممکن است . ذرات گرد به نسبت ذرات نوک تیز سایندگی کمتری دارند. شلنگ، رابطی بین دیگ و نازل محسوب میشود و این دو را به هم متصل میکند. فرایند شات بلاست خیلی تهاجمی است و اصولا از آن به عنوان یک سیستم مخرب هم یاد میکنند، زیرا با فشار خیلی بالا به سطوح پرتاب میشود.

جرم زدایی و پا کسازی بدنه کشتی ها با هیچ روش موثر دیگری امکانپذیر نمی باشد چرا که دیگر روش ها هم وقت گیر است و هم هزینه بر، به همین خاطر کاربرد عملیات سندبلاست در آن بیشتر مشاهده می شود. کاربردهای عملیات سندبلاست، ترکیب شن و ماسه و هوای پرفشار شرایطی را به وجود آورد که روش های صنعتی دیگر را دگرگون ساخت. چگالی در گارنت متغییر و به ترکیب شیمیایی موجود در آن بستگی دارد. از شن گارنت به عنوان یک ساینده خیلی خوب و جایگزینی مناسب برای سیلیس در عملیات بلاستینگ استفاده می شود با ترکیب گارنت با آب فشار بالا می توان از آن برای برش فولاد و مواد دیگر استفاده نمود. معمولا از سند بلاست در صنایع فولاد سازی، کشتی سازی و مخازن نفت و گاز استفاده می گردد. بهترین و موثرترین و اقتصادی ترین روش برای پاکسازی سطوح در این صنایع استفاده از روش های مختلف سندبلاست می باشد.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با سندبلاست وب سایت خود باشید.

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

پاربرگ سایت

تماس با ما