احیای I4 G4 iMac با تراشه M1 – زومیت


نوستالژی یک نیروی قدرتمند است و اکنون فردی موفق شده است iMac G4 را به تراشه جدید M1 مجهز کرده و آن را بازگرداند. دستگاه با وجود قدیمی بودن، جذابیت خود را از دست نمی دهد. این محصول از صفحه نمایش 15 اینچی با لبه ضخیم دور آن بهره می برد. iMac G4 دارای یک پایه بزرگ با درایو نوری است. ناگفته نماند که طراحی تنها یکی از عناصر این محصول است که البته در طول سالیان متمادی تغییرات قابل توجهی داشته است. اگرچه سخت افزار G4 برای زمان خود بسیار چشمگیر است، اما در مقایسه با سخت افزار امروزی بسیار قدیمی است.

با توجه به Digital Trends، Imec G4 دارای رزولوشن 1024 در 768 پیکسل است. این دستگاه از یک پردازنده گرافیکی گیگاهرتز تغذیه می کند. پردازنده گرافیکی این محصول GeForce 4MX بوده و از 256 مگابایت DDR SDRAM با فرکانس 333 مگاهرتز استفاده می کند. این نسخه از آی مک به هارد دیسک 80 گیگابایتی با 72000 دور در دقیقه مجهز شده است که در مقایسه با سخت افزار مشابه زمان خود بسیار عالی به نظر می رسد.

تکنسینی به نام کانر تصمیم گرفت تصمیمی جسورانه بگیرد. او مادربرد M1 را در جی 4 آی مک تعبیه کرد و آن را به 16 گیگابایت رم و یک ترابایت SSD مجهز کرد. از آنجایی که M1 یک سیستم روی تراشه (SoC) است، شامل یک تراشه گرافیکی، یک تراشه مرکزی و RAM است.

مک جی 4 با تراشه M1

مقالات مرتبط:

علاوه بر ارتقاء سخت افزاری، پروژه کانر شامل ارتقاء درگاه G4 نیز می شود. نسخه اصلی سیستم مجهز به سه پورت USB 2.0، دو پورت Firewire 400 و دو پورت VGA بود، اما ظاهرا این پورت ها قدیمی هستند و نیاز به به روز رسانی دارند. iMac G4 Connor اکنون به HDMI، USB A، USB C، جک هدفون و اسلات کارت Asi و همچنین درگاه های اترنت مجهز شده است.

اگر تعجب می کنید که آیا آی مک اصلاح شده G4 چیزی بیش از یک پروژه سرگرم کننده است، کانر آن را به Wi-Fi و بلوتوث نیز مجهز کرده است و اکنون می تواند به شبکه های بیش از 100 مگابیت در ثانیه متصل شود. با این حال، نگاه کردن به دستگاه های قدیمی و اصلاح شده همیشه ما را مجذوب این فناوری می کند.

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

پاربرگ سایت

تماس با ما