آیا مصرف قرص فلوکستین اعتیادآور است؟

پزشک از قرص «فلوکستین» استفاده کرد و حالا که باید دز دارو را بیشتر کند، این قرص در بازار نایاب شده است؛ «دکتر حدود شش ماه قرص فلوکستین را که بسیار با شرایط من سازگار بود، تجویز کرد. نگران هستیم، خیلی طول کشید تا راضی شدم سراغ دارودرمانی و روان پزشک بروم، دست ودلم می لرزد که داروی دیگری به جز این قرص مصرف کنم. شدید باید سریعا نزد پزشک رفته یا به بیمارستان مراجعه کنید. به همین خاطر توصیه می شود که مثلا ۱۴ روز بعد monoamine oxidase inhibitor از قطع مصرف داروهای می توانید فلوکستین مصرف کنید.یا برعکس ، ۵ هفته بعد از قطع هستید.MAOI مصرف فلوکستین مجاز به مصرف تیرودیزین یاهمچنین در صورت تجویز این دارو توسط پزشک، اگر دچار هر نوع آلرژی به دارو هستید یا مبتلا به سیروز کبدی، بیماری کلیوی، دیابت، صرع، افسردگی خفیف و یا سابقه سوء مصرف دارو هستید به پزشک اطلاع دهید. اما خوشبختانه شرکت ها داروسازی بزرگی در ایران مانند سبحان دارو و یا داروسازی حکیم کلردیازپوکساید را با کیفیت خوبی وارد بازار می کنند که در صورت نیاز می توان با خیال راحتی آن ها را مصرف نمود. درحال حاضر تمام داروهایی که برای بیماران تجویز می شود، از دسته داروهای ایرانی هستند اما مطابق با شرکت های تولیدکننده، از کیفیت و اثربخشی متفاوتی برخوردار هستند و داروهای ایرانی مربوط به شرکت های مطرح هم کمیاب شده اند».

عوارض فلوکستین در دراز مدت

این مطالعات به گزارش مرگ به هر علت، کیفیت زندگی مرتبط با سلامت و عوارض اجتماعیاقتصادی نپرداختند. داروی فلوکستین ممکن است با آزمایشهای پزشکی خاص (از جمله اسکن مغز برای بیماری پارکینسون) تداخل کند و باعث نتایج اشتباه شود. اگر داروها یا مواد خوابآور مانند: الکل، آنتی هیستامینهای خاص (از قبیل ستیریزین، دیفن هیدرامین (diphenhydramine))، داروهای خواب و یا اضطراب (مانند دیازپام (diazepam) و زولپیدم (zolpidem))، شلکنندههای عضلانی و داروهای ضد درد و مسکن (مانند کدئین (codeine)) مصرف میکنید، حتماً به پزشک خود بگویید. قبل از مصرف و در حین مصرف فلوکستین حتما باید حساسیتها و بیماریهای زمینهای را به پزشک اطلاع دهید. اگر شرایط بیماری بهبود پیدا نکرد یا بدتر شد، به زشک اطلاع دهید. این بیمار ممکن است با رفتن به یک داروخانه و پیدانکردن دارو، سراغ داروخانه بعدی نرود، دارویش را پیدا نکند و دوباره به روان پزشک مراجعه نکرده و درمان را هم قطع کند. بیماری داشتم که دو شبانه روز از نبود دارو نخوابیده و نگران بوده است».او ادامه می دهد: «بیماری که افکار خودکشی و آسیب زدن به خود را دارد، به اجبار نزدیکانش، برای درمان به دکتر مراجعه کرده و حالا که دارویش پیدا نمی شود، به شدت در معرض آسیب قرار دارد.

قرص فلوکستین (Fluoxetine) داروی نام آشنا، کم عارضه و پرطرفدار در داروهای ضدافسردگی می باشد که در موارد متنوعی مانند پرخوری عصبی،افسردگی و وسواس اجباری تجویز می شود. فلوکستین، که با نام عمومی فلوکسیتین نیز شناخته میشود، یک مهارکنندهی انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) است. ما معمولا به پزشکان جوان تر توصیه می کنیم که در این شرایط داروی جایگزینی را لحاظ کنند؛ در حالی که این کار همیشه هم جواب نداده و مثل شرایط فعلی، داروهای جایگزین هم نایاب شده و مشکلات مضاعفی را برای بیماران ایجاد می کند». زنان بارداری که صرع دارند و به داروی «دپاکین» دسترسی ندارند، شرایط سختی را تجربه می کنند؛ نرسیدن داروی «دپاکین» به بچه های بیش فعال باعث می شود که تمرکز کافی برای درس خواندن نداشته باشند و خانواده را نگران می کنند. سلولهای مغزی (عصبی) به نام نورونها، مواد شیمیایی را ترشح میکنند که بر سایر نورونها اثر تحریکی دارند. همانطور که گفته شد کلردیازپوکساید با نام تجاری Librium برای درمان اضطراب همچنین برای ترک اعتیاد به الکل و همچنین درمان اضطراب قبل عمل نیز استفاده می گردد.

کپسول فلوکستین

هم با وجود توانمندی های کشورمان، در داخل کشور تامین نمی شود که امیدوار هستیم این معضلات دارویی در تشکیلات جدید وزارت بهداشت بررسی و اصلاح شود». نکته مهم: در برخی از افراد که از داروی فلوکستین استفاده میکنند ممکن است علائم آلرژی دارویی دیده شود. بررسی ها نشان می دهد که مصرف فلوکستین در اوایل بارداری احتمال داشتن نوزاد مبتلا به کرانیوسینوستوز را افزایش می دهد. حداکثر میزان مصرف قرص برای درمان اختلالات قبل از قاعدگی و پریود ، ۸۰ میلی گرم و در موارد حاد می باشد .مقدار مصرف قرص در کودک و نوجوان ۱۰ میلیگرم در روز بوده و می توان تا ۲۰ میلی گرم در روز به صورت افزایش با فاصله دو هفته ، افزایش داد . حداکثر دوز: 80 میلی گرم فلوکستین در روز. حداکثر دوز 80 میلی گرم خوراکی در روز. درصورتی باید اجازه مصرف دهید که ۱۴ روز از آخرین مصرف بیمار بگذرد؛ سپس برای او فلوکستین (روی صفحه وب زیر کلیک کنید) تجویز کنید.

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

پاربرگ سایت

تماس با ما